We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
De onderste fan gaat ietsje harder blazen omdattie een luchtstroom toegevoerd krijgt van de bovenste fan.
Dus ja, kan..
Verwijderd
op mijn spire orb achtige een gewone sprie
kijken of het werkt...
Je moet wel fan op fan en niet heatsink op heatsink he...Op zaterdag 27 januari 2001 23:20 schreef Tijgetje het volgende:laat ik het ook is proeberen
op mijn spire orb achtige een gewone sprie
kijken of het werkt...
Als de onderste fan harder gaat draaien dan dat goed voor em is kan dat welles gebeuren ja..Op zaterdag 27 januari 2001 23:24 schreef Cochrane het volgende:
Volgens mij heb is 's ergens gelezen dat je nu ipv een doorgefikte CPU een doorgefikte motor van je onderste fan krijgt?
Verwijderd
Ik heb een 24 Volt 12 cm fan
Ik heb hem uit een UPS van IMV bij 12 Volt lekker stil en bij 24 Volt waait mijn case weg
Die van mij is pas EVIL...
Verwijderd
Wat een "Super" ding...
ik heb gewoon een 220Volt 12cm fans right from de voeding.Op zondag 28 januari 2001 01:50 schreef DeepSpace666 het volgende:
Evil fan....hahahahahaa.
Ik heb een 24 Volt 12 cm fan.
Ik heb hem uit een UPS van IMV bij 12 Volt lekker stil en bij 24 Volt waait mijn case weg.
Die van mij is pas EVIL...
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |
Jammer dat ie niet echt is, maar een gerenderd plaatje
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - MacBook Air M4 13" - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Kijk dan naar Hellhound's usericon.Op zondag 28 januari 2001 09:54 schreef TomcatX het volgende:
Draaid dat bovenste ding ook? Moet je wel oppassen dat er geen kabels doorgehakt gaan worden of je vingers
Maar dit is wel een ideetje.. al je fans silver spuiten.. hmm...
Ik ga binnenkort een 12 cm fan installeren aan de voorkant....dan krijgen mijn CPU fans verse lucht aangeleverd.
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Verwijderd
39
Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!Op zondag 28 januari 2001 05:19 schreef Hellhound het volgende:
Ahh jongens , jullie kunnen wel inpakken, DIS pas een EVIL cooler
[afbeelding]
ben bang.
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Eeehm.. wat denk je zelf? Dat plaatje is met de computer gemaakt. Wel gaaf, daar niet vanOp zondag 28 januari 2001 09:54 schreef TomcatX het volgende:
Draaid dat bovenste ding ook? Moet je wel oppassen dat er geen kabels doorgehakt gaan worden of je vingers
Verwijderd
Over Evil Koelers gesproken, gisteren op de open dag bij mij op school vindt ik daar een heel klein koelertje dat in vliegtuigen wordt gebruikt ! VET voor mijn eerste case mod dacht ik.
Maar ja moest op 115Volt / 400 hz
sluit ik dat ding voor de grap aan TEEEEEEEEEEEEEEEEEEERING ! vette orkaan man !
22.000 rpm !!!!!!! EHM OEPS !
Verwijderd
YEAH RIGHT...Op zondag 28 januari 2001 14:26 schreef AllWeb het volgende:
vette orkaan man !
22.000 rpm !!!!!!! EHM OEPS !
Verwijderd
het was een stalen fan van ongeveer 100 mm
als je me niet gelooft ..... dan niet.. ik vraag wel of ze een foto maken ! het staat er echt op !!!
115v/400 hz
Ik meen me alleen te herinneren dat je bij te hoge revoltiesnelheden geen troughput meer in fan krijgt. De rotor draait zo snel daar er geen tijd is om de ontstane leegte aan te vullen met nieuwe lucht. Je krijgt dus niet al te veel airflow.
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
Verwijderd
Of een 400HZ ook werkt weet ik niet.
(Ik neem geen verantwoording voor de gevolgen als jullie hiermee gaan experimenteren)
Daar zit een reeks van fans achter elkaar en als je rijd dan komt er nog eens een lucht stroom mee in je auto...Op zondag 28 januari 2001 20:32 schreef LoneWolf het volgende:
iemand een idee wat voor fan daar voor gebuikt wordt
Tevens zijn deze Fans meestal een een door snede van ongeveer 17 CM inclusief huis er om heen
Door alle uitgaven aan casemods ben je met je overgeclockte CPU en koelspul duurder uit dan met het simpelweg kopen van een snellere (target snelheid) CPU.
Klopt dit ? Ben benieuwd.
Verwijderd
IS NIET AMERIKAAN dat is 110Volt/60 hz hmmz..
115volt/400 hz 2 fase spanning !!! DIT IS HEEEEEL WAT ANDERS DAN HET AMERIKAANS NET !
En een airflow was er wel degelijk....
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
ik zou zeggen: ga naar de aotosloperij en sloop er een paar uit een paar autowrakken...Op zondag 28 januari 2001 20:32 schreef LoneWolf het volgende:
Ik zat eens te denken, in mijn auto zit ook een fan, voor de warme lucht naar binnen te blazen.... deze is ook 12 v.... als ik mijn blower op full speed zet komt er een behoorlijke luchtstroom uit...dat kan ook in mijn pceetje natuurlijk....
iemand een idee wat voor fan daar voor gebuikt wordt
Dit is gedeeltelijk waar. Je kan met een paar potloodstreepjes en een of twee simpele fans al een behoorlijke snelheidswinst krijgen, die zeker veel goedkoper is als een nieuwe CPU.Op zondag 28 januari 2001 21:55 schreef zeef het volgende:
... Door alle uitgaven aan casemods ben je met je overgeclockte CPU en koelspul duurder uit dan met het simpelweg kopen van een snellere (target snelheid) CPU.
Klopt dit ? Ben benieuwd.
Maar je kan ook zoveel uitgeven dat een snellere CPU goedkoper is. Aan de andere kant, als je een TB 1.2 GHz koopt en die OC je naar 1.4 of 1.5 GHz... DAT kan je niet kopen in de winkel
Anyway, ik vind tweaken en oc-en een hobby/sport. Een beetje geld mag dat best kosten. En waterkoeling installeren is best wreed...
Het is maar net hoeveel geld je eraan kwijt wil...
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Ik heb nu 2 fans op mijn Athlon zitten en soms begint mijn heel regelmatig te schudden(zijn 2 6000 toeren fans)
Dit komt door de eerdergenoemde resonantie
Als de 2 fans allebei dezelfde eigenfrequentie hebben kan de ene de ander zijn trilfrequentie overnemen en dus raar gaan schudden etc
Ik denk dat je daar met 2 fans boven op elkaar nog meer last van gaat hebben
voel maar eens aan je kast of hij raar gaat trillen
L8R!
Joris
DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.
dat is een witte roos ter nagedachte van Irrelevant (kijk op startpagina van tweakers helemaal onderaan).Op maandag 29 januari 2001 11:40 schreef 5chaap2k het volgende:
[off topic]
waarom heeft iedereen dat wolkje als icon?
[/off topic]
GrTz. J
Verwijderd
GVDme! en dat lees ik nu pas !Op maandag 29 januari 2001 11:43 schreef Leipo het volgende:
[..]
dat is een witte roos ter nagedachte van Irrelevant (kijk op startpagina van tweakers helemaal onderaan).
GrTZ. J