ATI 9250PCI weigert dienst

Pagina: 1
Acties:

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb een 9250 van Club3D gekocht als aanvulling op een 9800pro. Op de doos staat namelijk: "Use this card as a second graphics card. This will enable you to use up to four monitors." Kaart erin, windows herkent de kaart en vraagt om drivers. Drivers geinstalleerd en windows wil opnieuw opstarten om de installatie te voltooien, tot zover alles zoals het hoort. Tijdens het opstarten van Win2k een mooi blauw scherm met de mededeling dat er een kernel dump heeft plaatsgevonden. Voordat ik alles goed heb kunnen lezen herstart de pc zichzelf en geraak ik nu wel in Windows. Helaas zijn nu opeens alle drivers verdwenen van alle apparaten die het moederbord rijk is, zowel onboard als pci kaarten.

9250 er weer uit en pc opgestart, op de een of andere manier werkte alles weer. Met drivercleaner de drivers van de 9250 verwijderd en dan de kaart er weer in. Windows herkent geen kaart. In de BIOS de volgorde AGP/PCI naar PCI/AGP gezet en nog een keer geprobeerd op te starten. Nu geen beeld meer op beide kaarten. BIOS gereset en alle hardware behalve de 9800 en 9250 erin gezet: Geen beeld meer, welke AGP/PCI volgorde ik ook gebruik. BIOS update gedaan, weer geen beeld op de 9250. Windows herkent de kaart ook niet meer. 9250 eruit getrokken, alle andere dingen er weer in en het systeem werkt weer als vanouds.

Om mijn systeem uit te sluiten heb ik de kaart nog geprobeerd in een ander systeem. Zowel alleen, als samen met een s3Virge komt er geen beeld uit de kaart. 9250 er weer uit en ook dit systeem werkt weer zoals het hoort. Ik begin het idee te krijgen dat de 9250 het niet doet. :+

Systeem 1:
ASUS P4P800E Bios 1009
2GB dane elec pc3200
Windows 2000 SP4 met alle updates die winupdate rijk is.
Saphire 9800Pro Met laatse omega drivers/catalyst drivers
Club3D 9250PCI Met laatse omega drivers/catalyst drivers
Overige hardware:
Terratec DMX xfire
3Com 905
Promise TX4
Pinnacle TVkaart
Onboard pata/sata(overige onboard is disabled)

Systeem 2:
Aopen oem bordje
P3 550
192MB pc133
S3Virge
9250
Software niet belangrijk, zover kwam ik niet :P

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 21:23

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Als de kaart het niet doet als deze als enige videokaart in jou PC zit, en het ook niet doet in een andere PC kun je inderdaad gaan concluderen dat er iets met de kaart mis is.
Wat voor tekenen van leven vertoont de kaart? De ventilator gaat wel draaien?
En wat doet de monitor die aan de kaart hangt, gaat deze op standby/geeft een No Signal, of blijft deze werken maar krijg je gewoon een zwart beeld?

Als er niets uitkomt en je kaart is nog nieuw zou je aanspraak kunnen maken op je garantie.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• jadjong
  • Niet online
cybersteef schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 18:11:
Als de kaart het niet doet als deze als enige videokaart in jou PC zit, en het ook niet doet in een andere PC kun je inderdaad gaan concluderen dat er iets met de kaart mis is.
Wat voor tekenen van leven vertoont de kaart? De ventilator gaat wel draaien?
En wat doet de monitor die aan de kaart hangt, gaat deze op standby/geeft een No Signal, of blijft deze werken maar krijg je gewoon een zwart beeld?

Als er niets uitkomt en je kaart is nog nieuw zou je aanspraak kunnen maken op je garantie.
Monitor krijgt geen signaal binnen. De kaart heeft geen ventilator. Wordt dus een geval retour afzender. Bedankt voor de bevestiging :)

[ Voor 3% gewijzigd door jadjong op 21-07-2006 19:32 ]

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-05 08:49
Hoewel het probleem blijkbaar al opgelost is: waarom installeer je nieuwe drivers, de ati-catalyst drivers zijn zowel compat. met een 9250 als met een 9800PRO, het lijkt me het beste om ze beide de zelfde driver versie te geven!

~ Mijn prog blog!

• jadjong
  • Niet online
therat10430 schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 10:24:
Hoewel het probleem blijkbaar al opgelost is: waarom installeer je nieuwe drivers, de ati-catalyst drivers zijn zowel compat. met een 9250 als met een 9800PRO, het lijkt me het beste om ze beide de zelfde driver versie te geven!
Ze hadden eerst dezelfde driver, dat werkte niet. ATI heeft geen woord over driversharing op hun website, daarom heb ik verschillende combinaties van drivers geprobeerd, maar ook dat werkte niet.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 21:23

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

De kaart werkt op zichzelf ook niet, dus drivers zijn niet echt het probleem op dit moment :P

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• jadjong
  • Niet online
Die nieuwe kaart werkt 8) Helaas wilde de overige hardware pas werken na zes uur stoelendans met PCI-sloten, irq ellende. Blijkbaar werkt het moederbord niet als je alle vijf de PCI-sloten wilt gebruiken, dan worden willekeurige apparaten gewoon niet herkend 8)7 Nu heb ik in plaats van PCI geluid de onboard chip gebruikt en dan werkt het wel. Lang leven plug & pray
Pagina: 1