[SBS 2003] Installatie SQL 2005 geeft error 29553*

Pagina: 1
Acties:

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 17:24
Goed ik draai SBS 2003 in VMWare. Deze versie is volledig geupdated en dus ook voorzien van SP1 en exchange is voorzien van SP1 en 2.

Ik wilde even wat spelen met CRM 3.0. Dan zal je eerst SQL Server 2005 moeten installeren, ik heb gekozen voor de workgroup edition.

Helaas geeft deze tijdens de installatie een error:

Machine : TEST-SERVER
Product : SQL Server Database Services
Error : SQL Server Setup was unable add user NT AUTHORITY\SYSTEM to local group SQLServer2005SQLBrowserUser.
--------------------------------------------------------------------------------
Machine : TEST-SERVER
Product : Microsoft SQL Server 2005 CTP
Product Version : 9.00.1187.07
Install : Failed
Log File : C:\Program Files\Microsoft SQL Server\90\Setup Bootstrap\LOG\Files\SQLSetup0001_TEST-SERVER_SQL.log
Last Action : InstallFinalize
Error String : SQL Server Setup was unable add user NT AUTHORITY\SYSTEM to local group SQLServer2005SQLBrowserUser.
Error Number : 29533

Dit komt uit de summary die ik na de mislukte installatie kreeg voorgeschoteld.

Eventviewer geeft deze error:

Source MSIInstaller
Event ID: 10005

Product Microsoft SQL Server 2005 -- Error 29553. SQL Server Setup was unable add user NT Authority\system to local group SQLServer2005SQLBrowserUser.

Als ik zoek op dat error nummer op google dan krijg ik hele andere errors te voorschijn, wel SQL error maar geen installatie error. Ook de foutmelding op google inrammen geeft niet het gewenste resultaat.

Goed dat iemand een briljant idee heeft hoe ik dit kan oplossen.

[ Voor 3% gewijzigd door Operations op 21-07-2006 18:08 ]

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

TheGeneral schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 18:07:
Error : SQL Server Setup was unable add user NT AUTHORITY\SYSTEM to local group SQLServer2005SQLBrowserUser.
Aangezien je SBS gebruikt, neem ik aan de betreffende machine een Domain Controller is.

Een domain Controller heeft geen local groups. De local group "SQLServer2005SQLBrowserUser" is dus automatisch een Domain Local group. Deze kunnen bij default geen users met "well know sids" (zoals System) bevatten. Hier gaat het dus fout.... Ik kom als ik Google meerdere personen met hetzelfde probleem tegen, het schijnt een inmiddels bij MS bekend probleem te zijn...

Wat je zou kunnen proberen is om niet Local System te gebruiken, maar een "service account".

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je zelf al eens geprobeerd om SYSTEM in die groep te mikken? Dat is namelijk letterlijk wat die foutmelding zegt.
Verder zie ik namelijk ook niet echt wat je al geprobeerd hebt.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Operations
sanfranjake schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 21:26:
Heb je zelf al eens geprobeerd om SYSTEM in die groep te mikken? Dat is namelijk letterlijk wat die foutmelding zegt.
Verder zie ik namelijk ook niet echt wat je al geprobeerd hebt.
heb die groep zelf al aangemaakt, maar dan komt hij met dezelfde error.

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• Operations
Question Mark schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 20:48:
[...]
Aangezien je SBS gebruikt, neem ik aan de betreffende machine een Domain Controller is.

Een domain Controller heeft geen local groups. De local group "SQLServer2005SQLBrowserUser" is dus automatisch een Domain Local group. Deze kunnen bij default geen users met "well know sids" (zoals System) bevatten. Hier gaat het dus fout.... Ik kom als ik Google meerdere personen met hetzelfde probleem tegen, het schijnt een inmiddels bij MS bekend probleem te zijn...

Wat je zou kunnen proberen is om niet Local System te gebruiken, maar een "service account".
Okee helaas trapt hij daar niet in, maar dat betekent dus gewoon dat ik de SQL server 2005 er niet op krijg? En heb jij linkies van die overige personen met hetzelfde probleem?

• Question Mark
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

SQL 2005 Enterprise Installation Error

Dit is het draadje in een Microsoft MSDN forum. Op de tweede pagina staat een reactie van een MS medewerker die het probleem uit de doeken doet.
Here's the issue, we had a minor design flaw (oversight) in that the groups we create are local groups. Well on a DC there are no such thing as local groups, only domain groups. In addition (this is the real problem), built-in accounts, which do exist on a DC, cannot be added to domain groups. So we sort of got hit with a double whammy. The domain group isn't the issue your hitting right now but rather the adding of built-in accounts to a domain group.
Het gaat in deze draad overigens wel over een CTP versie (Community Technology Preview) versie, maar het lijkt erop dat ook in de definitieve versie dit probleem niet getackled is.

In deze MS guide staat letterlijk de tekst "do not install SQL 2005 on a Domain Controller". Ook bij de Security Considerations staat wederom dat SQL 2005 niet geinstalleerd moet worden op een Domain Controller.

Het vreemde is dat SBS2003 wel bij de ondersteunde OS-en voor SQL2005 genoemd staat....

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Operations
Question Mark schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 10:30:
SQL 2005 Enterprise Installation Error

Dit is het draadje in een Microsoft MSDN forum. Op de tweede pagina staat een reactie van een MS medewerker die het probleem uit de doeken doet.

[...]

Het gaat in deze draad overigens wel over een CTP versie (Community Technology Preview) versie, maar het lijkt erop dat ook in de definitieve versie dit probleem niet getackled is.

In deze MS guide staat letterlijk de tekst "do not install SQL 2005 on a Domain Controller". Ook bij de Security Considerations staat wederom dat SQL 2005 niet geinstalleerd moet worden op een Domain Controller.

Het vreemde is dat SBS2003 wel bij de ondersteunde OS-en voor SQL2005 genoemd staat....
Mmm, dat is dan mooi vervelend want dat betekent dus dat er een 2de SBS server bij moet of ik moet SQL 2000 gaan gebruiken toch?

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zet trouwens nog even je OS in de topictitel :P
Volgens mij zou SQL 2005 met SBS R2 wel moeten werken?

Mijn spoorwegfotografie

• Operations
sanfranjake schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 12:06:
Ik zet trouwens nog even je OS in de topictitel :P
Ook als er een Domain Controller opdraait? Enne als ik me niet vergis is R2 toch een beta?

• Question Mark
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

sanfranjake schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 12:06:
Want?

Het probleem is niet zozeer het OS, het is meer het feit dat SQL2005 (in tegenstelling tot bv. SQL2000) gebruik maakt van groepen waar rechten aan uitgedeeld worden. SQL maakt default gebruik van het System account, die dus lid gemaakt moet worden van een Local group. Een DC heeft geen Local groups (alleen domain local groups) en een Domain Local group mag geen Built-in users (of beter gezegd users of groepen met Well known Sid's zoals bv. System) bevatten.

De flaw zit hem dus in het nieuwe security-model van SQL 2005, zoals ook uitgelegd werd door de aangehaalde quote van een MS medewerker. Een ander OS versie veranderd hier niets aan. MS meldt op diverse plaatsen op hun website dat SQL2005 niet geinstalleerd dient te worden op een DC, ongeacht of dit nu SBS is of niet. (en toch staat SBS2003 als supported OS genoemd)...

[ Voor 2% gewijzigd door Question Mark op 22-07-2006 15:58 . Reden: typo's ]

Verwijderd

Volgens deze link zou het met R2 toch wel moeten werken hoor:
http://download.microsoft...4e77a/sqlinstallsteps.htm

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Maar in dat document staat ook dat de niet-R2 SBS 2003 zou moeten werken :P
The information in this document applies to Windows SBS 2003 R2, Premium Edition. You can also use these installation instructions to install Microsoft SQL Server™ 2005 Workgroup Edition on a computer that is running Windows SBS 2003 Premium Edition, with Service Pack 1 (SP1).

[ Voor 3% gewijzigd door elevator op 22-07-2006 15:02 . Reden: standaard is enigszins ambigu :P ]

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je moet dan een aparte licentie voor SQL2005 kopen, dat lijkt me al genoeg reden om het niet te willen doen op een gewone SBS :P

Mijn spoorwegfotografie

• Question Mark
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

@TS: welke foutmelding krijg je eigenlijk als je een service-account gebruikt in plaats van System? Dit zou gewoon moeten werken. Je maakt dan geen gebruik van een built-in account en een domain account kan gewoon toegevoegd worden aan een domain local group.

Maak gewoon even een domain-account aan (password op never expire) en geef tijdens de setup aan dat deze gebruikt moet worden.

• Operations
Question Mark schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 16:08:
@TS: welke foutmelding krijg je eigenlijk als je een service-account gebruikt in plaats van System? Dit zou gewoon moeten werken. Je maakt dan geen gebruik van een built-in account en een domain account kan gewoon toegevoegd worden aan een domain local group.

Maak gewoon even een domain-account aan (password op never expire) en geef tijdens de setup aan dat deze gebruikt moet worden.
Zal dat nog even proberen (ik neem nu een domain user zal domain admin ook nog even proberen), maar kan me haast niet voor stellen dat niemand dat nog niet geprobeerd heeft. Als ik network-service gebruik (ipv local system) dan komt hij met de zelfde error maar de installatie (bij add/remove programs) is dan wel groter, vreemd genoeg.

Edit -- Helaas voor me gevoel ging het helemaal lukken duurde ook langer nu enzo. Maar de foutmelding nu is:

Unable add user Domeintje\testgebruiker to local group SQLServer2005SQLBrowserUser

[ Voor 12% gewijzigd door Operations op 22-07-2006 20:58 ]

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

Logisch. Je hebt nog steeds geen local group om wat dan ook in te stoppen. Dat is het probleem.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Question Mark
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

c70070540 schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 21:12:
Logisch. Je hebt nog steeds geen local group om wat dan ook in te stoppen. Dat is het probleem.
Die groep hoort aangemaakt te worden door de setup van SQL2005...

@TS: welk errornummer verschijnt achter de foutmelding? Kijk anders even in de setup log file van SQL. Op het moment dat de error verschijnt, bestaan de groep en de user wel in de AD? Zo ja, probeer eens om de user met de hand lid te maken van deze groep. Mocht dit niet lukken, kijk dan even naar de volgende link:

How to Add Special Groups to Built-In Groups

Van sommige built-in groepen mag via de ADUC het lidmaatschap niet gewijzigd worden. In bovenstaande link staat (voor W2K) een workaround. Misschien werkt dit ook nog voor W2K3.

• Operations
Question Mark schreef op zondag 23 juli 2006 @ 19:47:
[...]

@TS: welk errornummer verschijnt achter de foutmelding? Kijk anders even in de setup log file van SQL. Op het moment dat de error verschijnt, bestaan de groep en de user wel in de AD? Zo ja, probeer eens om de user met de hand lid te maken van deze groep. Mocht dit niet lukken, kijk dan even naar de volgende link:

Van sommige built-in groepen mag via de ADUC het lidmaatschap niet gewijzigd worden. In bovenstaande link staat (voor W2K) een workaround. Misschien werkt dit ook nog voor W2K3.
Error nummer is 29553, zal eens een blik werpen op die "workaround" hier boven. En ja de groep en user bestaan wel want die heb ik zelf aangemaakt (wat dus ook niet werkt).

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

[...]
Question Mark schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 14:19:
[...]
Want?

Het probleem is niet zozeer het OS, het is meer het feit dat SQL2005 (in tegenstelling tot bv. SQL2000) gebruik maakt van groepen waar rechten aan uitgedeeld worden. SQL maakt default gebruik van het System account, die dus lid gemaakt moet worden van een Local group. Een DC heeft geen Local groups (alleen domain local groups) en een Domain Local group mag geen Built-in users (of beter gezegd users of groepen met Well known Sid's zoals bv. System) bevatten.

De flaw zit hem dus in het nieuwe security-model van SQL 2005, zoals ook uitgelegd werd door de aangehaalde quote van een MS medewerker. Een ander OS versie veranderd hier niets aan. MS meldt op diverse plaatsen op hun website dat SQL2005 niet geinstalleerd dient te worden op een DC, ongeacht of dit nu SBS is of niet. (en toch staat SBS2003 als supported OS genoemd)...
Je spreekt je zelf nu tegen, of ik begrijp niet waar je nu op doelt.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Operations
[...]

Mmmm, als ik die workaround doe zegt hij dat de local group SQLServer2005SQLBrowserUser niet bestaat. Terwijl ik heb bij de users/group e.d. toch echt zie staan. En nee maak geen typo's.

• Question Mark
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

c70070540 schreef op zondag 23 juli 2006 @ 22:21:
[...]
Je spreekt je zelf nu tegen, of ik begrijp niet waar je nu op doelt.
De scope van een 'normale' local group is de betreffende member server waar deze groep op gedefineerd is. De scope van een domain local group, is alle domain controllers in het domain van de domain local group. Op het moment dat een member server gepromote wordt tot DC, worden al zijn local groups omgezet naar domain local groups.

Een local group op een member server, kan/mag alle lokale users van deze member server bevatten (ook de standaard ingebouwde gebruikers zoals system). Bij een domain local group kan dit niet. Er kan dan immers niet achterhaald worden van welke DC deze 'system user' is. Dat is wat ik al eerder aangaf mbt. users/groepen met een "well know sid".

@TS: staat je domain in mixed of in native mode?

[ Voor 9% gewijzigd door Question Mark op 24-07-2006 08:16 ]

• Operations
Question Mark schreef op maandag 24 juli 2006 @ 08:12:
[...]
De scope van een 'normale' local group is de betreffende member server waar deze groep op gedefineerd is. De scope van een domain local group, is alle domain controllers in het domain van de domain local group. Op het moment dat een member server gepromote wordt tot DC, worden al zijn local groups omgezet naar domain local groups.

Een local group op een member server, kan/mag alle lokale users van deze member server bevatten (ook de standaard ingebouwde gebruikers zoals system). Bij een domain local group kan dit niet. Er kan dan immers niet achterhaald worden van welke DC deze 'system user' is. Dat is wat ik al eerder aangaf mbt. users/groepen met een "well know sid".

@TS: staat je domain in mixed of in native mode?
Mixed of native mode uhhh dat weet ik niet, waar kan ik dat checken?

• Question Mark
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Google, 1e hit....

• Operations
Lol, domain function level in native bij de server waar het om gaat.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Voor het overzicht nog even een overzichtje van al die well known sid's : Well-known security identifiers in Windows operating systems

Bedacht me trouwens gisteravond dat ik hier thuis al maanden SQL2005 (sinds release rtm, en met SP1 sinds de eerste ctp-beta) op een 2003 Enterprise domaincontroller heb draaien. Het is welliswaar de enige in het forest, maar het is een domeincontroller. Het zal zich dus op een of andere manier ook niet per definitie voordoen ofzo :P

[ Voor 5% gewijzigd door sanfranjake op 24-07-2006 19:35 ]

Mijn spoorwegfotografie

• Question Mark
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

sanfranjake schreef op maandag 24 juli 2006 @ 19:35:
Bedacht me trouwens gisteravond dat ik hier thuis al maanden SQL2005 op een 2003 Enterprise domaincontroller heb draaien
Tuurlijk joh, maak het nog maar iets complexer... :+ Het kan dus kennelijk wel op een DC...

Welke groupmembers heeft in jouw setup de groep "SQLServer2005SQLBrowserUser" dan? Dit is de group waarbij het bij de TS fout gaat.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Hey maar ik lees nu in de topicstart CTP, betekent dit dat ts probeert een betaversie van SQL te installeren? Dat zou natuurlijk wat kunnen verklaren... of misschien heeft er eerder een betaversie van iets van Microsoft op die bak gedraaid? .NET framework, monad, winfx oid?
edit:

9.0.1187 is de Community Technology Preview van juni 2005, ik zou maar eens proberen de final te installeren :Y)

De enige vergelijkbare groep op mijn server is "SQLServer2005SQLBrowserUser$SIMPSONS", in de Users-container.
Dit is een DomainLocal security group zonder members, en is zelf ook nergens lid van. $SIMPSONS is mn servernaam, ik gok dat die er staat om de accounts voor je verschillende dc's uit elkaar te houden. Aangemaakt tijdens de SQL installatie, op 12 februari :P

[ Voor 13% gewijzigd door sanfranjake op 24-07-2006 21:25 ]

Mijn spoorwegfotografie

• Question Mark
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Heb ik finaal overheen gelezen! 8)7

Ik vermeld zelfs nog letterlijk in een post dat dit een bekend probleem bij de CTP version is. Final release zal waarschijnlijk het probleem verhelpen.

• Operations
Question Mark schreef op maandag 24 juli 2006 @ 21:52:

Ik vermeld zelfs nog letterlijk in een post dat dit een bekend probleem bij de CTP version is. Final release zal waarschijnlijk het probleem verhelpen.
Mmmm, dan ga ik even hard op zoek naar de final voor het testen! dit had ik ook ff niet gezien zeg maar in die post. Laten we het maar op de warmte houden :P Zou het uitmaken of ik workgroup edition of de enterprise edition installeer? Ja je hebt meer mogelijkheden maar voor CRM mag dat toch niet uitmaken?

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Maar voor SBS misschien wel, en voor de prijs helemaal ;)

Mijn spoorwegfotografie

• Operations
sanfranjake schreef op maandag 24 juli 2006 @ 22:29:
Maar voor SBS misschien wel, en voor de prijs helemaal ;)
Ja zal uit eindelijk wel die workgroup edition worden vanwege de prijs. Maarre die vind ik ff iets minder makkelijk dan de enterprise edition zeg maar. Dus dan wil ik daar ff mee testen om te kijken welke problemen ik tegen kom.

Maar daar heb ik weinig aan als de enterprise edition heel anders is oid snap je?

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

TheGeneral schreef op maandag 24 juli 2006 @ 22:15:
[...]
Zou het uitmaken of ik workgroup edition of de enterprise edition installeer? Ja je hebt meer mogelijkheden maar voor CRM mag dat toch niet uitmaken?
Performance kan een vrij groot goed zijn.

Ik had laatst bij een klant waar ze na een hardware storing de Standaard versie geinstalleerd was in plaats van de Enterprise. De jobs duurden opeens 4 x zo lang.

De workgroup en personal etc, zijn allemaal gelimiteerd qua performance tot een maximaal aantal gebruikers. Er kunnen wel meer gebruikers een connectie maken, maar de performance valt als een baksteen door de lucht naar beneden als je boven dat aantal uitkomt.

Om die reden zou je eens moeten gaan testen met alle verschillende versies. Kijk welke performance je nodig hebt, en wat rendabel is.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
TheGeneral schreef op maandag 24 juli 2006 @ 22:44:
[...]

Ja zal uit eindelijk wel die workgroup edition worden vanwege de prijs. Maarre die vind ik ff iets minder makkelijk dan de enterprise edition zeg maar. Dus dan wil ik daar ff mee testen om te kijken welke problemen ik tegen kom.

Maar daar heb ik weinig aan als de enterprise edition heel anders is oid snap je?
Standard, Enterprise, Express, SBS, het is en blijft een databaseserver hoor ;) Lees je eens wat in in de verschillen tussen de diverse edities. Zul je er achterkomen dat je allen kan gebruiken en dat het ook gewoon werkt :P

Mijn spoorwegfotografie

• Operations
c70070540 schreef op maandag 24 juli 2006 @ 22:48:
[...]

Performance kan een vrij groot goed zijn.

Ik had laatst bij een klant waar ze na een hardware storing de Standaard versie geinstalleerd was in plaats van de Enterprise. De jobs duurden opeens 4 x zo lang.

De workgroup en personal etc, zijn allemaal gelimiteerd qua performance tot een maximaal aantal gebruikers. Er kunnen wel meer gebruikers een connectie maken, maar de performance valt als een baksteen door de lucht naar beneden als je boven dat aantal uitkomt.

Om die reden zou je eens moeten gaan testen met alle verschillende versies. Kijk welke performance je nodig hebt, en wat rendabel is.
Max aantal gebruikers op dit moment is 10 (en zullen er niet snel veel meer worden), dus om die reden en vanwege de prijs kwamen we op de workgroup edition uit.

@sanfranjake

Dat het allemaal zou werken verwachten ik ook, maarre zoals je kan lezen in de topic start ging het toch allemaal niet zo soepel ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Operations op 24-07-2006 23:05 ]

• Operations
Nou dit is niet te filmen hoor. Nu ik dus een andere versie gebruik dan die CTP heb ik geen errors meer. Pfff toch wil ik iedereen erg bedankt voor de tijd die erin gestoken is! Had eerst neit eens door dat het ee n beta(ctp) versie was ;)

Heb nu alleen nog een vraagje als CRM wil installeren:

Report Server URL:

Wat vul ik hier in? Leeg laten mag niet en localhost pakt hij niet? Iemand enig idee? Als het echt ingewikkeld is dan open ik wel een nieuw topic, maar wellicht is het simpel te beantwoorden.

[ Voor 8% gewijzigd door Operations op 25-07-2006 00:39 ]

Verwijderd

Question Mark schreef op maandag 24 juli 2006 @ 21:52:

Je bent niet de enige die daar finaal overheen gelezen heeft :) Op de blog die je postte stond ook duidelijk dat het met RTM zeker weten opgelost zou zijn, en gelukkig is het dat ook :)

• Operations
TheGeneral schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 00:38:
Nou dit is niet te filmen hoor. Nu ik dus een andere versie gebruik dan die CTP heb ik geen errors meer. Pfff toch wil ik iedereen erg bedankt voor de tijd die erin gestoken is! Had eerst neit eens door dat het ee n beta(ctp) versie was ;)

Heb nu alleen nog een vraagje als CRM wil installeren:

Report Server URL:

Wat vul ik hier in? Leeg laten mag niet en localhost pakt hij niet? Iemand enig idee? Als het echt ingewikkeld is dan open ik wel een nieuw topic, maar wellicht is het simpel te beantwoorden.
Qoute mezelf maar even, niemand die me met het bovenstaande kan helpen?

• Question Mark
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Heb je uberhaubt al iets gelezen qua manual over CRM? Volgens mij is het antwoord op deze vraag wel te vinden in iets als een installatiehandleiding, of een willekeurig boek over CRM.

Microsoft CRM 3.0 Implementation Guide
This guide addresses the planning, installing (both hardware and software), pre-deployment testing, and operating tasks for the maintenance of the Microsoft CRM 3.0 system.
Het is niet erg dat je veel vragen stelt, maar geef in het vervolg wel even aan wat je zelf al geprobeerd hebt en waar je zelf al naar gezocht hebt. Het kan best zijn dat je al een hoop geprobeerd hebt, of een hoop docu hebt doorgenomen. Ik kan het alleen niet uit je post halen. :)

• Operations
Question Mark schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 13:01:
Heb je uberhaubt al iets gelezen qua manual over CRM? Volgens mij is het antwoord op deze vraag wel te vinden in iets als een installatiehandleiding, of een willekeurig boek over CRM.

Microsoft CRM 3.0 Implementation Guide

[...]

Het is niet erg dat je veel vragen stelt, maar geef in het vervolg wel even aan wat je zelf al geprobeerd hebt en waar je zelf al naar gezocht hebt. Het kan best zijn dat je al een hoop geprobeerd hebt, of een hoop docu hebt doorgenomen. Ik kan het alleen niet uit je post halen. :)
Dus je weet het niet? ;) ..... Zal ff die link die je gaf doornemen! Heb idd wel het eea doorgenomen maar ben dit nog niet tegengekomen.

• Question Mark
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Sterker nog, ik ken het hele pakket niet... :P Ik kan echter wel na een paar minuten googlen een manual vinden waarin waarschijnlijk de betekenis van de "reporting server URL" beschreven staat.

[ Voor 28% gewijzigd door Question Mark op 26-07-2006 18:26 ]

• bverwijs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-02 16:33
Ik schop dit topic even omhoog, omdat ik ook aan het spelen ben geweest met SQL server op een SBS 2003 DC. Bij nader inzien wil ik hier toch een aparte PC voor inzetten.
Deze PC moet 2 functies krijgen, 1 software pakket wat op Windows XP Pro geïnstalleerd MOET worden, en SQL server 2005 Workgroup ed. moet gaan draaien. Heeft er iemand ervaring met SQL Server 2005 op Windows XP Pro? Volgens de systeemeisen op de Microsoft Website zou het moeten kunnen, maar ik ben nog geen mensen tegengekomen die het ook zo hebben draaien.

• Question Mark
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

bverwijs schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 10:23:
Heeft er iemand ervaring met SQL Server 2005 op Windows XP Pro? Volgens de systeemeisen op de Microsoft Website zou het moeten kunnen, maar ik ben nog geen mensen tegengekomen die het ook zo hebben draaien.
Wat is specifiek je vraag?

Als het volgens de systeemeisen van MS kan draaien op XP, dan kan het. Simpel. :)

Verder nog: How to configure Windows XP Service Pack 2 (SP2) for use with SQL Server

[ Voor 13% gewijzigd door Question Mark op 03-11-2006 13:12 ]

• bverwijs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-02 16:33
Question Mark schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 10:38:
[...]
Wat is specifiek je vraag?

Als het volgens de systeemeisen van MS kan draaien op XP, dan kan het. Simpel. :)
Mijn vraag is, of er mensen zijn die het op Win XP hebben draaien en of dat zonder problemen draait.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Denk echter wel aan de maximaal 10 gelijktijdige connecties.
Wat is je vraag nou eigenlijk verder. Je kan het toch gewoon even proberen, of er wat informatie over opzoeken? Als je leverancier het zo aanbiedt lijkt het me niet waarschijnlijk dat je er veel problemen mee zal krijgen :)

Verder vind ik het niet handig om verder te gaan in dit topic, wat totaal niet over hetzelfde onderwerp gaat als jouw vraag. Open een nieuw topic, met veel meer info, en vooral met een vraag. Dan kunnen we dit topic laten rusten.

[ Voor 28% gewijzigd door sanfranjake op 03-11-2006 12:25 ]

Mijn spoorwegfotografie

Pagina: 1