Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• roomkaas1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-05-2017

roomkaas1

smeer je weg

Topicstarter
Middag lui, mijn Creative Zen Xtra 30Gb is van de week op de grond gevallen en als ik m aan probeer te zetten krijg ik een soort "disk error"-achtig plaatje tezien, duidt er voor mij op dat de hdd op slag dood was. ;(
Nu schijn je die hdd te kunnen vervangen, echter, er zat een ATA-6 (zelfde als ATA100, als ik me niet vergis) 4200rpm fujitsu in, die ik eigenlijk wil vervangen met een 40Gb 5400rpm. Maar ik weet niet of dit schadelijke gevolgen kan hebben ivm meer warmte ontwikkeling. Mijn vraag is dus of dit erg veel uitmaakt voor de LCD of het circuitje in die Zen? Je mag dat ding volgens de handleiding niet in een omgeving plaatsen met een temp hoger dan 45*C.
Misschien heeft er iemand al goede/slechte ervaringen mee? Of zijn er modellen die minder warmte afgeven, daar weet ik nl niks vanaf.

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:15
roomkaas1 schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 12:24:
Middag lui, mijn Creative Zen Xtra 30Gb is van de week op de grond gevallen en als ik m aan probeer te zetten krijg ik een soort "disk error"-achtig plaatje tezien, duidt er voor mij op dat de hdd op slag dood was. ;(
Nu schijn je die hdd te kunnen vervangen, echter, er zat een ATA-6 (zelfde als ATA100, als ik me niet vergis) 4200rpm fujitsu in, die ik eigenlijk wil vervangen met een 40Gb 5400rpm. Maar ik weet niet of dit schadelijke gevolgen kan hebben ivm meer warmte ontwikkeling. Mijn vraag is dus of dit erg veel uitmaakt voor de LCD of het circuitje in die Zen? Je mag dat ding volgens de handleiding niet in een omgeving plaatsen met een temp hoger dan 45*C.
Misschien heeft er iemand al goede/slechte ervaringen mee? Of zijn er modellen die minder warmte afgeven, daar weet ik nl niks vanaf.
zelf al gezocht hoe warm dat bepaalde hd's worden in reviews ofzo?

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-11 21:25

Praetextatus

the dutch_paki

Waarom wil je er een snellere HD in? Alles zal wel ietsie pietsie sneller erdoor gaan denk ik, maar zo ook het stroom verbruikt.

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• roomkaas1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-05-2017

roomkaas1

smeer je weg

Topicstarter
@icekiller
ja ik heb er wel op gezocht, niet gevonden wat is zocht, ging vooral over in op verschillende manieren gekoelde kasten enzo. Maar dan nog weet ik niet hoe erg dat is voor de andere onderdelen in de zen.
Praetextatus schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 12:30:
Waarom wil je er een snellere HD in? Alles zal wel ietsie pietsie sneller erdoor gaan denk ik, maar zo ook het stroom verbruikt.
hmm dat is op zich een goeie, daar had ik nog niet bij stilgestaan, die Zen Xtra is al niet zuinig. Maaromdat ie dan sneller is hoeft ie ook minder lang te spinnen, of denk je dat t sowieso netto negatief is voor de batterijduur?
Edit: geldt dit overigens ook voor een upgrade van 2Mb cache naar 8Mb cache? Kost dat meer stroom?

[ Voor 7% gewijzigd door roomkaas1 op 21-07-2006 12:43 ]

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-11 21:41
AV --> PMD + tiltefix

Er zit een 2,5" harde schijf in de Zen Xtra. Deze is 9,5mm dik en kom je ook in laptops tegen. van de speler kan je niet verwachten dat er een slimme controller is zit, dus het kan zijn dat hij al problemen geeft bij een kleine verandering van de interface of zelfs de snelheid. Maar hoe het precies zit zal je moeten proberen. Ik zou er in ieder geval maar niet van uit gaan dat die snellere drive de speler ook echt sneller maakt. zoals ik al zij is de hardware van de speler beperkt ook de rekenkracht van de "processor" waardoor het maar de vraag is of die het ook sneller kan verwerken.
Hoe je de schijf vervangt, vind o.a. op de forums van Alliance Of Overclocking Arts en op het forum van Nomadness.net staan een aantal schijven op een rijtje die gegarandeerd werken.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine