Frank76NL schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 20:08:
[...]
Relatief zou natuurlijk mooi zijn, maar dat lijkt me moeilijk haalbaar. Absoluut is goed genoeg. Het gaat alleen om het draaien.
Ben al Visual Basic forums aan het doorspitten, lijkt echter niet gemakkelijk te worden voor een beginner. Het programma zelf zal waarschijnlijk wel eenvoudig zijn. Pedaal A aan = positie x-as muis -1?

Aangezien een pedaal niet aan of uit gaat maar vloeiend verloopt zou je ook nog gevoeligheid in kunnen bouwen.
Vaak zijn pedaal A en B ineen geschakeld voor de Y-as, vergelijk het met een joystick:
Pedaal A vermindert de waarde (-255) alsof je een joystick naar achteren duwt
Pedaal B verhoogt de waarde (255) alsof je de joystick naar voren duwt.
Ik weet echt niets van programmeertalen, maar in mijn eigen taaltje

zou ik zoiets doen:
Aangenomen is dat waarde 0 is bij geen beweging en varieert van -255 tot 255
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Loop:
Lees joystick Y-waarde
Gevoeligheid(gev) = 10
If waarde < 0
Muis Y-positie = Muis Y-positie - (waarde/gev)
If waarde > 0
Muis Y-positie = Muis Y-positie + (waarde/gev)
pause 100ms
repeat enzo |
Gevoeligheid heb ik in bovenstaand voorbeeld op 10 genomen, dit betekent dat als je je linkse pedaal vól intrapt je cursor 250 pixels per seconde naar links beweegt.
Door de gevoeligheid te verlagen (gev=0 geeft maximaal 2500 pixels per seconde beweging) of door de pausetijd te verlagen (letop, waarschijnlijk CPU-belastend onder 10ms!) (gev=10 en pause=10 geeft maximaal 2500 pixels per seconde beweging) kun je hem dus sneller maken.
Nog gevoeliger? Gev onder 0 instellen (-2 is snel zat

)
Probeer maar eens of je dit brouwsel in fatsoenlijke code om kan zetten, hopelijk wordt het wat.
edit:
Pedalen zijn geen buttons, het is de Y-as

Daarom gaat het ook zo moeilijk, je moet bepalen wanneer hij moet schakelen.
Te hoge gevoeligheid = beeld schiet door zodra er een vliegje op het pedaal landt

Te lage gevoeligheid = pedaal moet ingestampt worden, en wanneer dit gebeurt vliegt hij ook door.
Een beetje regelwerk is dus wel handig, net zoals het gas kunnen doseren in racegames.
[
Voor 17% gewijzigd door
DarthPlastic op 21-07-2006 20:37
]