[XP Pro] Dual Screen - Beeld Verkleurt op 1 monitor.

Pagina: 1
Acties:

• Trekkerkearl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-08-2025

Trekkerkearl

Twentse Boer en ICT'er

Topicstarter
ik heb mijn computer laatst moeten verplaatsen en nu geeft in eens mijn monitor geel beeld.
in de bios is alles wat normaal wit is fel geel, als ik in windows inlog.....dan zit er een geel filter over het scherm heen, verder werkt de monitor goed...

ik heb een 512MB Dual VGA videokaart, die met een converter werkt op de dvi poort voor de andere vga.
de andere monitor (op de dvi poort) werkt goed en zonmder problemen met de kleur.

mijn specs vind je hier

zou het mijn vga kabel kunnen zijn ? die deed het gister nog goed...
licht zekers wel aan de hardware omdat hij het in de bios ook doet.

kan de vga poort stuk zijn en de dvi poort niet ? die tweede doet het wel fantastisch dus volgens mij is een vga kaart probleem uitgesloten...

iemand nog een idee wat het kan zijn ?

Ik heb d’r nich veur keuzn Tukker te wean, ik heb gewoon onmeunig mazzel had!

• Wijnbo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-03 17:06

Wijnbo

Electronica werkt op rook.

Trekkerkearl schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 09:19:
ik heb mijn computer laatst moeten verplaatsen en nu geeft in eens mijn monitor geel beeld.
in de bios is alles wat normaal wit is fel geel, als ik in windows inlog.....dan zit er een geel filter over het scherm heen, verder werkt de monitor goed...

ik heb een 512MB Dual VGA videokaart, die met een converter werkt op de dvi poort voor de andere vga.
de andere monitor (op de dvi poort) werkt goed en zonmder problemen met de kleur.

mijn specs vind je hier

zou het mijn vga kabel kunnen zijn ? die deed het gister nog goed...
licht zekers wel aan de hardware omdat hij het in de bios ook doet.

kan de vga poort stuk zijn en de dvi poort niet ? die tweede doet het wel fantastisch dus volgens mij is een vga kaart probleem uitgesloten...

iemand nog een idee wat het kan zijn ?
Hier had je zelf ook wel simpel achter kunne komen.. Wissel de monitoren is om indien mogelijk ( Met convertertjes enzo_)

Geel beeld betekent meestal 1 van de RGB signalen pleite, waarschijnlijk groen. Heb namelijk ook een keer geel beeld op mijn 21 Inch gehad, 1 van de BNC kabels naar de knoppen :/

• Reinstein
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-12-2025

Reinstein

Half-Nul

waarschijnlijk maakt ergens een pin niet goed contact. Aangezien je je PC verplaatst heb. Check of ergeen kromme / te korten pinnen in je stekkers zitten. Zorg daarna dat al je stekkers goed vast zitten

Open source modeltrein besturings software

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-03 16:21

Haan

dotnetter

Met ^^^ 99% zeker dat gewoon de kabel niet meer goed zit, zeker omdat het is ontstaan na verplaatsen van de monitor én omdat het in het bios ook al zo is, wat software probleem dus uitsluit.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Trekkerkearl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-08-2025

Trekkerkearl

Twentse Boer en ICT'er

Topicstarter
ik ben opzich erg bedreven met computers en heb hem even snel opgezet gisteren nadat ik een nieuwe slaapkamer mocht betrekken want mijn zus is eindelijk het huis uit
_/-\o_ (dbeekman dankt god op de knietjes hiervoor !!) _/-\o_

nu wou ik vanochtend voor dat ik naar m'n werk moest (waar ik nu ben) even een cd branden toen mij dit in eens opviel....ik denk gewoon dat de kabel stuk is, maar ik wou toch ook even het advies van mede tweakers hierover hebben. :)

echt een troubleshoot verder als even de kabels eraf halen en er weer opzetten is het maximale, wat ik gedaan heb, ik kijk vanavond wel even wat ie doet op de andere kabel (dat ik dat niet bedacht heb _/-\o_ )

Ik heb d’r nich veur keuzn Tukker te wean, ik heb gewoon onmeunig mazzel had!