Toon posts:

Draadloos internet plotseling tergend langzaam

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ongeveer een jaar of twee heb ik zonder problemen draadloos internet. Op alle computers in huis is de verbinding altijd goed, valt nooit weg en is het internet net zo snel als normaal.

Sinds vandaag heb ik een probleempje met één van deze computers. Wanneer ik hem aanzet krijg ik de mededeling dat er geen draadloos netwerk beschikbaar is. Wanneer ik de lijst van draadloze netwerken bekijk en refresh staat het er toch echt tussen met een bereik 'zeer goed'. Wanneer ik echter probeer te connecten blijft hij het oneindig proberen maar er gebeurd niks.

In het netwerkverbindingen schermpje werkt het af en toe klaarblijkelijk om de verbinding even aan & uit te zetten. Vervolgens begint het goed maar per minuut bergafwaarts. Na een minuutje of 15 kapt hij er helemaal mee. Met een beetje geluk kan ik de vebinding weer aan- en uitschakelen en doet hij het weer tergend langzaam voor een kwartiertje.

Ik weet eigenlijk niet waar te zoeken. Ik heb niets veranderd noch geinstalleerd..

Router: Asus WLG-500
Receiver: Broadcom WLAN 802.11g Mini PCI

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2006 14:15 ]

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Al eens een reinstall geprobeerd van windows?
Nieuwste drivers van broadcom?

Heb je toevallig een AV of Firewall die dwars kan liggen?

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Als het maar op 1 PC is zou ik daar het kaartje nog eens bekijken en eventueel even omruilen met een PC waarop alles nog wel goed draait.

Verwijderd

Topicstarter
Het is maar bij 1 PC. Firewall & Anti-virus e.d. staan uit.

Het is inderdaad alleen maar één PC, een laptop om precies te zijn. Volgens hardware eigenschappen functioneert het kaartje goed, maar dat zegt natuurlijk weinig. Bizar is wel dat mijn netwerk vaak (sinds vandaag) niet gevonden kan worden.Bij de ene refresh zit hij er tussen met 'zeer goed' als aanduiding, de volgende refresh niet, maar wel alle netwerken van mensen in de buurt (5). Deze blijven continue staan. Ze zijn beveiligd dus ik kan niet testen of het daarop wel werkt. Rechtstreeks op de router met kabel werkt overigens prima.

Een stomme vraag misschien maar is een dergelijk netwerkkaartje in een notebook te vervangen? Ik heb 0,0 ervaring met sleutelen aan een notebook.

• Romke

Romke

Dieselhead

Mja, staan uit, maar welke is het?

Heb genoeg meegemaakt dat ze dan als nog dwars lagen ;)

Heb je wel de nieuwste drivers van het kaartje?
Hij kan wel goed werken volgens windows, maar dat zegt natuurlijk ook niet alles.

Eens de nieuwste proberen lijkt me een geschikte oplossing.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-03 11:26
kaartje maybe een beetje brak.. en eh, warmte kan misschien ook wel eens tegenwerken bij een laptop :p probeer eens een PCMCIA als je die hebt?

enneh: ik kan m vervangen jah in mijn laptop... welk merk heb je?

[ Voor 20% gewijzigd door sjongenelen op 21-07-2006 15:55 ]

you had me at EHLO

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de antwoorden allemaal,

Ik heb geen antivirus scanner, als je een beetje uitkijkt is de kans vrij klein. Ik heb wel online gescanned net voor de zekerheid. Er werd niets gevonden. Heb ook een Adware scan gedaan, ook niets gevonden.

De firewall is van Windows zelf, deze heb ik standaard altijd uit staan. Op de router zit ook een firewall. Deze heb ik uitgeschakeld maar dat bracht geen oplossing.

Het merk laptop is een Acer Aspire 1710.

Verwijderd

Geen AV en dan de windows firewall standaard uit :( Dat maakt troubleshooten al een stuk makkelijker. Probeer eens AV van Avast of Antivir, dat kost je nix. En probeer ook eens wat meer met de Firewall te werken.

Maar goed, terug naar je probleem.

Als het een intern kaartje in je laptop is, kun je 'm in windows disablen en dan een PCMCIA kaartje proberen. Die zijn sowieso handig als je meerdere laptops hebt, al is het maar om te testen.

• dik_voormekaar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-04 12:21
Is dat niet een kwestie van een ander netwerk dat erbij gekomen is op hetzelfde kanaal?
Heeft een van je buren toevallig net wifi erbij?

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-03 11:26
[quote]Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 16:13:
Geen AV en dan de windows firewall standaard uit :( Dat maakt troubleshooten al een stuk makkelijker. Probeer eens AV van Avast of Antivir, dat kost je nix. En probeer ook eens wat meer met de Firewall te werken.

pff - ik werk ook zonder firewall - nooit problemen heur.. :/ t'is maar net hoe je internet.. :p
Ik ben het eens met bovenstaand - buren op hetzelfde kanaal, of een brak kaartje, of de warmte

you had me at EHLO

• Romke

Romke

Dieselhead

Hier de WLAN drivers al vandaan geplukt?
Gezien dat als nieuwste versie mag gelden? Ik zie op de broadcom website iig. geen drivers voor WLAN.

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
De radioband die WiFi gebruikt, wordt ook gebruikt voor een hele berg andere (draadloze) apparaatjes. Grote kans dat een van de mensen in de buurt iets is gaan gebruiken wat ook op 2,4GHz werkt, zoals
- draadloze telefoons (er schijnen DECT telefoons te bestaan die op 2,4GHz werken)
- draadloze video zenders, bewakingskamera's enz
- Andere wifi spullen in de buurt natuurlijk
- Bluetooth,
enzovoorts.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vreemde constatering gedaan.

De problemen begonnen vrijdag. Wat toevallig precies het moment was dat de Tilburgse kermis (pak weg zo'n 4 meter verwijderd van mijn raam) van start is gegaan. Vannochtend tot 12:30, tot de kermis begon heb ik geen enkel probleem gehad. Echter toen alles weer van start kwam begon hij weer te weg te vallen. Zou er een verband kunnen zijn? Binnen een straal van 10 meter staan al vier attracties. Binnen een straal van 100 waarschijnlijk een stuk of veertig..

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:32
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 00:27:
Ik heb een vreemde constatering gedaan.

De problemen begonnen vrijdag. Wat toevallig precies het moment was dat de Tilburgse kermis (pak weg zo'n 4 meter verwijderd van mijn raam) van start is gegaan. Vannochtend tot 12:30, tot de kermis begon heb ik geen enkel probleem gehad. Echter toen alles weer van start kwam begon hij weer te weg te vallen. Zou er een verband kunnen zijn? Binnen een straal van 10 meter staan al vier attracties. Binnen een straal van 100 waarschijnlijk een stuk of veertig..
Ik ben bang dat dat gewoon stom toeval is :P

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-04 21:59
Big Daddy schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 00:35:
[...]
chk ff of er niet toevallig wat wifi aansluitingen bijgekomen zijn die hetzelfde kanaal als jij gebruiken. bv met netstumbler.

• W3lta
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-03 21:26

W3lta

So i'm a nerd. who cares?

Kermis-attracties gebruiken over het algemeen generatoren om de boel te voeden.
Het kan zijn dat die je wifi signaal storen. Maar de tip van pacificocean zou ik ook eens bekijken (http://www.netstumbler.com/downloads/)

Kan een mens ooit teveel computers hebben?

• joopv
  • Niet online
Big Daddy schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 00:35:
[...]
Ik denk niet dat dat toeval is. Misschien worden er draadloze bewakingscamera's gebruikt om de zaak in de gaten te houden.

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Kermis op 4 meter, arme jongen.
Je hebt dus een hele berg loeizware electromotoren onder je raam staan. Een oude koelkast kan je Wifi al flink in de weg zitten, dus het lijkt me een redelijk veilige gok dat daar je probleem vandaan komt. Je zou eens kunnen proberen of een ander kanaal helpt, maar slecht gedempte motoren geven een heel breed spectrum van vuiligheid af, dus ik geef je niet veel kans.

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:32
als die kermis aan de gang is zou dat goed kunnen. Ik begreep dat hij al afgelopen was.

Verwijderd

Topicstarter
Wederom dank voor alle replies!

Ik ga netstumbler proberen. Er is inderdaad een netwerk bijgekomen, een sitecom router hier ergens in de buurt. Het signaal is zeer zwak, het is onbeveiligd en ik kan connecten als ik dat zou willen. Hij valt regelmatig weg, waarschijnlijk door de afstand.

De kermis is helaas niet afgelopen dus daar kan ik nog weinig op testen. Er staan behoorlijk wat generators voor de deur, oa van een achtbaan. Het geluid is ook niet te harden btw, offoptic maar ik hoor vanaf 11:00 tot 1:30 Duitse volksmuziek en elke vijf minuten is er klaarblijkelijk iemand een prijs rijker "ALWEER EEN WINNAAR!!" Volgend jaar de vakantie maar vroeger boeken 8)

Verwijderd

Topicstarter
Dit is een prntsrn van Netstumbler. Heb wat lege info verwijderd zodat het de comment box niet te veel oprekt.

Afbeeldingslocatie: http://www.nieuwszicht.com/netstumbler.gif

• dik_voormekaar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-04 12:21
Welke in de lijst in van jezelf?

Verwijderd

Topicstarter
Default (met het * erachter)

Verwijderd

Topicstarter
Even een updateje. De kermis is inmiddels verdwenen en het draadloze netwerk werkt weer perfect! Toch die oude generatoren die hiervoor stonden te brommen dan.

• joopv
  • Niet online
Welnee, 50Hz generatoren produceren echt geen rotzooi op 2,4GHz.

Hoe is je Netstumbler lijstje nu?

Ik denk nog steeds dat het draadloze bewakingscamera's geweest zijn.
Pagina: 1