Vanwege een onderhoudscontract heb ik de opdracht gekregen van mijn baas iets te verzinnen hoe we van een afstand kunnen zien hoeveel pc's er binnen een netwerk staan. Nu heb ik hier met een collega over nagedacht en zijn we tot de volgende oplossingen gekomen:
- DHCP server checken
- Client-achtig iets (Nagios?)
- "Iets?" met MAC-adressen
- IP's scannen
Binnen elk netwerk staat een server welke we hiervoor kunnen gebruiken. Hier draait 99 van 100 keer Windows op (Server 2000 / 2003).
Het mooiste zou zijn als we dit op een een of andere manier op een website / in PHP / in een tekstfile kunnen krijgen.
Ik begrijp dat het lastig is, maar heeft iemand hier ervaring mee? Ga nou niet zeggen "kan niet", daar hebben we niks aan. Enige hulp is welkom
!
- DHCP server checken
- Client-achtig iets (Nagios?)
- "Iets?" met MAC-adressen
- IP's scannen
Binnen elk netwerk staat een server welke we hiervoor kunnen gebruiken. Hier draait 99 van 100 keer Windows op (Server 2000 / 2003).
Het mooiste zou zijn als we dit op een een of andere manier op een website / in PHP / in een tekstfile kunnen krijgen.
Ik begrijp dat het lastig is, maar heeft iemand hier ervaring mee? Ga nou niet zeggen "kan niet", daar hebben we niks aan. Enige hulp is welkom
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2006 16:46 ]