Ik heb een 9250 van Club3D gekocht als aanvulling op een 9800pro. Op de doos staat namelijk: "Use this card as a second graphics card. This will enable you to use up to four monitors." Kaart erin, windows herkent de kaart en vraagt om drivers. Drivers geinstalleerd en windows wil opnieuw opstarten om de installatie te voltooien, tot zover alles zoals het hoort. Tijdens het opstarten van Win2k een mooi blauw scherm met de mededeling dat er een kernel dump heeft plaatsgevonden. Voordat ik alles goed heb kunnen lezen herstart de pc zichzelf en geraak ik nu wel in Windows. Helaas zijn nu opeens alle drivers verdwenen van alle apparaten die het moederbord rijk is, zowel onboard als pci kaarten.
9250 er weer uit en pc opgestart, op de een of andere manier werkte alles weer. Met drivercleaner de drivers van de 9250 verwijderd en dan de kaart er weer in. Windows herkent geen kaart. In de BIOS de volgorde AGP/PCI naar PCI/AGP gezet en nog een keer geprobeerd op te starten. Nu geen beeld meer op beide kaarten. BIOS gereset en alle hardware behalve de 9800 en 9250 erin gezet: Geen beeld meer, welke AGP/PCI volgorde ik ook gebruik. BIOS update gedaan, weer geen beeld op de 9250. Windows herkent de kaart ook niet meer. 9250 eruit getrokken, alle andere dingen er weer in en het systeem werkt weer als vanouds.
Om mijn systeem uit te sluiten heb ik de kaart nog geprobeerd in een ander systeem. Zowel alleen, als samen met een s3Virge komt er geen beeld uit de kaart. 9250 er weer uit en ook dit systeem werkt weer zoals het hoort. Ik begin het idee te krijgen dat de 9250 het niet doet.
Systeem 1:
ASUS P4P800E Bios 1009
2GB dane elec pc3200
Windows 2000 SP4 met alle updates die winupdate rijk is.
Saphire 9800Pro Met laatse omega drivers/catalyst drivers
Club3D 9250PCI Met laatse omega drivers/catalyst drivers
Overige hardware:
Terratec DMX xfire
3Com 905
Promise TX4
Pinnacle TVkaart
Onboard pata/sata(overige onboard is disabled)
Systeem 2:
Aopen oem bordje
P3 550
192MB pc133
S3Virge
9250
Software niet belangrijk, zover kwam ik niet
9250 er weer uit en pc opgestart, op de een of andere manier werkte alles weer. Met drivercleaner de drivers van de 9250 verwijderd en dan de kaart er weer in. Windows herkent geen kaart. In de BIOS de volgorde AGP/PCI naar PCI/AGP gezet en nog een keer geprobeerd op te starten. Nu geen beeld meer op beide kaarten. BIOS gereset en alle hardware behalve de 9800 en 9250 erin gezet: Geen beeld meer, welke AGP/PCI volgorde ik ook gebruik. BIOS update gedaan, weer geen beeld op de 9250. Windows herkent de kaart ook niet meer. 9250 eruit getrokken, alle andere dingen er weer in en het systeem werkt weer als vanouds.
Om mijn systeem uit te sluiten heb ik de kaart nog geprobeerd in een ander systeem. Zowel alleen, als samen met een s3Virge komt er geen beeld uit de kaart. 9250 er weer uit en ook dit systeem werkt weer zoals het hoort. Ik begin het idee te krijgen dat de 9250 het niet doet.
Systeem 1:
ASUS P4P800E Bios 1009
2GB dane elec pc3200
Windows 2000 SP4 met alle updates die winupdate rijk is.
Saphire 9800Pro Met laatse omega drivers/catalyst drivers
Club3D 9250PCI Met laatse omega drivers/catalyst drivers
Overige hardware:
Terratec DMX xfire
3Com 905
Promise TX4
Pinnacle TVkaart
Onboard pata/sata(overige onboard is disabled)
Systeem 2:
Aopen oem bordje
P3 550
192MB pc133
S3Virge
9250
Software niet belangrijk, zover kwam ik niet