Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Mijn mobiel is door een ongelukje in het water terecht gekomen waardoor hij niet meer goed functioneerd. De helft van het scherm is weg en het geheugen werkt niet meer. Ik heb hem uitelkaar gehaald en laten drogen maar dit heeft niet geholpen.

Ik heb een 2 jarig KPN abbonement, volgende maand heb ik hem precies een jaar. Mijn abbonement loopt dus nog een jaar, en zover ik weet kun je deze niet kosteloos opzeggen.

Ik zou kunnen proberen om het uit de verzekering terug te krijgen maar ik heb geen idee hoeveel ik hiervoor terug krijg. De k750i kost namelijk nog maar 200 euro, ik heb er toendertijds 380 voor betaald.
Als ik een nieuwe zou kopen zou ik graag ook een nieuwer type kopen (de K800i) maar die kost 400 euro.

Hoe kan ik dit het beste oplossen? Heeft iemand een soort gelijk probleem gehad? (ik ga binnenkort op vakantie en kan dan eigenlijk niet zonder mobiel)

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Probeer het via garantie, al weet ik dat ze vaak geen garantie op waterschade. Maar niet geschoten is altijd mis, dus t proberen waard.

Anders misschien idd uit de verzekering, gewoon proberen en je ziet het wel

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Topicstarter
Dan ga ik volgende week maar eens navragen bij de winkel.

Verwijderd

Waterschade is in principe nooit garantie.

Als je een speciale verzekering (verlies/diefstal/schade) voor je mobieltje hebt, heb je een goede kans om gewoon een nieuwe te krijgen; of om een deal te maken dat ze een x-bedrag uitkeren en jij een nieuwer type kunt kopen.

Anders zie ik het somber in, dan kost het gewoon het nodige geld voor een andere telefoon... ;(

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-11 06:41

Nik

Als je hem naar de winkel brengt, netjes vertellen dat er water in zit, dan waarschuwen ze je nog voor de kosten, anders repareren ze dat ding (oftewel, heel de printplaat vernieuwen), en bataal je je bont en blauw.

Mijn advies: koop een nieuwe, hoe balen dat ook is... De reparatie is het ws niet waard... Desnoods koop je een ding van 35 euro, maar raparatie is gewoon duur (of wordt vaak nog niet eens iets aan gedaan).

Verhalen op je verzekering kun je proberen, wees dan wel eerlijk en ga geen rotsmoes bedenken. Ze weten daar ook dondersgoed wat voor verhaaltjes mensen verzinnen. En dat is niet erg, echter, dikke kans dat als je écht eens flink schde hebben, ze gewoon nee tegen je zeggen.

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
proller schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 21:38:
Als je hem naar de winkel brengt, netjes vertellen dat er water in zit, dan waarschuwen ze je nog voor de kosten, anders repareren ze dat ding (oftewel, heel de printplaat vernieuwen), en bataal je je bont en blauw.

Mijn advies: koop een nieuwe, hoe balen dat ook is... De reparatie is het ws niet waard... Desnoods koop je een ding van 35 euro, maar raparatie is gewoon duur (of wordt vaak nog niet eens iets aan gedaan).

Verhalen op je verzekering kun je proberen, wees dan wel eerlijk en ga geen rotsmoes bedenken. Ze weten daar ook dondersgoed wat voor verhaaltjes mensen verzinnen. En dat is niet erg, echter, dikke kans dat als je écht eens flink schde hebben, ze gewoon nee tegen je zeggen.
Water schade werd in het verleden niet gerapereerd. Dit omdat water in alle hoeken en gaten komt en eigenlijk alles beschadigd en dus niet te repareren is. Door de stijgende reparaties en kosten, willen ze nog wel eens proberen om het te repareren als het toestel verzekerd is. Als dit niet zo is beginnen ze er ook niet aan omdat het veel te duur is. Economisch niet renadabel krijg je dan terug.

Ik zou langs een service point gaan en kijken of zei iets kunnen doen, of anders een nieuwe kopen idd.

Verwijderd

Topicstarter
DaannO schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 21:42:
[...]

Water schade werd in het verleden niet gerapereerd. Dit omdat water in alle hoeken en gaten komt en eigenlijk alles beschadigd en dus niet te repareren is. Door de stijgende reparaties en kosten, willen ze nog wel eens proberen om het te repareren als het toestel verzekerd is. Als dit niet zo is beginnen ze er ook niet aan omdat het veel te duur is. Economisch niet renadabel krijg je dan terug.

Ik zou langs een service point gaan en kijken of zei iets kunnen doen, of anders een nieuwe kopen idd.
Ik denk dat repareren sowiezo geen zin heeft, hij pakt de geheugenkaart namelijk niet goed maar er mankeerd niets aan de tandjes van deze poort ofzo. Dan zal dit wel vervangen moeten worden en ik ben bang dat dat een duur geintje gaat worden.

Ik ga volgende week dus maar advies vragen bij een telefooonzaak, en anders koop ik maar een k800i, zonde van het geld maarja.
Pagina: 1