Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Wiskunde niveau 4 ICT opleiding

Pagina: 1
Acties:
  • 388 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op het moment bezig met een ECDL diploma te behalen. Als hier klaar ben wil ik graag verder studeren binnen een richting in de ICT (avondstudie niveau 4)
Krijg je wel wiskunde op een niveau 4 ICT opleiding? Ik ben overal aan het informeren maar wordt van het kastje naar de muur gestruurd. Op internet (google, dogpile) kom ik ook niet veel wijzer. Ook bij martello in Haarlem konden ze niet helpen terwijl ze wel andere boeken voor ICT beheerder hebben. Nu zou ik vooruit willen werken. Mijn vraag als volgende: wordt er ook wiskunde onderwezen? Zo ja, zou ik graag willen weten of ik de boeken kan kopen en waar.

Verwijderd

Sommige ICT-opleidingen hebben echte Wiskunde vakken (algebra, etc.) al uit de lesstof gehaald... En het zal alleen maar minder worden.

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 23:08

terabyte

kan denken als een computer

Wat is een niveau-4 ICT opleiding? Is dat iets MBOerigs?

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

terabyte schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 01:19:
Waarschijnlijk wel. Je weet wel, van die regionale opleidingscentra waarbij menig docent (in 3 maanden omgeschoolde taxichauffeur - met alle respect) minder weet dan de gemiddelde lezer op dit forum.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Ik heb op mijn mbo opleiding geen wiskunde gehad hoor, alleen nederlands, engels en economie..
voor de rest waren het allemaal ict gerichte vakken.

Verwijderd

Topicstarter
PipoDeClown schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 01:30:
[...]

Waarschijnlijk wel. Je weet wel, van die regionale opleidingscentra waarbij menig docent (in 3 maanden omgeschoolde taxichauffeur - met alle respect) minder weet dan de gemiddelde lezer op dit forum.
Fijn dat te horen (!). Ik weet wel dat veel vakken op MBO ( is MTS dacht ik) zijn gestopt. Ik deed een paar jaar geleden wtb (1 jaar) en daar had je wel wiskunde.

Kan nog steeds hulp gebruiken in de vorm van tips :P .

Dan

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-11 18:21
Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 19:55:
Ik ben op het moment bezig met een ECDL diploma te behalen. Als hier klaar ben wil ik graag verder studeren binnen een richting in de ICT (avondstudie niveau 4)
Krijg je wel wiskunde op een niveau 4 ICT opleiding? Ik ben overal aan het informeren maar wordt van het kastje naar de muur gestruurd. Op internet (google, dogpile) kom ik ook niet veel wijzer. Ook bij martello in Haarlem konden ze niet helpen terwijl ze wel andere boeken voor ICT beheerder hebben. Nu zou ik vooruit willen werken. Mijn vraag als volgende: wordt er ook wiskunde onderwezen? Zo ja, zou ik graag willen weten of ik de boeken kan kopen en waar.
Wiskunde word nog wel gegeven bij ons, maar was voor mij ex mavo'er, ex havo'er en ex hbo(1) helemaal niks. Als je in de vmbo een beetje op nivo je wiskunde kon bijbenen gaat dat wel goed komen.

Wel is het belangrijk om wiskundig te kunnen denk in sommige eindrichtingen, jah die hebben ze in mbo(4) ook :( met name bij deze twee eind richtingen is het makkelijk om wat "diepere" wiskundige achtergrond te hebben.
Applicatiebeheerder
Applicatieontwikkelaar

De vraag is zoals gewoonlijk, wat wil je eigenlijk precies bereiken? En waar sta je op dit moment?

Verder nog even wat antwoorden op reacties:
terabyte schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 01:19:
Jah inderdaad voluit is het een mbo ICT nivo 4 opleiding.
[...]
Ook dit is helaas maar al te waar, of het zijn geflopte bedrijfs medewerkers welke de kennis best hebben, maar niet in staat zijn om deze kennis in een les aan een groep over te brengen.

[ Voor 24% gewijzigd door nsa1984 op 22-07-2006 04:30 . Reden: Aanvulling ]

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:12
ik kreeg het destijds niet. Je kon het doen want dat had je echt nodig als je een IT studie ging doen op het hbo (bleek later van niet). En de mensen die het wel hadden gedaan hadden het niet eens op hun diploma staan. Er is mij ook nooit iets gevraagd toen ik BI ging doen. (inmiddels uit de ict)

• r5d
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

r5d

Read more, write less...

[...]

Dat respect blijkt niet echt uit je woorden, -1 Troll zou ik zeggen 8)7

Later betaal je meer, maar dan heb je wel een gratis datalimiet....

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

PimpDiddy schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 08:39:
[...]
Dat respect blijkt niet echt uit je woorden, -1 Troll zou ik zeggen 8)7
Ik heb respect voor de persoon, maar zeg nou zelf om te taxien is toch geen academisch niveau nodig (retorisch vraag...)?

[ Voor 9% gewijzigd door PipoDeClown op 22-07-2006 10:00 ]

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• NaZ-
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

Volgens mij verschilt dit in opleidingscentrum. De ene school geeft wel wiskunde maar de andere niet. Ik meen dat de MBO ICT niveau 4 in Zutphen geen wiskunde had en in Utrecht wel, of ik draai het nu net om..

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 23:08

terabyte

kan denken als een computer

Wat moet ik eigenlijk voorstellen bij wiskunde op MBO niveau?
differentiaalvergelijkingen oplossen, differentieren, integreren, lineare algebra, correctheidsbewijzen, logica, of toch meer "Jan fietst 3 km per dag, hoeveel km fietst hij per week?"-vragen?

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:07
Denk het laatste, hoewel dat ook weer een strikvraag is.

Zelf heb ik mijn Hbo niet afgerond omdat ik te weinig begeleiding kreeg bij het wiskundeverhaal, het is voor veel mensen een serieus struikelblok.

Op Mbo zou het voor mij anders liggen omdat ik een Havo diploma heb, en je dan vaak vrijstellingen krijgt van de middelbare school vakken.

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-11 18:54
PipoDeClown schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 09:55:
[...]

Ik heb respect voor de persoon, maar zeg nou zelf om te taxien is toch geen academisch niveau nodig (retorisch vraag...)?
Het is maar de vraag of een academicus de kwaliteiten heeft om taxichaffeur te worden.

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Xfile schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 11:57:
[...]

Het is maar de vraag of een academicus de kwaliteiten heeft om taxichaffeur te worden.
Ja precies. Dat een taxichauffeur veel lager opgeleid is dan een academicus, ok, maar of een academicus dan ook direct een goede taxichaffeur is omdat hij een hogere opleiding heeft gehad is bullshit. Sommige mensen zijn gewoon praktischer van aard, sommige mensen theoretischer. Dat is ook gelijk de reden waarom ik volgend jaar de universiteit ga doen (heb me propedeuse met alle gemak gehaald) ipv hbo , puur omdat ik zelfs hbo nog te praktisch vind.

• msentinelb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-11 15:35

msentinelb

Arghhhhh!

Ik kreeg 1 jaar wiskunde op mbo niveau4 maar geloof dat dat bij de roc's nu is afegschaft bij ict. ging trouwens ook helemaal nergens over...

Specs van mijn bak Hier!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:07
Ligt er ok aan welke tak van de sport je in wil. Als je een technische richting op wilt kan natuurkunde (had het hier somehow veel makkelijker mee dan wiskunde) en wiskundige kennis gewoon erg handig wezen. Het gaat toch om een stukje achtergrond.
Pagina: 1