Geluid/Beeld schokken in games

Pagina: 1
Acties:

• Shoarma kip
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-05 07:56
Hallo, sinds 2 dagen heb ik last van het haperen van geluid en beeld, alleen in games...
Telkens als ik zo ongeveer 5 minuten in een game gezeten heb beginnen het beeld EN geluid om de paar seconden even te schokken. Aangezien mijn windows toch al een een jaar stond geinstalleerd, en ik toch al van plan was windows erover nieuw op te gooien, heb ik het hele zooitje maar overnieuw geinstalleerd, ik dacht dat het dan wel weer gewoon zou werken, niet dus...

Mijn Systeem:

Mobo= P4P800 E-deluxe
CPU= P4 3,2 (478 Preston)
VGA= Ati 9600XT (256MB)
Hd1= WesternDigital 200Gb Partitie van 20gb voor windows(S-ata)
Hd2= Maxtor 80Gb Games/Software(IDE)
Hd3= Seagate 160Gb Overig(IDE)
OS= Windows Xp Pro (SP2)
Voeding: 400W, Zou niet weten waarvan, maar zat bij mijn kast (X-gear 888)

Geluidskaart/Netwerk Kaart zitten onboard.

Temperaturen:
CPU: Idle: 45 Stressed: 57
VGA: Idle 48 Stressed 55 (CPU+VGA temp met dit warme weer :P)
HD's: rond de 35/40 graden
Mobo: 38 graden
Geheugen: 2x 512 MB pc3200(OEM) in duel channel
Voeding Wordt wel redelijk warm met dit weer, de temperatuur zou ik niet weten.

Zelf Geprobeerd:

Gezocht hier op GoT/Google (Het meeste hieronder heb ik uit de topics gehaald)
Nieuwe installatie
Games op andere schijf
Nieuwste drivers
Geheugen getest met memtest (was in orde)
In aticontrol center alles op speed gezet ipv quality
Alleen de hardeschijf met windows en een spel er op aangesloten
Hardwareversnelling lager gezet en uitgeschakeld
Gekeken of de DMA wel aantond (was in orde)
Wisselbestand=574/2461MB (ingame)
Processor gebruik is onder de 20 meestal (ligt eraan welk spel)
Bios Geupdate
Nieuwste DirectX versie..

Voordat ik alles overnieuw heb geinstalleerd heb ik gescanned op spyware/virussen enz. dat hielp ook niet...
Voor zo ver ik weet is nu alles nog schoon

Volgens mij was dit het meeste wel, ik kan iets vergeten zijn maar dat komt dan later wel, ik hoop dat er iemand een oplossing heeft :)

[ Voor 7% gewijzigd door Shoarma kip op 21-07-2006 20:35 ]

Ryzen 7 3700x // 32GB Crucial Ballistix Sport LT 3200 // Gigabyte Aorus X570 ULTRA // Gigabyte GTX 1080 Ti Aorus Xtreme 11GB // Corsair Force MP600 1TB // Intel 660p 2TB // Samsung Evo 850 1TB // EVGA SuperNOVA 750 G2

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 20:55
Virusscanner of andere beveiligings software disablen?
Geluid hardware in hardware disablen, indien dan goed ligt het aan het geluid, anders andere videodriver proberen (zie www.guru3d.com oudere of andere proberen)

• Shoarma kip
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-05 07:56
Ik zal het eens proberen, ik laat nog horen of het gelukt is.

EDIT:

Nou ik heb oudere drivers geprobeerd voor mijn video kaart, dat hielp niet. Ik heb nu mijn onboard geluidskaart uitgeschakeld om te kijken of ik nog andere lag heb, ik heb hier zo geen geluidskaart liggen dus dan moet het maar even zonder geluid. Morgen kijk ik wel naar een losse geluidskaart....

EDIT2:

Hmm hij schokt nog steeds... dus daar ligt het ook niet aan...
Voor de zekerheid heb ik ook nog maar een oude videokaart geprobeerd (oud gf 2TI 64MB kaartje :Y) maarjah dat werkte niet, zoals te verwachten...

Jah, ik heb nu mijn andere video kaartje er weer in gedrukt, maar nu lijkt de boel weer te werken... Ik heb nog geen stotterende muziek gehad (als ik in winamp muziek afspeelde terwijl ik in game zat stotterde het ook) maar nu lijken games weer gewoon te lopen, en het geluid ook.
Ik zal het morgen wat langer testen maar volgens mij is het weer goed nu.

[ Voor 129% gewijzigd door Shoarma kip op 22-07-2006 02:39 ]

Ryzen 7 3700x // 32GB Crucial Ballistix Sport LT 3200 // Gigabyte Aorus X570 ULTRA // Gigabyte GTX 1080 Ti Aorus Xtreme 11GB // Corsair Force MP600 1TB // Intel 660p 2TB // Samsung Evo 850 1TB // EVGA SuperNOVA 750 G2