Gigabyte of MSI of toch iets anders?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ben al dagen bezig met zoeken naar dé laptop voor de studie (no fancy stuf, k doe geneeskunde)
Ik heb een rijtje eisen gemaakt, misschien dat jullie mij kunnen helpen!! :?
- vanaf 14 inch scherm (wat vinden jullie van een 12 inch: te klein om films op te kijken?)
- lichtgewicht (max. 2,5kg)
- geen game machine
- langdurige batterij (min 4 uur!)
- wireless 802.11g/b
- tv-out (liefst, maar ben bereid in te binden als de rest goed is)
- dvd lezer (hoeft niet te kunnen schrijven)
- cd-writer
- liefst in wit of rood
- snelheid is een pré, maar ben niet veeleisend ook qua geheugen niet
max.1300,-

Nu zocht ik op internet en vond ik MSI S260/S425 maar ook gigabyte N512
Ik kan maar niet besluiten 8)7 . Ik kan wel gigabyte bijna nergens vinden dus ik neig naar de MSI; maar ik vind eigenlijk de batterij duur te kort.

Misschien hebben jullie tips van andere machines (die aan mijn oog voorbij zijn gegaan) of ideeën welke ik het beste kan kiezen?

Alvast bedankt! _/-\o_

Groetjes,

Sanne ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou gaan voor een 12"(dat is ook wat ik gedaan heb, had hiervoor een 15.4"). Ik heb zitten twijfelen tussen de Gigabyte en de MSI. Ik was voor de gigabyte gegaan als deze leverbaar was in NL (wat hij destijds niet was) en als ik hem als barebone kon krijgen, omdat ik nog alle onderdelen had voor een notebook.
Het is in mijn geval dus de MSI geworden en daar ben ik dik tevreden mee, maar als ik een geheel nieuwe moest kopen dan zou het toch de gigabyte worden (dit omdat Gigabyte altijd degelijk spul levert, niet extreem duur is en de service uitsekend is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 21:44:
- vanaf 14 inch scherm (wat vinden jullie van een 12 inch: te klein om films op te kijken?)
- lichtgewicht (max. 2,5kg)
- geen game machine
- langdurige batterij (min 4 uur!)
- wireless 802.11g/b
- tv-out (liefst, maar ben bereid in te binden als de rest goed is)
- dvd lezer (hoeft niet te kunnen schrijven)
- cd-writer
- liefst in wit of rood
- snelheid is een pré, maar ben niet veeleisend ook qua geheugen niet
max.1300,-

[quote]
Ik raad je aan om ipv de MSI even kijken naar de Macbook te kijken. De Macbook voldoet aardig aan je genoemde eisen, verder is de behuizing van goede kwaliteit (polycarbonaat) en heeft de accu een lange werktijd. (langer dan 4 uur!!)

Macbook: vanaf 1099 euro, krijg je de volgende specificaties:

Breedbeeldscherm van 13,3 inch
Resolutie van 1280 x 800 pixels
1,83-GHz Intel Core Duo 1
512 MB (2 SO-DIMM’s van 256 MB)
60-GB seriële ATA harde schijf, 5400 rpm 2
Combo drive (dvd-rom, cd-rw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 22:26:

Ik raad je aan om ipv de MSI even kijken naar de Macbook te kijken. De Macbook voldoet aardig aan je genoemde eisen, verder is de behuizing van goede kwaliteit (polycarbonaat) en heeft de accu een lange werktijd. (langer dan 4 uur!!)

Macbook: vanaf 1099 euro, krijg je de volgende specificaties:

Breedbeeldscherm van 13,3 inch
Resolutie van 1280 x 800 pixels
1,83-GHz Intel Core Duo 1
512 MB (2 SO-DIMM’s van 256 MB)
60-GB seriële ATA harde schijf, 5400 rpm 2
Combo drive (dvd-rom, cd-rw)
Dat zou ik persoonlijk nooit doen. de MSIs zijn namelijk prima stevige dingen, als je kijkt hoeveel geklooi er is met die nieuwe macbooks zou ik die echt nooit nemen, al kreeg ik ze gratis. De behuizing van die MSI is ook erg stevig (iig net zo stevig als mijn oude Ibook). En met een 8 cells accu kun je ook prima een uurtje of 4 op die MSI werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terw_Dan schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 22:30:
Dat zou ik persoonlijk nooit doen. de MSIs zijn namelijk prima stevige dingen, als je kijkt hoeveel geklooi er is met die nieuwe macbooks zou ik die echt nooit nemen, al kreeg ik ze gratis. De behuizing van die MSI is ook erg stevig (iig net zo stevig als mijn oude Ibook). En met een 8 cells accu kun je ook prima een uurtje of 4 op die MSI werken.
Ik vind persoonlijk dit meer als een vooroordeel klinken dan echt een argument waarom je geen Macbook zal nemen. Ik geef toe dat er personen zijn die problemen hebben met hun Macbook, maar je kunt het ook van een andere kant bekijken. Hoe groot is de percentage problemen in vergelijking met het aantal tevreden personen die een Macbook hebben gekocht.

Verder heeft de MSI weinig voordelen tegenover de Macbook voor de vanaf prijs van 1099 euro.

Ik heb nog even de voordelen tegenover elkaar gezet.

MSI S260 vanaf 938 euro:
  • Klein formaat: 12.1 inch
  • Standaard Windows Xp
  • Standaard CD-RW Combo/DVD Dual/DVD Dual Layer
  • Magnesium/kunstof behuizing
  • 2 jaar garantie
  • Bluetooth
  • Vanaf prijs is goedkoper 938 euro volgens pricewatch
  • Iets lichter met een 8 cell accu: 2.15 kg ipv de Macbook met 2.36 kg
  • Hotkeys: email, internet, wireless, users' define key
  • PCMCIA 2.1 Compliant Type II slot
Bron:[rml][ Ervaringen] MSI Megabook S2x0 series (deel 3)[/rml]

Macbook vanaf 1099 euro:
  • Verhouding van de beeldscherm (niet te groot en te klein) 13.3 inch.
  • Intel 950 GMA videokaart
  • Standaard Mac OS X, ook Windows Xp mogelijk via Parallels of Boot Camp
  • Apple remote voor films en muziek
  • Dual Core processor
  • Standaard 5400 rpm hardeschijf
  • Polycarbonaat/kunstof behuizing
  • I sight camera
  • Ingebouwde motion sensor voor bescherming van de hardeschijf, wanneer de laptop valt.
  • In Mac OS X geen virusscanner nodig.
  • Magsafe. (magnetische aansluiting van de lichtnet adapter)
  • Bluetooth
  • Mogelijk binnen de standaard 1 jaar garantie (na aankoop!) als nog garantie te verlengen.
Bron: http://www.apple.com/nl/macbook/specs.html
Bron: Mobiel, Mooi of krachtig, s262 vs Macbook vs A8JC

Accu tijdsduur MSI S260:

4-cells accu
Idle/normaal langer dan 2 uur
WLAN/Internet minder dan 2 uur
Gamen/Film minder dan 1.5 uur

8-cells accu
Idle/normaal ongeveer 4 uur
WLAN/Internet langer dan 3.5 uur
Gamen/Film minder dan 2 uur

Accu tijdsduur Macbook:

4 tot 6 uur
(volgens deze topic Mobiel, Mooi of krachtig, s262 vs Macbook vs A8JC)

Concluderend:

Prijs/kwaliteit verhouding zal ik voor de Macbook kiezen, verder denk ik dat je met de Macbook langer plezier zal hebben (meer toekomst gericht). Gezien dat geneeskunde een 6 jarige opleiding is.

Veel succes met je keuze. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:26
ik zou voor de s262 gaan, veel voordeel van de dubbele core, scherm is even groot en ik kan er perfect films op kijken.

willy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
beste mensen!

Thanks voor alle reacties _/-\o_ : ik heb nog een uitgezocht over die macbook en ben gaan kijken in de apple winkel. Ik ben eigenlijk heel enthousiast over de macbook geworden maar ik vind het wel een ontzettende min dat hij een ander besturingssysteem heeft. Ik weet dat er software is die ook windows kan draaien, maar ik wil niet het risico lopen dat t allemaal niet werkt, want dan heb ik gewoon een probleem... B)

Dus ik denk dat die MSI wel een uitkomst bied, aangezien hij zo bejubeld is overal ;)

Nog even een vraagje: tussen S425 en S260 en S262 is nog wel lastig kiezen.
Is die uitstekende accu voor alle modellen van toepassing? Weten jullie dat?

Het wordt dus wel een msi, maar ik ga nog ff uizoeken welke precies!

Tnx voor alle reacties,....hebben erg geholpen!!

Groetjes,

Sanne 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2006 @ 12:09:
beste mensen!

Thanks voor alle reacties _/-\o_ : ik heb nog een uitgezocht over die macbook en ben gaan kijken in de apple winkel. Ik ben eigenlijk heel enthousiast over de macbook geworden maar ik vind het wel een ontzettende min dat hij een ander besturingssysteem heeft. Ik weet dat er software is die ook windows kan draaien, maar ik wil niet het risico lopen dat t allemaal niet werkt, want dan heb ik gewoon een probleem... B)

Dus ik denk dat die MSI wel een uitkomst bied, aangezien hij zo bejubeld is overal ;)

Nog even een vraagje: tussen S425 en S260 en S262 is nog wel lastig kiezen.
Is die uitstekende accu voor alle modellen van toepassing? Weten jullie dat?

Het wordt dus wel een msi, maar ik ga nog ff uizoeken welke precies!

Tnx voor alle reacties,....hebben erg geholpen!!

Groetjes,

Sanne 8)
Je hebt iig voor de S260 (die ik zelf ook heb) en voor de S262 2 accus. Een 4 cells, die gaat bij standaard gebruik 2 uur mee en steekt niet uit. de 8 cells accu gaat bij normaal gebruik een uurtje of 4 mee en steekt wel iets uit naar achteren/onderen. Persoonlijk vind ik dat niet erg, ding wordt er absoluut niet minder mobiel van. sterker nog, ik werk het liefste met de 8cells accu omdat deze zorgt dat de achterkant van de notebook ietsjes hoger komt te staan waardoor het net iets lekkerder typt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Terw_Dan schreef op maandag 24 juli 2006 @ 13:27:
[...]

Je hebt iig voor de S260 (die ik zelf ook heb) en voor de S262 2 accus. Een 4 cells, die gaat bij standaard gebruik 2 uur mee en steekt niet uit. de 8 cells accu gaat bij normaal gebruik een uurtje of 4 mee en steekt wel iets uit naar achteren/onderen. Persoonlijk vind ik dat niet erg, ding wordt er absoluut niet minder mobiel van. sterker nog, ik werk het liefste met de 8cells accu omdat deze zorgt dat de achterkant van de notebook ietsjes hoger komt te staan waardoor het net iets lekkerder typt.
En denk doordat hij achter iets hoger staat dat de koeling ook nog beter is.
Ik ben zelf ook nog steeds op zoek naar een core duo laptop voor max €1300,- met een scherm van maximaal 14,1inch, en verder geen eisen qua performance. Alleen zijn er gewoon bijna geen degelijke laptops met een aluminium / magnesium behuizing, ik kom met de bovenstaande eisen gewoon steeds op de MSI S262 uit...

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
het is dan ook een zeer goed toestel met een zeer goed scherm, ik sta er nog steeds alle dagen van te gapen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
willy486 schreef op maandag 24 juli 2006 @ 14:37:
het is dan ook een zeer goed toestel met een zeer goed scherm, ik sta er nog steeds alle dagen van te gapen :9
Ik ga vanavond naar MediaMarkt Arnhem hopen dat ze hem daar hebben staan om hem even in het echt te voelen en als het mij bevalt ga ik hem vervolgens bij ALB-computer in Duitsland bestellen, de offerte is al klaar :Y)

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Speedfight schreef op maandag 24 juli 2006 @ 14:55:
[...]

Ik ga vanavond naar MediaMarkt Arnhem hopen dat ze hem daar hebben staan om hem even in het echt te voelen en als het mij bevalt ga ik hem vervolgens bij ALB-computer in Duitsland bestellen, de offerte is al klaar :Y)
tip: Zercom heeft de keyboardjes voor het ding redelijk goedkoop. Mocht je geen Duits keyboard willen hebben (mijne komt ook bij Alb vandaan en heb later het keyboardje vervangen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Terw_Dan schreef op maandag 24 juli 2006 @ 15:24:
[...]

tip: Zercom heeft de keyboardjes voor het ding redelijk goedkoop. Mocht je geen Duits keyboard willen hebben (mijne komt ook bij Alb vandaan en heb later het keyboardje vervangen).
Thanx, maar ik heb al een offerte met een QWERTY keyboard, dan laat ze het bij ALB maar meteen allemaal goed in orde maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Speedfight schreef op maandag 24 juli 2006 @ 15:44:
[...]

Thanx, maar ik heb al een offerte met een QWERTY keyboard, dan laat ze het bij ALB maar meteen allemaal goed in orde maken :)
Dat is helemaal ideaal als dat gaat (ging toen bij mijn barebone niet, misschien wel als je hem als complete pc configged).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
bij nutrius moest ik dat duits erbij kopen, maar hi heeft dat ander erin gestoken voor mij ;)
Pagina: 1