Niuwe PC samengesteld

Pagina: 1
Acties:
  • 77 views sinds 30-01-2008

• albatrosX1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-11-2025
Hallo beste tweakers!
Ik ben toe aan een nieuwe 'game' pc dus ik heb hier een daar wat gekeken en heb dit gevonden:
--------------------------------------------------
Behuizing: € 55,00
Cooler Master Centurion 5 Zwart/Zilver (zonder voeding)

Voeding € 53,00
NorthQ 4001AL, 400W Metallic Blue, 120mm Fan, 12-17dBA, 2xSATA, PCI-E, 20/24pin

Moederbord € 89,00
Gigabyte GA-K8N-SLI, nForce4 SLI, ATX, Socket-939, SATAII, GbLAN, PCI-Ex16

Processor € 165,00
AMD Athlon 64 X2 3800+ 2.0GHz Socket 939 1MB, BOXED m/koeler

Geheugen € 101,00
Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit m/twee identieke Value Select 512MB

Grafische Kaart € 178,00
XFX GeForce 7600GT 256MB GDDR3 XXX, PCI-Express, 2xDVI/HDTV, 590/1600Mhz

HD € 79,00
Western Digital Caviar SE16 250GB SATA2 16MB 7200RPM

DVD € 36,00
NEC DVD±RW brander, ND-3550A, 16x, Dual, Zilver OEM
--------------------------------------------------
Verder zit er geen OS bij, geen monitor.
Zal dit systeempje wel lang meegan en kan ik nog er iets aan veranderen ?
alvat bedankt

Prijs : 790

[ Voor 10% gewijzigd door albatrosX1 op 21-07-2006 15:33 ]

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Voor dat budget kan je wel iets snellers samenstellen. Neem een Voeding/Case combi , bijvoorbeeld de Antec Sonata II om wat geld te besparen en investeer dat in een Conroe.

• Merijn70
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-01 19:40
Nee dit gaat niet lang mee qua upgradebaarheid.... Socket 939 gaat er nu uit dus beter AM2 of Intel

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Wat versta je onder lang meegaan? Als je verwacht dat je over 3 jaar de nieuwste games nog steeds op hoge kwaliteit kan spelen, kan ik je teleurstellen, dat red je niet (waarschijnlijk niet eens met een 7900GTX).
Ik zou als ik jou was geen S939 meer nemen, maar voor de AM2 gaan i.v.m. eventuele processor upgrades in de toekomst. Ook het DDR2 geheugen dat de AM2 gebruikt is waarschijnlijk nog een langer leven beschoren dan DDR1. Je bent dan ook een stukje voordeliger uit qua geheugen.

Als je budget het toelaat, zou ik voor de 7900GT gaan als videokaart. Kost wat meer, is ook een heel stuk sneller.

Verwijderd

Ben zelf ook op dit moment bezig met het samenstellen van de gaming PC.

TIP: Maandag 24 juli verlaagt AMD drastisch de prijzen. AMD Athlon 64 X2 4200+ zal een prijsdaling ondergaan van 50%-60%. Dus nog even wachten met eventueel aanschaffen dit weekend.

Zelf weet ik al goed wat ik wil, alleen de grafische kaart is nog steeds een raadsel. Iemand een tip voor de goede grafische kaart? Budget voor de kaart ongeveer 200-250 euro.

Verder ziet je systeem er goed uit. Zou alleen voor DDR2 geheugen gaan. houd er reken mee dat je dan waarschijnlijk wel een ander moederbord nodig zult hebben.

Je hebt je een moederbord met 939 socket uitgezocht. De 939 socket zal eind dit jaar uit produktie gaan, dus een goede optie zou een AM2 socket zijn.

Succes!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-02 23:18

aex351

I am the one

intel core zou ik voor gaan. amd is zo "04

< dit stukje webruimte is te huur >

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-02 20:31

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Wel een SLI bord, maar geen 2 kaarten en de voeding ondersteund dit evt. niet als je die er later bij wilt plaatsen.
Dus lijkt me zinnig om of alle goed te maken voor 1 videokaart (dus ander MB) of kompleet SLI inrichten maar dan een voeding nemen die zwaarder is en 2 PCI-E aansluitingen heeft zodat je later SLI kaart bij kunt zetten.

Atari 4 ff'r 😊

Verwijderd

Ik zou voor de nwe intel cpu gaan. e6300.
Lekker krachtig, zuinig en wellicht goed oc-baar.
Voor compatible moederborden zie hier

Je hebt dan ook gelijk ddr 2 geheugen tepakken. Dat is allemaal meer toekomst gericht

Verder zoals boven gezegd een antec sonata II kast
Waarom?
Over die kast is meer nagedacht dan bij de centurion.
De hd's worden beter/stiller/kouder geplaatst.
En je krijgt er een krachtige voeding van antec bij. (SmartPower 2.0 450W ATX12V v2.01 power supply)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2006 16:10 ]

Verwijderd

Het lang meegaan van een computer is een utopie, als je nu een 939, AM2 of een 775 socket neemt
is de kans groot dat je er binnen 18 maand zelfs geen processor meer voor vindt die op je socket past. Hebben jullie nog niet door dat er prossecors worden geproduceerd om de verkoop van andere hardware te stimuleren.

Dus het beste wat je nu kan doen is of je koopt een 939 socket en je zegt in je zelf binnen 2 jaar koop ik wel een nieuwe. Of je doet zoals men je hier op het forum zegt, je koopt het laatste nieuwe en geeft meer uit. De conclusie is binnen twee jaar koop je toch een nieuw systeem omdat je huidig systeem te traag zal geworden zijn.

O ja, bijna vergeten. wie zegt dat de huidige grafische kaarten 100% compatible zullen zijn met de nieuwe directX of de 64bit software. hebben jullie daar al eens aangedacht!!!!!!!!!!!!

Niet vergeten het is de Gammingwereld die de industrie draaiend houd.

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04:19
Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2006 @ 08:48:
O ja, bijna vergeten. wie zegt dat de huidige grafische kaarten 100% compatible zullen zijn met de nieuwe directX of de 64bit software. hebben jullie daar al eens aangedacht!!!!!!!!!!!!

Niet vergeten het is de Gammingwereld die de industrie draaiend houd.
helemaal mee eens

als ik jouw was , dan zou ik nog even gaan wachten totdat DirectX 10 kaarten uitkomen O-) :)

en vergeet de PhysX niet :) :9

[ Voor 4% gewijzigd door FireBladeX op 23-07-2006 09:00 ]

Verwijderd

FireBladeX schreef op zondag 23 juli 2006 @ 08:58:
[...]

helemaal mee eens

als ik jouw was , dan zou ik nog even gaan wachten totdat DirectX 10 kaarten uitkomen O-) :)

en vergeet de PhysX niet :) :9
De moraal van mijn bericht is dat je beter het laatste van een veranderende technologie koopt die uit de markt zal worden genomen en daardoor veel geld besparen maar toch nog goed zit voor een jaartje of twee en wacht tot alle bugs uit de (nu) nieuwe technologie zijn gehaald. dan kun je terug het zelfde doen. (een 939socket met een afgeprijsde X2 processor en een GF 7900 zullen je een pak geld uitsparen en toch nog hun mannetje kunnen staan in gaming) Deze grafischekaart is volledig getuned op de laatste directx net zoals de 939 cpu.

Verwijderd

WAT JE GEHEUGEN BETREFT ZOU IK GAAN VOOR GEIL GEHEUGEN DE F1-3200BWU2-1GBGH ( 2*512Mb DDR 400 MET CL 2 ; 2-2-2-5 TIMINGS) IN DUALCHANNEL CONFIGURATIE IS ER GEEN ENKELE DDR2 GEHEUGEN DIE DEZE SNELHEID KAN EVENAREN. ( TWEE ZULKE KITJES ZOUDEN TUURLIJK NOG BETER ZIJN) KOSTPRIJS VAN Z'ON KITJE KOMT OP ONGEVEER 160 EURO.

• martijn-
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-02 21:23
Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2006 @ 09:41:
WAT JE GEHEUGEN BETREFT ZOU IK GAAN VOOR GEIL GEHEUGEN DE F1-3200BWU2-1GBGH ( 2*512Mb DDR 400 MET CL 2 ; 2-2-2-5 TIMINGS) IN DUALCHANNEL CONFIGURATIE IS ER GEEN ENKELE DDR2 GEHEUGEN DIE DEZE SNELHEID KAN EVENAREN. ( TWEE ZULKE KITJES ZOUDEN TUURLIJK NOG BETER ZIJN) KOSTPRIJS VAN Z'ON KITJE KOMT OP ONGEVEER 160 EURO.
eerst wil ik even melden dat je capslock aan hebt staan.

dat geheugen heeft een te lage snelheid alleen de timings zijn goed maar je kan beter voor wat sneller geheugen gaan. het is ook slimmer om 2 x 1GB te nemen.
bijvoorbeeld :
Corsair TWIN2X2048-5400C4
Corsair, TWIN2X2048-6400

• adamvansanten
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-12-2025

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2006 @ 09:41:
[flame]Wat heerlijk gefundeerd[/flame]

Ontopic: Als je een beetje toekomstgericht wil, zou ik inderdaad voor een Intel Core gaan met een 7900GT erbij (en een SLI bordje zodat je er later nog een 7900GT bij kan prikken). Het is echter inderdaad waar dat wat je ook koopt het over 2 jaar toch weer outdated is, dus een dual core AMD kan ook heel prima, maar wacht dan inderdaad nog even 2-3 weken tot de nieuwe prijzen doorgevoerd zijn, sommige modellen (zoals de x2 4200+ inderdaad) worden echt spotgoedkoop.

Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-02 12:35
Processor kost nu 78€ bij Computerfarm.
Ik heb er een maand geleden 256€ voor betaald :'( :'( :'(

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
Het hangt er helemaal vanaf wat je wil :). Als je zegt dat je later een andere processor op het moederbord wil, moet je een socket nemen dat toekomstgericht is. Als je bij een andere processor altijd direct een ander mobo koopt en de oude verkoopt (wat ik altijd doe) maakt het socket geen kont uit. Bij het s939/am2 verhaal moet je nog wel op het ddr resp. ddr2 verhaal letten. Ga je in de toekomst geheugen bijplaatsen? Dan is am2 de betere keuze, al is ddr1 geheugen over een jaar natuurlijk nog niet uitgestorven ;). Voor de intel variant: neem gewoon een s775 met ddr2, dan zit je altijd goed.

Over sli: als je sli wilt draaien, doe dat dan meteen. In de praktijk blijkt dat je niet over een jaar een identieke kaart koopt als je nu koopt, maar dat je een nieuwe, betere kaart koopt (is de ervaring van veel tweakers hier).

Verwijderd

pinojo123 schreef op zondag 23 juli 2006 @ 10:05:
Processor kost nu 78€ bij Computerfarm.
Ik heb er een maand geleden 256€ voor betaald :'( :'( :'(
welke prossecor was dat?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:27

Thandor

SilverStreak

Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?
Vragen over systemen dienen specifiek te zijn, niet algemeen. Dus een lijstje met hardware onderdelen neertikken met de vraag of dit goed is zal direct worden verwijderd;
Veel meer kan ik er niet van maken. Er ontbreken een aantal zaken die beschreven staan in voorgenoemde sticky. Dit topic zal dan ook op slot gaan.
Prestaties kun je makkelijk vergelijken a.d.v. benchmarks. Over compatibliteit kun je veelal terecht bij de fabrikant zelf of kun je op zoek naar ervaringen op fora.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.