Ik ben bezig met een fileserver op ubuntu 6.06.
Hiervoor gebruik ik uiteraard de server versie.
dmv [url=http://www.ubuntuforums.org/showthread.php?t=91510[DEZE]/url] tutorial en DEZE troubleshooting ben ik bezig met de fileserver aan het domein te binden(samba,kerberos etc)
De Domain Controller draait Windows 2k3 SBS.
Nu ben ik met kerberos al heel ver gekomen.
op een gegeven moment moet ik
uitvoeren.
Dan word me gevraagd om het admin wachtwoord van de 2k3 server.
Deze geef ik dan in , en dan komt mijn error...
Dit komt omdat de tijdsverschil tussen de fileserver en de domain controller te groot zijn.
Nu komt mijn vraag:
Is het mogelijk om met booten , de fileserver de tijd te laten synchroniseren met de W2K3 server , ipv met de ntp.ubuntublablalba.org die hij met opstarten gebruikt?
En is het ook zo mogelijk om de tijd te laten synchroniseren met de W2K3 server(of gewoon los instellen zonder server?) ?
Want dan kan ik mijn fileserver ook weer aan mijn domein laten binden.
De server beschikt uiteraard niet over een X omgeving , anders was het voor mij wel een eitje geweest...
Nu kom ik helaas niet meer verder....hopelijk kunnen jullie mij weer een beetje opweg helpen...
Hiervoor gebruik ik uiteraard de server versie.
dmv [url=http://www.ubuntuforums.org/showthread.php?t=91510[DEZE]/url] tutorial en DEZE troubleshooting ben ik bezig met de fileserver aan het domein te binden(samba,kerberos etc)
De Domain Controller draait Windows 2k3 SBS.
Nu ben ik met kerberos al heel ver gekomen.
op een gegeven moment moet ik
code:
1
| kinit domain_admin_account@DOMAIN.INTERNAL |
uitvoeren.
Dan word me gevraagd om het admin wachtwoord van de 2k3 server.
Deze geef ik dan in , en dan komt mijn error...
code:
1
| Clock skew too great while getting initial credentials |
Dit komt omdat de tijdsverschil tussen de fileserver en de domain controller te groot zijn.
Nu komt mijn vraag:
Is het mogelijk om met booten , de fileserver de tijd te laten synchroniseren met de W2K3 server , ipv met de ntp.ubuntublablalba.org die hij met opstarten gebruikt?
En is het ook zo mogelijk om de tijd te laten synchroniseren met de W2K3 server(of gewoon los instellen zonder server?) ?
Want dan kan ik mijn fileserver ook weer aan mijn domein laten binden.
De server beschikt uiteraard niet over een X omgeving , anders was het voor mij wel een eitje geweest...
Nu kom ik helaas niet meer verder....hopelijk kunnen jullie mij weer een beetje opweg helpen...
www.degroot-it.nl