Ik heb een form waar 4 knoppen in voorkomen die elk en andere functie aan moeten roepen.
Het script ziet er zo uit:
(zitten inderdaad 2 linebrakes in om de layout niet te verstoren
)
Het is voor een PHP systeem wat met gebruikersgroepen werkt. In dit menu kan men een gebruik lid maken van groepen of een gebruik uit een groep halen. Mijn probleem zit in het volgende. Om te herkennen welke knop de submit heeft afgevuurd staat er bij elke knop in de HTML code het volgende:
Dit werkt prima in Firefox..maar IE snapt er niets van (opera doet het ook nog niet goed maar daar kom ik wel uit denk ik).
Het probleem is dat IE vind dat 'button' niet gedefineerd is. Wie kan mij vertellen waarom?
Het script ziet er zo uit:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
| function submitForm() { if(button=="OK") { WelLidVan = document.getElementById("wellidvan").options; NietLidVan = document.getElementById("nietlidvan").options; $posten = ""; for(var i=0;i<WelLidVan.length;i++) { $posten = $posten + ";" + WelLidVan[i].value; } alert($posten); } else if(button=="Toevoegen") { WelLidVan = document.getElementById("wellidvan").options; NietLidVan = document.getElementById("nietlidvan").options; for(var i=0;i<NietLidVan.length;i++) { if(NietLidVan[i].selected) { document.getElementById("wellidvan").options[WelLidVan.length] = new Option(NietLidVan[i].value, NietLidVan[i].value); document.getElementById("nietlidvan").options[i] = null; } } } else if(button=="verwijderen"); { WelLidVan = document.getElementById("wellidvan").options; NietLidVan = document.getElementById("nietlidvan").options; for(var i=0;i<WelLidVan.length;i++) { if(WelLidVan[i].selected) { document.getElementById("nietlidvan").options[NietLidVan.length] = new Option(WelLidVan[i].value, WelLidVan[i].value); document.getElementById("wellidvan").options[i] = null; } } } } |
(zitten inderdaad 2 linebrakes in om de layout niet te verstoren
Het is voor een PHP systeem wat met gebruikersgroepen werkt. In dit menu kan men een gebruik lid maken van groepen of een gebruik uit een groep halen. Mijn probleem zit in het volgende. Om te herkennen welke knop de submit heeft afgevuurd staat er bij elke knop in de HTML code het volgende:
HTML:
1
| onClick="button=this.value;" |
Dit werkt prima in Firefox..maar IE snapt er niets van (opera doet het ook nog niet goed maar daar kom ik wel uit denk ik).
Het probleem is dat IE vind dat 'button' niet gedefineerd is. Wie kan mij vertellen waarom?
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc