Ik begin gek te worden van een eenvoudig mailscript. Telkens weer geeft het ding dezelfde error terug: geen from header, maar die is er weldegelijk. Verwijder ik de from header zegt hij dat er een onbekend domein staat in de from header. De errors begonnen toen de host upgrade naar PHP 5. Ik heb al met vanalles proberen rommelen, maar niets helpt om het beestje de mail te laten versturen.
In de PHP manual heb ik ook al de identieke voorbeeldcode overgenomen, maar ook die geeft rustig dezelfde error (ik denk dus dat een fout in de PHP configuratie de boosdoener is)
De concrete foutmelding van PHP:
In de PHP manual heb ik ook al de identieke voorbeeldcode overgenomen, maar ook die geeft rustig dezelfde error (ik denk dus dat een fout in de PHP configuratie de boosdoener is)
De concrete foutmelding van PHP:
Warning: mail() [function.mail]: Message rejected, No 'FROM' header in /home/xxxxx.nl/www/functions/registermail.php on line xx
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| $message = "This is a test message!\n"; $message .= "Part two of the test"; $subject = "Test message"; $headers = "MIME-Version: 1.0\r\n"; $headers .= "Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-1\r\n"; $headers .= "From: $adminmail\r\n"; $headers .= "Reply-To: $adminmail\r\n"; $headers .= "Return-Path: $adminmail\r\n"; mail($email, $subject, $message, $headers); |
[ Voor 15% gewijzigd door RS_Jelle op 21-07-2006 11:33 ]