Welke taal keyboard is dit

Pagina: 1
Acties:
  • 592 views sinds 30-01-2008

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02 18:42
Ik heb hier een keyboard van een oude acer laptop (ongeveer 3 jaar oud) maar windows staat niet goed ingesteld op de goede taal dus veel toetsen kloppen niet. Weet iemand welke taal bij dit toetsenbord hoort?

Q W E R T Y U I O P é *
A S D F G H J K L ç o §
Z X C V B N M ; : _ >

Hij staat nu ingesteld op Sloveens en de onderste toetsenrij klopt wel maar de rest niet echt...

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:13

Reptile209

- gers -

Frans? Gezien de ç :)

Zo scherp als een voetbal!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-02 10:52

Krizzie

Progressive Music \o/

Frans is AZERTY toch? :?

Geluidswolk

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Nee, de Franse toetsenbordindeling is AZERTY ipv QWERTY.

Beetje trivia:

• Het langste Nederlandse woord dat met alleen de linkerkant van een QWERTY-toetsenbord te typen is, is "Secretaressedag" :P
• Het Engelse woord voor typemachine, typewriter, is op een QWERTY-toetsenbord typbaar met enkel de bovenste rij toetsen.

[ Voor 63% gewijzigd door Rone op 21-07-2006 19:44 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09-2025

Yngwie-

Murphy was an optimist

Frans in ieder geval absoluut niet, die hebben alleen AZERTY en geen QWERTY (te laat!) Ik zou zelf ook eerder denken aan Slovenie of Tsjechie of zo, die gebruiken ook ç'sen en dat soort tekens. Bosnie zou nog kunnen. Gewoon een hele hoop indelingen proberen denk ik ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Yngwie- op 21-07-2006 19:42 ]

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:54
Staat er ergens op een van je toetsen een omgekeerd vraagteken dus ? maar dan andersom?
dan is het een spaanse indeling (zij gebruiken ook de ç)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat is het typenr van die Acer notebook? Rammel die eens in op google en kijk eens welke landen voornamelijk naar voren komen die zoekresultaten teruggeen. Voor zover ik weet zijn typenrs meestal nog redelijk afhankelijk van land e.d.

@hierboven
¿ deze bedoel je dus?

[ Voor 8% gewijzigd door TERW_DAN op 21-07-2006 19:46 ]

Verwijderd

Al gezocht naar een website met alle keyboardlayouts?

• Selfdefence
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-01-2022
Italiaans ;)

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:14
Lijkt wel de Zwitserse layout

• Megamind
yup ik heb al sites af lopen zoeken hij staat nu op sloveens maar daar zitten de z en de y omgedraaid... Het apenstaartje is ook nergens te bekennen haha... Op wiki staat het toetsenbord niet en ik heb al wat sites afgespeurd met indelingen maar nergens lijkt het op! Het is een 2e hands dus er yit ook geen boekje bij helaas

• johan12
Terw_Dan schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 19:46:

@hierboven
¿ deze bedoel je dus?
die bedoel ik inderdaad, wist even niet welke ascii code dat was. maar in spaanstalige landen zetten ze die altijd voor elke zin als deze vragend is. dus mocht die zich bevinden op je toetsenbord dan kun je er zeker van zijn dat ie spaans is
(zo heb ik ooit een toetsenbord kunnen 'identificeren')

[ Voor 7% gewijzigd door johan12 op 21-07-2006 20:04 ]

• Megamind
Nope die zit er niet op helaas... Er zit wel een i op met een schuin dakje :? Ik snap er niet veel van, ik denk dat ik er maar stikkertjes overheen plak haha

• johan12
een schuin dakje???
je bedoelt een dakje of een schuin streepje neem ik aan?? een schuin dakje zou volgens mij betekenen dat je toetsenbord van een andere planeet komt. of een schuin dakje is >?

• Megamind
Haha nee je hebt gelijk... Het is een toets voor een dakje, óf voor een i met een schuin streepje \

• Cruz
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-10-2025
Volgens mij is het ook Italiaans idd.
http://www.tegdesign.ch/i...task=view&id=42&Itemid=55

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
nergens een programmatje om je eigen tobo instellingen in te laden?

• Ventrance
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-03-2022
Anders zou je aan de onderkant van het keyboard kunnen kijken... daar zit meestal een Acer Partnummer.

XX.XXXXX.XXX

Begint meestal met KB
Maar zelfs dat kan verschillen :)

Aan de hand daarvan kan je kijken welke taal erbij hoort...
En soms staat het zelfs ook onder het keyboard zelf wat voor taal het is ;)

Succes!

btw.. wat voor acer laptop heb je?

Dell XPS 13 9343

• sarinsarin
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-12-2025
het is dus italiaans, volgens de hierboven genoemde site

• Megamind
Het is een Acer travelmate 630 en zo te zien is het inderdaad een Italiaanse :D Had ik natuurlijk kunnen verwachten aangezien dat land hier net naast ligt..

Er zijn trouwens toetsen met 3 plaatjes en soms zelfs nog een blauw plaatje voor de FN knop.

Net als de ç + ò @ op 1 toets zitten! Die o kan ik krijgen met normaal, de C met shift maar hoe krijg ik die @? Het werkt niet met FN en shift e.d.

• Arrigi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-02 11:56
Megamind schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 21:23:
Het is een Acer travelmate 630 en zo te zien is het inderdaad een Italiaanse :D Had ik natuurlijk kunnen verwachten aangezien dat land hier net naast ligt..

Er zijn trouwens toetsen met 3 plaatjes en soms zelfs nog een blauw plaatje voor de FN knop.

Net als de ç + ò @ op 1 toets zitten! Die o kan ik krijgen met normaal, de C met shift maar hoe krijg ik die @? Het werkt niet met FN en shift e.d.
Geen Alt Gr te zien?

• spacemouse
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-09-2025
Megamind schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 21:23:

Rechter Alt toets? Net als voor het € op de toets 5.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
r00n schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 19:40:
• Het Engelse woord voor typemachine, typewriter, is op een QWERTY-toetsenbord typbaar met enkel de bovenste rij toetsen.
En wat dacht je van het Nederlandse woord 'topprioriteit' :?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

WTF heeft dit met hardware te maken? Je keyboard doet wat hij moet, namelijk toetsindrukken registreren en doorgeven naar de PC. Verder kun je om het even welke layout instellen, wat volstrekt los staat van wat er op de toetsen gedrukt staat. Stel gewoon datgene in wat voor jou het beste werkt. Puur software...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.