Toon posts:

[CSS] IE laat <div>s niet goed meegroeien

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben bezig met een web applicatie in PHP/HTML/CSS/JS, het optimaliseren van de code en zoveel mogelijk cross browser compatible houden.

Voor mijn probleem heb ik rondgezocht op GoT en een hoop dingen geprobeerd, maar ik krijg het effect dat in Firefox goed werkt dmv de CSS property min-width niet goed voor elkaar.

Zie http://www.rszdesign.com/temp/dialog/

In Firefox (en Opera) gaat alles goed vanwege de min-width en max-width CSS properties. Voor IE gebruik ik de underscore 'hack', oftewel _width: 222px;
IE zorgt dat de content en container <div> meegroeien met de inhoud wanneer ik de container een breedte geef met _width. Dit gaat goed (zie rooie randjes). Echter groeien de header en footer <div>s niet mee met de container waar ze in staan..... Terwijl het <div>s zijn die automatisch de maximale breedte aannemen van waar ze in staan, houden ze gewoon de breedte van hoe die van de container in CSS is gedefinieerd.

Weet iemand wat de oorzaak is van dit probleem en hoe ik dit op kan lossen?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand???

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:50

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

offtopic:
gelieve niet te kicken binnen 24 uur: geef mensen gewoon de tijd te reageren... als er na 24 uur geen reactie komt, kan je gewoon wel een keertje kicken om alsnog reacties te krijgen, maar het 'hooghouden' van een topic wordt niet op prijs gesteld.

wat betreft je probleem, volgens mij vat je de underscore hack de verkjeerde manier op,
deze betekent gewoon dat voor msie de width vast gedfinieerd wordt, terwijl opera en firefox dus min- en max-widt gebruiken..

de underscore hack betekent niet dat msie width gaat zien als een min-width, daarvoor kun je volgens mij beter iets expression: Math.min(222, document.body.clientWidth) gebruiken

[ Voor 17% gewijzigd door RM-rf op 28-07-2006 13:46 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
RM-rf schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 13:45:
offtopic:
gelieve niet te kicken binnen 24 uur: geef mensen gewoon de tijd te reageren... als er na 24 uur geen reactie komt, kan je gewoon wel een keertje kicken om alsnog reacties te krijgen, maar het 'hooghouden' van een topic wordt niet op prijs gesteld.
Als je goed had gekeken zag je dat mijn vorige post van alweer een week geleden is...

Bedankt voor de tips, ga ik even proberen. Ik dacht alleen dat IE width & height meerekt waar nodig, maar dat is alleen met de height volgens mij. Ik zocht eigenlijk een alternatief, dus bedankt voor je suggestie!

Eigenlijk was dat het probleem niet eens. De container <div> groeit gewoon mee met de inhoud, alleen de titel en footer <div>s houden de minimale breedte aan. Vreemd toch? (kijk maar naar de rooie randjes, gaat om IE!)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2006 13:54 ]