Ik heb een nieuwe laptop (voor een klant) met een ingebouwd modem. Modem drivers zijn geinstalleerd en modem word gedetecteerd. Zodra ik wil bellen geeft hij aan no dailtoon. Kabel zit er in en als ik kabel controleer door mijn telefoon er op aan te sluiten hoor ik gewoon een dailtoon. Wat kan dit zijn ?
Modem ingesteld op het verkeerde land?
Telefoonlijn zit aan een huis- of bedrijfscentrale?
Telefoonlijn zit aan een huis- of bedrijfscentrale?
land is goed.
net nummer ook.
Modem zit aangesloten op een huis telefooncentrale.. maar een telefoon nummer binnen huis belt ie ook niet
net nummer ook.
Modem zit aangesloten op een huis telefooncentrale.. maar een telefoon nummer binnen huis belt ie ook niet
Verwijderd
Heb je toevallig een duitse telefoon? Een Grundig o.i.d. en daarvan de kabel gebruikt? Want die zijn gedraaid die paren. Dit kan ook al vanaf het begin van de stekkerdoos zijn, om dan dat werk te besparen. Dit zou ik ook gedaan hebben als je je hele werkplek/thuis met duitse toestellen bemand.
staat er in de eigenschappen van de verbinding dat er eerst een 0 gedraaid moet worden dat moet namelijk meestal bij een telefooncentrale
Is er iets fout? "Ik heb het niet gedaan"
ja dat met die 0 en wachten weet ik.
Maar als ik intern wil bellen (ben zelf nr 5) en wil na benee bellen dus nummer 1 dan vind ie al geen dail toon en bellen doet ie ook niet. Ik heb geen duitse telefoons in huis...
Maar als ik intern wil bellen (ben zelf nr 5) en wil na benee bellen dus nummer 1 dan vind ie al geen dail toon en bellen doet ie ook niet. Ik heb geen duitse telefoons in huis...
Verwijderd
Gewoon niet laten wachten op kies toon. heb ik ook gehad toen ik nog modem had. Gewoon direct bellen
mm dat gaat ik even proberen.
Modem maakt trouwens totaal geen geluid. In windoos heb ik t geluid op zijn hardst staan maar gebeurt nog niks. Heeft een laptop geen modem speakertje ?
Modem maakt trouwens totaal geen geluid. In windoos heb ik t geluid op zijn hardst staan maar gebeurt nog niks. Heeft een laptop geen modem speakertje ?
Ook het uitzetten van wachten op kies toon heeft geen effect
Verwijderd
Je moet eens met je gewone telefoon de hoorn afnemen. Als de kiestoon elke seconde even onderbroken is gedurende 1/10 van een seconde moet je hetvolgende doen :
je gaat bij de modem settings in windows.
daar zet je 'wait for dialing tone' functie UIT !
Let er ook op dat de stekker in de muur verbonden is met de LINE van je modem en NIET met de PHONE aan je modem !!!!
je gaat bij de modem settings in windows.
daar zet je 'wait for dialing tone' functie UIT !
Let er ook op dat de stekker in de muur verbonden is met de LINE van je modem en NIET met de PHONE aan je modem !!!!
Verwijderd
Als hij geneens geluid maakt dan issie of verrot, of de verkeerde drivers. Probeer anders een ander PCI Slotje.
Maar ik denk dat je gewoon een rot modem hebt. Een modem zou al moeten klikken of fluiten (kleine pc speakertje wat erop zit).
Maar ik denk dat je gewoon een rot modem hebt. Een modem zou al moeten klikken of fluiten (kleine pc speakertje wat erop zit).
Pagina: 1