Toon posts:

[BF2] Creative geluidskaart ingame opties?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik speel veel Battlefield 2 online met mijn clan. Ik heb mijn computer nu netjes op orde, alles draait netjes, behalve het geluid. Ik heb zoon onboard dingetje van Dell. Jullie denken vast wat heeft dit met Battlefield 2 te maken.. Als je in het Battlefield 2 menu zit, en ik ga naar Opties-->Geluid, kan ik:

A: Geen
B: Sofwarematig
C:Hardwarematig
D: CREATIVE kiezen.

Ik hoor nu van veel bekenden dat je een Creative 24bits audiokaart moet hebben voor die Creative functie, en dat je dan veel beter geluid hebt. Nou vroeg ik me af, of die optie dus voor 'alle' 24bits audiokaarten werkt van Creative.. Want dat zal ik dan mooi kunnen combineren met mijn Creative 5.1 speakersysteem.

Ik hoor wel of een van jullie het weet.
Alvast bedankt,
Grtz.! Sjaak112 :)

Verwijderd

Nee, die Ultra mode is alleen voor X-Fi kaarten.

Je gaat er wel flink op voorruit. Zowel qua geluidskwaliteit als een enorme daling in het aantal framedrops.

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:08
Wat jij met 'Creative' bedoelt, houdt 'Ultra quality - Creative X-Fi' in, welke dus alleen met de X-Fi kaarten werkt. Op dit moment kun je alleen softwarematige berekening gebruiken (of geluid uitgeschakeld, maar dat is geen optie ;) ) en met een losse kaart die wat beter is (Audigy 4, etc.) kun je ook voor hardwarematige berekeningen kiezen.

^ Wat hij zegt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan ook hardware keizen hoor, alleen dat hoor ik heel veel dingen niet meer.. en ja ik heb wel een onboard dingetje :P

Deze:

http://www.alternate.nl/h...e&artno=KK%23CW3&#tecData

Ziet er mooi en goedkoop uit, denken jullie dat dat wat is, want dan kan ik nu meteen al mijn keuze maken!

• Phyth0n
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:29
Nu het hier toch om Creative geluidskaarten en BF2 gaat wil ik even wat vragen:
Als ik in BF2 mijn geluid op hardware matig ze met mijn Creative Audigy SE kaartje, dan wordt mijn geluid voor mijn doen prachtig, maar die stemmetjes(zoals: enemy activity spotted) die stotteren :|
Het maakt ookniet uit of ik hardware op High, low of medium zet.
Weet iemand of hier iets aan te doen is?

@ sjaak ik heb die geluids kaart dus...

[ Voor 6% gewijzigd door Phyth0n op 21-07-2006 21:13 ]

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:08
Die is opzich niet verkeerd, maar als je kijkt naar de geringe meerprijs van een Audigy 4 OEM kun je beter voor die kiezen denk ik. Hangt ook van je speakers af, maar als je redelijke speakertjes hebt zul je met de Audigy 4 merken dat de bassen erg goed overkomen; beter dan met het kaartje dat je nu in gedachten hebt. Zeker met spellen als BF2 waar het allemaal om schoten en ontploffingen draait is het wel de moeite waard vind ik.
Phyth0n schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 21:12:
Nu het hier toch om Creative geluidskaarten en BF2 gaat wil ik even wat vragen:
Als ik in BF2 mijn geluid op hardware matig ze met mijn Creative Audigy SE kaartje, dan wordt mijn geluid voor mijn doen prachtig, maar die stemmetjes(zoals: enemy activity spotted) die stotteren :|
Het maakt ookniet uit of ik hardware op High, low of medium zet.
Weet iemand of hier iets aan te doen is?

@ sjaak ik heb die geluids kaart dus...
Topickaper. ;)

Misschien is de hardwarematige processor van de Audigy SE niet krachtig genoeg om zoveel stemmen (en een instrument telt dan ook als een stem) tegelijkertijd af te spelen.

[ Voor 46% gewijzigd door Z-Dragon op 21-07-2006 21:15 ]

^ Wat hij zegt.

• Phyth0n
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:29
Ach weet sjaak ook meteen dat ie die kaart niet hoeft te kopen...
alhoewel de software matige kwaliteit ook niet slecht is.
euh het was niet nodig om dit topic te kapen:
[rml][ BF2] Stemgeluid hapert met SB Live! 24 bit*[/rml]
oplossing gevonden :)

[ Voor 35% gewijzigd door Phyth0n op 21-07-2006 21:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet nu in iedergeval wat ik moet weten :)

Enne heb het lef om nog een keer mijn topic te kapen :( ;) :9

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:41

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Post het dan ook in het goede subforum :P

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Verwijderd

Topicstarter
Dat doe ik tog ook :( Heeft met battlefield2 geluid te maken ;)

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:56
Tikje naar SPV + titelfix :)

Verwijderd

Topicstarter
Oké bedankt :)
Pagina: 1