Toon posts:

Surfen-en-bellen: verbinden EB en Quattrovox 1

Pagina: 1
Acties:
  • 594 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een tijdje gezocht, maar ik kan het niet vinden.
Daarom hier deze vraag:

Ik heb op 7 juli de Experia-doos geinstalleerd.
De internetverbinding werkt prima.
Telefoneren (ISDN1) werkt ook (nog?) prima.
Maar het VOIP-lampje is nog steeds niet aan (dus al 14 dagen in de wacht).
De handleiding is zeer onduidelijk over het verbinden van mijn Quattrovox 1 en de EB.
Er wordt gesproken van het "meest rechtse aansluitpunt".
Mijn eerste probleem is: wat is rechts?

Als ik tegen de aansluitpunten aankijk zie ik van links naar rechts:

Voeding , tel 1, tel 2, tel 3, tel 4, seriele poort, aansluitpunt NT1-kastje

Welk aansluitpunt moet ik verbinden met "Lijn" van de EB ?

Bijvoorbaat mijn dank.

Lex.

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-12 08:48

joker1977

Tweakert

Ze bedoelen de uitgang van je Quattrovox waar je hoofdnummer op gekoppeld is, vaak TEL1.

Overigens, als je al 2 weken wacht op VoIP ---> Probeer je Experia Box eens te resetten, ca. 5-7 seconden de RESET knop inhouden, daarna wachten en hopen dat de box zijn gegevens van de TSM ontvangt.. Indien niet --> bel de helpdesk en laat 'een ticket aanmaken' voor dat probleem.

Nadat je VoIP brandt --> 1368 bellen om portatieproces in werking te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Overigens, als je al 2 weken wacht op VoIP ---> Probeer je Experia Box eens te resetten, ca. 5-7 seconden de RESET knop inhouden, daarna wachten en hopen dat de box zijn gegevens van de TSM ontvangt..
Bedankt.

EB 2 maal geherintialiseerd.
VOIP-indicator knippert nu.

3x is scheepsrecht? ;)

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-12 08:48

joker1977

Tweakert

Verwijderd schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 10:33:
[...]

Bedankt.

EB 2 maal geherintialiseerd.
VOIP-indicator knippert nu.

3x is scheepsrecht? ;)
Vrees van niet. Als VoIP knippert betekent dat vaak dat met de SIP-gegevens in je box je niet kunt aanmelden bij de SIP-server. Misschien is je account nog niet klaar of foutief ontvangen. Telefoontje richting de helpdesk voor je, vrees ik :<

Verwijderd

Topicstarter
Vrees van niet. Als VoIP knippert betekent dat vaak dat met de SIP-gegevens in je box je niet kunt aanmelden bij de SIP-server. Misschien is je account nog niet klaar of foutief ontvangen. Telefoontje richting de helpdesk voor je, vrees ik :<
Een late terugkoppeling: Vrees is juist gebleken.
Toestand is nog steeds hetzelfde.
HetNet antwoordt niet meer.
Op 10 september technische dienst van KPN aan de lijn gehad: de fout ligt bij hen !
Sindsdien niets meer gehoord.
Volgens Mijn Gegevens bij HetNet heb ik weer 'Instap Surfen en Bellen'.
Ik laat het nu zo: adsl werkt prima, idem Isdn1-bellen.
HetNet gaat er in ieder geval uit: een dienstverlening van lik-me-vessie.
Misschien mik ik KPN er ook wel uit en ga naar de kabel (@home).

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-12 15:27
Ik zolu wel ff bellen met Het Net, daar kunnen ze het echt zo oplossen hoor. :)

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Verwijderd

Topicstarter
Henkie-Jan schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 20:07:
Ik zolu wel ff bellen met Het Net, daar kunnen ze het echt zo oplossen hoor. :)
HetNet heeft voldoende aangetoond een verzameling van incompetenten te zijn.
Ze blijken zelfs niet in staat te zijn mij te bellen.
Emails worden niet beantwoord (tenzij je "Bel de helpdesk" een aanvaardbaar antwoord vindt).
Op brieven wordt niet gereageerd.
Uit principe weiger ik 45 cent/minuut te betalen om een geleverd produkt werkend te krijgen.
HetNet: weg er mee!

Verwijderd

Topicstarter
De afloop.
Na een beschuldiging van HetNet/KPN van vermeende wanbetaling en opzegging van het abonnement door mij heeft HetNet/KPN mij op 24 jan 2007 geblokkeerd.
Binnen 6 dagen heeft @home mij internettoegang verschaft. Exit HetNet en KPN :-)

Verwijderd

En registratie als wanbetaler erbij. Zou niet te vrolijk doen hierover, met pech heb je ook nog straks buiten je eigen schuld om een incassoburo in je nek ;(

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 20:10:
En registratie als wanbetaler erbij. Zou niet te vrolijk doen hierover, met pech heb je ook nog straks buiten je eigen schuld om een incassoburo in je nek ;(
Daar ben ik niet zo bang voor. Ik heb betaald voor elke dienst die mij geleverd is. Dat hun administratie dat niet aankan, lijkt me hun probleem.
Ik heb op 5 dec 2006 per aangetekende brief opgezegd. Met daarin de mededeling dat ik een blokkade zou opvatten als een bevestiging van de beëindiging van mijn abonnement. KPN/HetNet heeft nog nooit direct gereageerd, wel indirect nu door te blokkeren. De automatische incasso lijkt reeds gestopt, want op de desbetreffende datum is niets meer afgeschreven.
Op de opzegging van mijn telefoonlijn heb ik wel per kerende post een reactie gekregen. Maar is dan ook een andere (oude) dienst.
Pagina: 1