[Win2003srv] 1 NIC, 2 Ip's, 2x poort 80

Pagina: 1
Acties:

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Ik zit hier met een lastig probleem waar de vorige systeembeheerder ook al niet uit is gekomen.

We hebben hier een server waar Windows Media Services op draait, deze heeft een paar publishing points wat allemaal perfect draait.
Windows Media Services neemt oa. poort 80 in beslag voor z'n communicatie.

Nu willen we naast Windows Media services ook IIS gaan draaien op deze zelfde machine, deze moet echter ook op poort 80 te benaderen zijn.

Omdat dat niet mogelijk is op 1 ip adres hebben we aan de NIC een 2e ip adres gebonden. Vervolgens hebben we zowel WMS als IIS verteld dat ze alleen maar mogen luisteren op hun eigen IP.

Nu zou het dus mogelijk moeten zijn om zowel WMS als IIS naast elkaar te draaien (ze zijn alleen benaderbaar via een ander ip adres). Maar in de praktijk krijg ik dit niet werkend.

Als ik WMS start geeft hij geen problemen, maar als ik daarna probeer IIS te starten krijg ik de volgende foutmelding:
The process cannot access the file because it is being used by another process.

In het register vind ik nog deze foutmelding terug:
Unable to bind to the underlying transport for 0.0.0.0:80. The IP Listen-Only list may contain a reference to an interface which may not exist on this machine. The data field contains the error number.

Het blijkt dus dat naast het ip adres waar hij naar moet luisteren ook 0.0.0.0 bind... Weet iemand hoe ik dit uit kan schakelen? Ik heb al gezocht met de search maar dat heeft weinig nuttigs opgeleverd.

[ Voor 5% gewijzigd door Mishmash op 21-07-2006 16:34 ]

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Ok, Socket pooling heb ik uit gezet, dat heeft echter nog niks geholpen. Een collega van mij gaat (hopelijk vandaag nog) de support tools installeren zodat ik httpcfg.exe kan proberen. Mocht dat niet werken dan ga ik contact opnemen met Microsoft.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:57
Waarom wil je specifiek beide op poort 80 draaien? Kan je niet in je router dit oplossen door te verwijzen naar bijvoorbeeld poort 81 voor IIS?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Mishmash schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 16:55:
Ok, Socket pooling heb ik uit gezet, dat heeft echter nog niks geholpen.
Dat staat toch ook in dat tweede artikel waar naar gelinked wordt? :)

Vraag gewoon die hotfix aan bij MS - ik had die in 5 minuten binnen afgelopen week toen ik hetzelfde probleem had (alleen dan Apache en IIS op een server) :)