Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hoax veroorzaakt door een virus?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enkele dagen worden wij bestookt met een viruswaarschuwing in een mailtje. Het gaat hierbij echter om een hoax, zie: http://www.virusalert.nl/?show=hoax&id=253

Ditzelfde mailtje ontvangen we helaas zo'n 50x per uur, waardoor ik denk dat dit wordt veroorzaakt wordt door een virus of een stuk spyware bij de afzender op de computer.

Komt één van jullie dit bekend voor en weet je toevallig welk virus of spyware de boosdoener is?

Alvast bedankt.
Gizmooo

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Is deze hoax van steeds dezelfde afzender?

Met deze periode (vakanties enzo ;) ) wil het ook wel eens op hol geslagen rules zijn die dit doen :)

Verwijderd

Afzender even verwittigen en deze tijdelijk blokkeren totdat hij/zij het probleem heeft opgelost ? De persoon moet zelf even zijn systeem nakijken, misschien dat er wat meer dirt op staat :)

Verwijderd

Topicstarter
@elevator: yep

@parabellum: volgens mij is het mailtje van een bedrijf afkomstig, maar voordat ik hen ga benaderen ben ik benieuwd of iemand weet welk virus of spyware deze hoax verstuurt. Op het Internet kan ik hierover namelijk niets vinden.