Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

oxydatie (?) op telefoon, nu geen garantie

Pagina: 1
Acties:
  • 215 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik voel me echt genaaid op dit moment.

Mijn MDA compact doet sinds een maand geen geluid meer geven. Alles werkt, totaal nergens problemen mee, alleen doet het geluid het niet meer. Nog wel het geluid als ik iemand spreek, maar de speaker die voor mijn beltoon zorgt e.d. is dood.

Ik heb een 2 jarige (verlengt) contract bij T-mobile afgesloten, deze loopt nog tot maart 2007. De telefoon viel dus nog onder de garantie en ik heb hem ook laten opsturen naar de reparatie.

Deze week is de telefoon terug afgeleverd met een grote gele sticker erop "toestal kan niet gerepareerd worden, oxydatie geconstateerd". (waar ik zeker niets van weet)
In andere woorden ik heb last van selectief water schade.
Ik gelijk terug gebelt naar dat bedrijf (solid vision), waar ik een of andere sacherijn aan de lijn kreeg, die duidelijk niet gedient was van de hitte, en dit zo ook even liet merken.
Het komt er op neer dat er overal op de printplaat vocht schade zit, en dat ze daarmee niets doen. Ik heb dus gewoon pech. Op de vraag hoe dat kan komen werd mij verteld dat ze daar niet bij zijn en dus niet weten. }:O

Ik heb voor deze telefoon een Nokia 7650 gehad, welke ik bij de aankoop had laten verzekeren voor 5,95 per maand, bij Harmony Service Center. Deze telefoon is bij de overschakeling weggegeven en ik heb deze telefoon niet in mijn bezit, toch wordt er nog elke maand geld van mijn rekening afgeschreven (ook al had ik een contract van 2 jaar op mijn telefoon, dit maakt blijkbaar niets uit voor de polis zelf). Erg vind ik dit niet, want een telefoon verzekering kan altijd handig zijn. Zo ook nu maar.. of toch niet?
Niet dus want bij Harmony Service Center heb ik ook pech, de polis is afgesloten op de 7650 en niet op de MDA compact. Ik had toen ik de MDA compact had gekocht de polis moeten laten af sluiten, of toen een verzoek moeten indienen voor het overzetten van de polis.

In andere woorden: ik zit nu met een telefoon welke niet meer naar behoren werkt, en de verzekering wil nu zijn deel van de afspraak niet nakomen omdat ik voor iedere nieuwe telefoon een nieuwe verzekering maar moet afsluiten.

Vakantie man.. ik voel me genaaid, wat doe ik nu? :'(

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-11 18:22
Nieuwe telefoon kopen.

Het is wel erg logisch dat de verzekering van een specifieke telefoon (je moet ook je IMEI nummer opgeven bij zo'n verzekering + modelnummer etc) niet geldt voor een andere telefoon. En oxidatie onstaat naar mijn mening niet zomaar, dus ga is nadenken hoe en wat precies, zodat het je met je volgende telefoon niet overkomt.

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-11 13:02

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 17:34:
Ik heb voor deze telefoon een Nokia 7650 gehad, welke ik bij de aankoop had laten verzekeren voor 5,95 per maand, bij Harmony Service Center. Deze telefoon is bij de overschakeling weggegeven en ik heb deze telefoon niet in mijn bezit, toch wordt er nog elke maand geld van mijn rekening afgeschreven (ook al had ik een contract van 2 jaar op mijn telefoon, dit maakt blijkbaar niets uit voor de polis zelf). Erg vind ik dit niet, want een telefoon verzekering kan altijd handig zijn. Zo ook nu maar.. of toch niet?
Niet dus want bij Harmony Service Center heb ik ook pech, de polis is afgesloten op de 7650 en niet op de MDA compact. Ik had toen ik de MDA compact had gekocht de polis moeten laten af sluiten, of toen een verzoek moeten indienen voor het overzetten van de polis.
Hoe rot het misschien dan ook voor je is, dit is echt eigen schuld!

Wat heb je gedaan toen je die MDA Compact had gekocht? Heb je gevraagd of de verzekering automatisch omgezet is? Het de voorwaarde van de verzekering gelezen? Heb je een bevestiging gekregen van wijziging van het te verzekeren object?

Ik weet dat ik je hiermee geen antwoord geef, maar in deze zaak is de verzekeringmaatschappij helaas voor jou totaal niet verantwoordelijk.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Je bent waarschijnlijk gewoon slachtoffer van een luie reperatiemedewerker. Hoe vaak hoor je nou wel niet dat er zomaar waterschade geconstateerd is in een telefoon. Vooral Nokia heeft hier een handje in. Ik zou hem maar persoonlijk even naar dat bedrijf gaan brengen en ze even de waarheid vertellen als ik jou was.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-11 18:01
Leg je de MDA veel in de badkamer of zo, gebruik in vochtige ruimtes kan oxidatie veroorzaken, ik heb dat ook eens gehad, nu leg ik hem niet meer in de badkamer als ik douce...

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Of in je broekzak als je een lang stuk op je racefiets fietst..

Van oxidatie van vocht in de lucht gaat zo'n telefoon niet stuk. Zo proberen ze gewoon om simpel een garantieclaim af te wijzen. De eerste elektrische verbinding die tussen de solderingen is gaan corroderen moet ik nog tegenkomen...

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-11 15:05
Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 17:34:
Ik voel me echt genaaid op dit moment.

Ik heb een 2 jarige (verlengt) contract bij T-mobile afgesloten, deze loopt nog tot maart 2007. De telefoon viel dus nog onder de garantie en ik heb hem ook laten opsturen naar de reparatie.

Vakantie man.. ik voel me genaaid, wat doe ik nu? :'(
Als je contract loopt tot maart 2007 met een 2jarig abo verlenging betekent dat je de telefoon om en nabij maart 2005 heb gehaald. Je garantie is dus al lang verlopen namelijk sinds maart 2006.

Aanspraak maken op de garantie is dus geen optie simpelweg omdat ie dus verlopen is.

De verzekering zal ook niet vrijwillig je toestel nu al bekend is dat ie dood gaat omzetten als het te verzekeren toestel.
maw vanaf december dit jaar (4 maanden van tevoren) kan je overstappen naar een nieuw netwerk met nummerbehoud. Dit is de snelste manier om (gratis) aan een nieuw toestel te komen

Verwijderd

koop gewoon een nieuw toestel voor die 4 maandjes, of leen eventjes een gsm van een vriend. Je hebt het toestel gratis gehad bij een abo, dus als het kapot is vind ik het ook wel vreemd dat je gaat klagen.

Ik heb al 4 gsm's gehad die zelf betaald zijn (in belgië heb je zo geen gratis toestellen), en ze zijn alle 4 kapot gegaan binnen de garantieperiode (2 SE's en 2 Nokia's), en 3 ervan heb ik nog in garantie gestoken maar waren "onherstelbaar geroest". Vierde heb ik zelfs niet meer in garantie binnen gestoken, daar irriteer je jezelf alleen mee (wachten en geen garantie).

Heb nu een Sagem die al meer dan een jaar oud is, en waar er nog niets aan mankeert (terwijl die al in het water gelegen heeft). Koop je gsm's gewoon in een winkel waar je een verkoper hebt die er iets van kent, en die je service biedt.

Mijn toestel koste 60€ meer dan in de Phonehouse/BelCompany (dus 160ipv100€), maar ik krijg er 2 jaar all-in-garantie op; zijnde zolang het niet over een gebarsten scherm van het vallen gaat is het garantie. Zelfs waterschade. GSM word namelijk bij het afleveren al geopend om er een coating in te laten leggen waardoor er nooit meer water aan de printplaat kan, dus ook nooit meer occidatie optreedt. Verder krijg ik een vervangtoestel bij een garantiegevalletje + indien het toestel onherstelbaar zou zijn kies ik mij uit hun collectie een toestel ter waarde van ongeveer hetzelfde van wat ik voor het mijne betaald heb (mag 10% speling op zitten, die zelfs niet vergoed moet worden) zonder afschrijving. Na 2 jaar gebruik is voor hen mijn gsm nog steeds de volle 176€ waard als die defect zou gaan...

En dat je verzekering niet betaald is logisch, anders neem je 1 verzekering per straat en zeg je gewoon "ja maar ik was van gsm veranderd meneer O-)"

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:48
Verwijderd schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 11:13:. Je hebt het toestel gratis gehad bij een abo, dus als het kapot is vind ik het ook wel vreemd dat je gaat klagen.
Geloof me dat ding heb je niet gratis, kijk maar eens naar wat een sim only abbo kost en reken dan het verschil uit, dat verschil betaal je voor de telefoon en dat is vaak dik betaald.

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Glashelder schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 00:17:
Je bent waarschijnlijk gewoon slachtoffer van een luie reperatiemedewerker. Hoe vaak hoor je nou wel niet dat er zomaar waterschade geconstateerd is in een telefoon. Vooral Nokia heeft hier een handje in.
En jij denk zeker ook dat de virussen verspreid worden door bedrijven zoals Norton en Mcafee hè?
Ik zou hem maar persoonlijk even naar dat bedrijf gaan brengen en ze even de waarheid vertellen als ik jou was.
Dat zal je dan nog eens vies gaan tegenvallen. En dan zal je waarschijnlijk met je mond vol tanden staan als ze een PCB board voor je neus leggen die vol met oxydatie zit.

-

Verwijderd

Glashelder schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 00:17:
Je bent waarschijnlijk gewoon slachtoffer van een luie reperatiemedewerker. Hoe vaak hoor je nou wel niet dat er zomaar waterschade geconstateerd is in een telefoon. Vooral Nokia heeft hier een handje in. Ik zou hem maar persoonlijk even naar dat bedrijf gaan brengen en ze even de waarheid vertellen als ik jou was.
Twee weken geleden heb ik een zeer grondig gedocumenteerd rapport met foto's gezien van onderzoek door Nokia van een telefoon met vochtschade.
Oxidatie op verschillende plaatsen, en duidelijke lekkage strepen.
Onze klant zei er zeker van te zijn dat de GSM niet in het toilet gevallen was, niet tijdens het douchen in de badkamer gelegen had, niet verdronken was in een jas
zak tijdens een regenbui, niet tijdens een zweterige wandeltocht in een broekzak gezeten had, etc. Toch spraken de beelden duidelijke taal, geen garantie helaas...

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-11 13:17

sphere

Debian abuser

RSD1982 schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 10:50:
Als je contract loopt tot maart 2007 met een 2jarig abo verlenging betekent dat je de telefoon om en nabij maart 2005 heb gehaald. Je garantie is dus al lang verlopen namelijk sinds maart 2006.
Garantie loopt tegenwoordig toch tenminste twee jaar nav een Europese richtlijn?

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Verwijderd

sphere schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 22:11:
[...]

Garantie loopt tegenwoordig toch tenminste twee jaar nav een Europese richtlijn?
klopt, alleen is die richtlijn er begin 2006 gekomen, zonder terugwerkende kracht. Heb zelf nog een hd liggen van eind 2005 waar geen garantie meer op zit via de winkel (en opsturen vind ik te veel moeite)

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-11 18:01
sphere schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 22:11:
[...]

Het is zelfs zo dat als je een toestel koopt met 1 jaar garantie dat ze uiteindelijk VERPLICHT zijn 2 jaar te geven.
Uiteindelijk zoeken ze wel een excuse zoals "oxidatie" om het niet te maken 8)

Verwijderd

Even geen reactie over oxidatie (heb daarvoor meer info nodig) maar wel over jouw verzekering.
Je hebt met aanschaf van jouw verzekering getekend voor mogelijke schade aan je 7650. Bij het weggeven van jouw toestel had je je verzekeraar moeten inlichten. Nu is het zo dat zij jou maandelijks kosten in rekening brengen zonder dat jij het verzekerde object bezit.... dat klopt niet. Neem even contact met ze op - stuur ze een mail - en de volgende incasso zal dan niet meer gedaan worden. Doen ze dat toch, tja...... dan kan je een gerechtelijke actie ondernemen omdat de verzekeraar zich niet houdt aan zijn algemene leveringsvoorwaarden...
Natuurlijk wel even nalezen in de aan jou geleverde documentatie.

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Laat ik dan nog maar eens iets algemeens over vloeistofschade melden.

Elke fabrikant heeft een reparatie bedrijf als garantie afwikkelaar. Bij GSM toestellen is dat vaak Dynafix, Solid Vision of Teleplan. Bij elke reparatie die hun afwikkelen kunnen ze de kosten bij de desbetreffende fabrikant declareren.

Wat kunnen ze declareren bij waterschade? Niks.

Hebben ze een reden om een toestel onterecht als vloeistofschade te betitellen? Nee!

Conclusie: 9 van de 10 gevallen is (helaas) echt door de klant zelf veroorzaakt. Ik zie zo vaak mensen in de regen bellen. Laatst zag ik op het 8-uurs journaal nog zo'n iemand die tijdens de Nijmeegse 1-daagse al bellend door een waterdouche liep. En mijn buurman die gisteren tijdens een watergevecht zijn Nokia 6230 nog in zijn zwembroek had zitten.

De mens is tegenwoordig zo onvoorzichtig met die dingen. Dat is natuurlijk wel te verklaren. We krijgen een toestel 'gratis' in combinatie met een abonnement. De echte waarde van het toestel weten de meeste mensen niet. Pas op het moment dat hun 'gratis' toestel niet meer te repareren is zien ze de vervangingswaarde die een aantal honderde euro's betreft.

Nu wil ik hiermee niet zeggen dat dit ook zo het geval is bij het toestel van Ticker, maar de gedachte dat Nokia en de andere merken garantieclaims te snel afwijzen door te melden dat er vloeistofschade is zit is incorrect! Ze hebben eigenlijk alleen maar een reden om het toestel wel te repareren.

[ Voor 6% gewijzigd door Ginz op 23-07-2006 13:19 ]

-

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:00
Ticker, het schijnt een veel voorkomend probleem te zijn bij de MDA Compact. Na een tijdje de speaker het niet meer doet. Dat komt inderdaad door oxydatie. Maar dat is die voor het bellen, niet de ringtone. Die andere speaker zit vast met een stekkertje, misschien is dat gewoon los, anyway als je aan een nieuwe speakertje kan komen dat is het echt zo gefixed.

Je moet even zoeken op de FTP van xda-developers: ftp://xda-developers.com/Magician. Daar staat een handleiding over hoe je het kan fixen. Veel succes!

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1