Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Radiofunctie op geimporteerd non-EU model mp3-speler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn oog laten vallen op 2 mp3-spelers, de Sandisk Sansa E260 en de Philips HDD1620 (HDD1630 is hetzelfde + radio), beiden in de EU verkrijgbaar zonder radio.
De amerikaanse modellen hebben wel radio, en dat wil ik ook, dus aanschaffen via ebay, keus genoeg. Op de vraag: "werken de radio's op jullie amerikaanse modellen ook in Europa", kreeg ik zowel van Sandisk als Philips een ontkennend antwoord, zonder verdere uitleg.
Vandaar dus mijn vragen;
--- waarom werkt de radiofunctie hier niet, kan er niets over vinden, andere frequentierange oid??
--- Iemand een speler elders MET radiofunctie aangeschaft, die hier alleen zonder radio word geleverd, en die het wel doet hier?
Dank voor iedere input.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2006 21:44 ]

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:16

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ja ik dacht dat enkel Japan een ander FM bereik had.

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:34

Piggen

Lekker bakkie

Inderdaad. Ik heb het even op mijn eigen speler nagekeken en de FM-regio's zijn:
Europa/China/US/Korea: 87.50-108.00
Japan: 76.00-90.00

Het zal dus gewoon werken. De reden dat fabrikanten dit soort dingen doen trouwens is omdat er in de EU extra invoerbelasting betaald moet worden op spelers met een radio. Vandaar dat sommige spelers in de EU geen radio hebben en in een ander werelddeel wel.

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:33
In Amerika gebruiken ze de oneven frequenties, zoals 89.1, 93,5, etc. In Nederland gebruiken we ook de even frequenties (Zoals 93.4, 101.2, maar ook 100,7). Er zijn amerikaanse radio's die alleen maar op die oneven frequencies kunnen afstemmen. Of deze daar ook bij horen weet ik niet.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allen, zal dus een radio met 0,1 stappen in mhz zoeken, maar ik vermoed geen probleem. Dacht al wel dat de Sansa vanaf 88,0 mhz liep, als er maar ergens een nieuwszender te vangen is. Vond straks nog de site van expansys.nl, waar ze de amerikaanse modellen hier leveren, met radiofunctie!
Iemand wist ook nog dat er in sommige lander nog kijk- en luistergeld word geheven, en je na aanschaf van een mp3ër met radio nog een aanslag krijgt nagestuurd.

• Jado
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

Jado

Californication

Hey, (en sorry voor de kick)
Aangezien ik voorlopig met net dezelfde vraag zit als jij in je startpost beschreef,
had ik graag geweten of het nu perfect mogelijk is? En of ik dan ook even frequenties kan ontvangen?

De reden waarom ik het nog eens duidelijk vraag is omdat expansys.nl ze niet meer kan leveren met radio? Op hun site vind ik althans niets overtuigends.. (Bij de specs van de e260 staat erbij dat de fm-radio niet beschikbaar is in Europa, net zoals op alle andere sites.)
Mvg

If you want to be rocked so hard that your teeth shatter than Wolfmother are the band for you...

Verwijderd

Poltergeist schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 20:35:
In Amerika gebruiken ze de oneven frequenties, zoals 89.1, 93,5, etc. In Nederland gebruiken we ook de even frequenties (Zoals 93.4, 101.2, maar ook 100,7). Er zijn amerikaanse radio's die alleen maar op die oneven frequencies kunnen afstemmen. Of deze daar ook bij horen weet ik niet.
ik vond het ook al zo raar dat de radio in de amerikaanse boot van mn ouders met stappen van 0.2 ging en alleen maar oneven kon ontvangen :? maar vandaar dus :)

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:56
Al verkopen ze +radio niet in EU, dan ondersteunen die radio's wel onze freq. Ik heb paar maanden geleden de iRiver N11 gekocht via ebay uit Maleisie... gewoon 87-108 hoor. En zelfs NL taal. Maarja dat is iRiver.

Verwijderd

Topicstarter
Jado schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 01:15:
had ik graag geweten of het nu perfect mogelijk is? En of ik dan ook even frequenties kan ontvangen?

De reden waarom ik het nog eens duidelijk vraag is omdat expansys.nl ze niet meer kan leveren met radio? Op hun site vind ik althans niets overtuigends.. (Bij de specs van de e260 staat erbij dat de fm-radio niet beschikbaar is in Europa, net zoals op alle andere sites.)
Mvg
Ik heb een 2tal keer gemaild met expansys, antwoord zal wel nooit komen. Die philips die ze leveren (hdd6330) komt uit de usa, hdd6330 is zowiezo het radiomodel, de hdd6320 zonder.. De sansa zal hier waarschijnlijk door hun zonder radio geleverd worden, maar zoals gezegd, geen respons van expansys.
Uiteindelijk ging het om een cadeau voor mijn vriendin, (startrekgek, dus die lichtjes leken me wel wat) dus heb maar op zeker gespeeld en een samsung yh-j70 gekocht, 211 euro thuisbezord en de zekerheid dat alles gewoon werkt.
Bij de philips staat: # FM: 87.5 - 108 MHz, zou er dus vanuit kunnen gaan dat die 0,1 steps doet.
De sansa weet ik niet, heb daar vanaf gezien vanwege de prijs/geheugenverhouding, en nog te veel bugs.
Via ebay kwijl ik soms nog wel wat na over die andere modellen... :9

Topic over de eu-versie waar men de amerikaanse firmware op een eu-model heeft gezet (lijkt qua radio slechts een radio-menu op te leveren, maar geen radio-ontvangst)

http://www.anythingbutipod.com/forum/showthread.php?t=167

• Jado
  • Niet online

Jado

Californication

Bedankt iedereen :)
Ik denk dat ik het erop ga wagen, mits ik de Amerikaanse versie
zeer goedkoop kan verkrijgen (via Amerikaanse kennis).

Schiet me net te binnen:
Als ik nou eens naar Sandisk mail dat ik een Canadees ben,
dat ik een vriendin in Frankrijk ga opzoeken en haar een mp3-speler cadeau wil doen.
Maar dat ik met de vraag zit of de radio functie van de e260 ook wel in Europa zou werken,
aangezien het anders dom zou zijn om die te kopen. enz... :P

Beetje kansloos, niet? :P

If you want to be rocked so hard that your teeth shatter than Wolfmother are the band for you...

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-11 21:33
Mijn australische iriver t30 werkt hier gewoon. de t30 is hier normaal ook niet te krijgen met fm.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, vast kansloos, helaas.
Nog een topic met bevestiging dat expansys de sansa e2xx met radio levert:
http://www.anythingbutipod.com/forum/showthread.php?t=2064

• Jado
  • Niet online

Jado

Californication

Zoutvat schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 14:36:
Mijn australische iriver t30 werkt hier gewoon. de t30 is hier normaal ook niet te krijgen met fm.
Thx, nu is er geen twijfel mogelijk lijkt mij :)
Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 21:22:
Nog een topic met bevestiging dat expansys de sansa e2xx met radio levert:
http://www.anythingbutipod.com/forum/showthread.php?t=2064
Bedankt, maar wss koop ik hem via een kennis aangezien die er wss goedkoper aan kan geraken. :)

Pagina: 1