Toon posts:

TV op je Mac

Pagina: 1
Acties:
  • 2.134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een imac besteld nu wil ik daar binekort ook tv op kunnen kijken.

Ik ben al flink aan het zoeken geweest en kwam uit op deze 2:

http://store.apple.com/Ap....1.0.8.9.2.11.0.1.9.4.0.9

en

http://store.apple.com/Ap...D?mco=16A98C58&nplm=TH294

NU spreekt de 1e mij het meest aan omdat die via Apple Remote bestuurd kan worden.

Heeft iemand ervaringen met deze producten?

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-12 01:44
Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 17:02:
NU spreekt de 1e mij het meest aan omdat die via Apple Remote bestuurd kan worden.

Heeft iemand ervaringen met deze producten?
Ik denk dat de Apple Remote softwarematig is en dat het gewoon de software aanstuurt (EyeTV), ik heb zelf geen Remote, maar binnenkort eens een machientje bestellen die het wel heeft.

Beide hebben de EyeTV software in ieder geval, ik heb van Elgato zelf al redelijk veel gehoord, de andere nog nooit.

Beide producten kosten evenveel maar de ene is blijkbaar voor DTT en de andere voor analoge televisie. Dus jij moet uitmaken wat jij binnenkrijgt en dan zien welk product jij moet gebruiken.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12 14:52
Elgato EyeTV for DTT-stick, hier heb je volgens mij niks aan in Nederland, want wij hebben geen normale DVB uitzendingen hier ...
Wat DVB-T betreft.. dat is wat KPN digitaal en Digitenne bieden (is niet hetzelfde)...

Probleem met DVB-T ontvangst in nederland is dat deze kanalen gebodeerd zijn.. Alleen nederland 2 is direct te ontvangen. voor de rest moet je een decryptie module (CAM module) en een abonnee kaartje (chip card) hebben om te kunnen kijken..

Steeds meer apparatuur heeft DVB-T aan boord maar helaas zijn er maar weinig apparaten die slots hebben t.b.v. de decryptie kaartjes.. even goed kijken dus..De door jou aangegeven Pioneer heeft volgens mij deze optie niet.. DVB-T ontvangst zal dus voor jou vrijwel nutteloos zijn..tenzij je voetbal op wilt nemen op nederland 2:-)

Ter verduidelijking, er zijn 3 DVB standaarden :

DVB-T - DVB Terrestial, via de ether dus
DVB-S - DVB Sat, sateliet ontvangst
DVB-C - DVB Cable, digitale kabel tv

Sommige ontvangers (zoals veel nieuwe PC tv tuners) kunnen omschakelen tussen deze types..

[ Voor 79% gewijzigd door djexplo op 21-07-2006 18:26 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• overhyped
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-12 23:31
Die stick heb je inderdaad niets aan, je zal voor een eyetv 410 oid moeten gaan, duuderd, maar dan heb je ook iets.

Hellaas is nederland zo slim geweest om toe te staan dat zelfs het basis pakket achter de decoder verdwijnt bij digitenne e.d. in tegenstelling tot onze buurlanden. resultaat: legio dvb-t producten voor free to air, bijna geen me CAM.