Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Row
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-11 16:26
Hallo,

Ik ben momenteel werkloos en zou via een open sollicitatie graag weer aan de gang gaan
Mijn bedoeling is om bij bedrijven gewoon naar binnen te lopen en te vragen of er werk voor mij is simpel gezegd.

Ik weet niet goed hoe ik dit bij het betreffende bedrijf moet brengen.

Mijn vraag is eigenlijk:
Weet iemand een leuke intro ?

Ik heb al gezocht op internet naar tips etc maar eigenlijk niets bruikbaars gevonden.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zoiets doe je toch doorgaans met een brief? Dan weet je ook zeker dat je direct de juiste afdeling hebt. Hier nog wat tips: http://www.leren.nl/cursus/solliciteren/baan-vinden/

[ Voor 26% gewijzigd door Noork op 21-07-2006 17:45 ]

• Row
Is persoonlijker dan brief

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-11 14:28

Niek

f.k.a. The_Surfer

Euhm, zomaar binnen komen lopen kan eerder negatief uitpakken. Stel dat de PR afdeling nogal druk is op dat moment... Ik zou dan tenminste eerst ff bellen, om te vragen of het kan.

Of nog beter: een brief met je CV opsturen. Kost zowel het bedrijf als jou minder tijd, en de kans is dan groter dat ze je serieus nemen.

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 14:30
ligt er helemaal aan wat voor werk je zoekt natuurlijk. Als je nou achter de bar wilt staan zou ik zeker even naar binnen lopen maar zodra het op kantoor werk neerkomt een brief

Freelance Drupal Developer

• Row
FAD schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 17:51:
ligt er helemaal aan wat voor werk je zoekt natuurlijk. Als je nou achter de bar wilt staan zou ik zeker even naar binnen lopen maar zodra het op kantoor werk neerkomt een brief
Naturlijk heb je gelijk. Zoek administratieve baan, heb een technische achtergrond M.B.O.

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:27
Je kan misschien ook gewoon je CV op monsterboard plaatsen

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Kan TS enige extra info geven mbt interesse en opleiding? Bij de Mac kan je zo binnenlopen, bij de Shell sta je daarna op een zwarte lijst.

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

technische achtergrond M.B.O en je wil een administratieve baan :? volgens mij hebben we in Nederland een steeds groter tekort aan vakmensen, dus als je een beetje kan timmeren kan je goed geld verdienen :)

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:30

SmartDoDo

Woeptiedoe

Schop naar WI

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:08

BCC

fixxx schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 17:58:
technische achtergrond M.B.O en je wil een administratieve baan :? volgens mij hebben we in Nederland een steeds groter tekort aan vakmensen, dus als je een beetje kan timmeren kan je goed geld verdienen :)
Inderdaad. Als je kijkt wat een schilder tegenwoordig verdient :)

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-11 18:54
Ben je bij uitzendbureaus ingeschreven?

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

• Xfile
BCC schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 18:51:
[...]

Is het echt zoveel?

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

dat soort tips kom je regelmatig tegen.
heeft een tijd geleden ook in de intermediar gestaan.

noem het maar "beroepsorientatie" of dergelijks. hallo meneer de directeur. wat doe uw bedrijf zoal? ik ben geinteresseerd er meer over te weten te komen. rondleiding blababla etc.
[...]
Inderdaad. Als je kijkt wat een schilder tegenwoordig verdient met bijklussen :)

[ Voor 31% gewijzigd door PipoDeClown op 22-07-2006 01:20 ]

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• BCC
  • Laatst online: 23:08

BCC

Ik heb aanbiedingen gezien van schildersbedrijven die ervaren mensen zochten. En dat ging richting de 2250 bruto / maand.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:05

disjfa

be

Wees gewoon jezelf en je komt er wel.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

[...]

Écht goede vakmensen, echte ambachtslieden, mogen van mij dan ook rustig (veel) meer verdienen dan één of ander lulletje met weliswaar een HBO-diploma die alleen maar achter een bureau zit zijn uurtjes te maken, niemand opvalt en niemand direct van nut is, om vervolgens stipt vijf uur richting moeder de vrouw te gaan :)

• Xfile
Verwijderd schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 11:38:
[...]

Écht goede vakmensen, echte ambachtslieden, mogen van mij dan ook rustig (veel) meer verdienen dan één of ander lulletje met weliswaar een HBO-diploma die alleen maar achter een bureau zit zijn uurtjes te maken, niemand opvalt en niemand direct van nut is, om vervolgens stipt vijf uur richting moeder de vrouw te gaan :)
Salaris check: http://www.loonwijzer.nl/index.php?pag=salarischeck

• Xfile
Verwijderd schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 11:38:
[...]

Wat voor beroep oefen jij uit?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik weet niet bij wat voor bedrijf jij zomaar binnen wil lopen, maar vaak zul je toch hoogstens bij de receptie uitkomen en die zullen zeggen dat je maar moet bellen met de juiste persoon voor een afspraak of eerst een brief met relevante info op moet sturen. Mocht het je toch lukken dan loop je grote kans dat je de mensen alleen maar overvalt met iets waar ze zich niet op hebben kunnen voorbereiden, wat weer tot irritatie leidt...

Misschien een leuk idee, maar ik vraag me af of je hiermee wel het gewenste resultaat bereikt.....

• tazzman
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Ik vind het maar een dom idee - zeker omdat je inderdaad bij de receptie uitkomt en die echt niet weten wat voor posities er op dit moment open zijn. De kans dat je zomaar binnen loopt en wordt doorverwezen naar de HR / PZ afdeling lijkt mij enorm klein.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
disjfa schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 01:47:
Wees gewoon jezelf en je komt er wel.
Dan heb je natuurlijk wel een baan nodig hè.
Maar meneer vraagt tips over hoe dit het beste aan te pakken, niet hoe hij zich dient te gedragen.
[/offtopic]
@TS,
Schrijf je in bij uitzendbureaus, hoe meer hoe beter. Zorg dat je in ieder geval een baan hebt, dan kun je daarna wat rustiger rondkijken. Ervaring is altijd een pré. En vooral mensen die langer thuiszitten krijgen het steeds lastiger met solliciteren.

PSN: djmurcielago

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-11 15:45

Bestla

Kvinne

Zelfs de uitkeringsinstantie is daar voorstander van. Uitzendbureaus genoeg, en het lijkt mij gek als ze niets passends voor jouw hebben.

Been there ,........

[ Voor 9% gewijzigd door Bestla op 23-07-2006 17:04 ]

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Voor m'n stage ben ik vaak bij bedrijven naar binnen gelopen, maar meestal krijg je idd gewoon een adres voor je cv. Maar bij bijv. IBM waren ze juist heel enthousiast dat ik gewoon binnen kwam lopen en had ik dezelfde middag al een afspraak.
Echt een nadeel om zomaar langs te komen lijkt het me niet, want of je krijgt iemand te spreken (die daar blijkbaar tijd voor heeft) of een adres, en de receptie gaat echt geen zwartboek bijhouden hoor.

Als je weet dat je goed overkomt en zorgt dat ze je gelijk mogen heb je wel meer kans op een afspraak denk ik, dan bij een anonieme brief.

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-11 08:56

Bezulba

Formerly known as Eendje

tjah als de receptiedame je mag heb je daar idd erg veel aan bij je kansen op een gesprek. Een open sollicitatie schrijven is veel beter.

blup

Pagina: 1