Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

TG-online weer bezig met spookfacturen!

Pagina: 1
Acties:

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:47

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
Langs deze weg wil ik de (kleine) ondernemers die hier te vinden zijn waarschuwen voor het bedrijf TG-online.

Deze sturen op wel uitgekiende momenten (zomerperiode, net voordat de BTW ingedient moet worden of net voor de jaarafsluiting) een 'factuur' op voor een advertentie in een online telefoon gids. Dit gaat om een bedrag van 284 euro per 4 maanden, en dient betaald te worden binnen 14 dagen.

Als je verder in de kleine lettertjes duikt, staat er dat het gaat om een aanbod.

Inmiddels weet je wel dat je alles goed moet doorlezen, maar ik vind dit een van de meest misselijke manieren van 'zakendoen' en eigenlijk gewoon poging tot oplichting. :r

Dat het misleidene post is vind ook de reclamecodecommisie die ze al eerder op de vinger heeft getikt en ze heeft opgedragen te stoppen met dit soort mailings. Ze gaan alleen gewoon door.

Lees hier wat meer informatie en meldt het als je ook zo'n 'aanbieding' krijgt.

http://www.obn.nl/index.cfm/3,1706,3,html

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:08

Qwerty-273

Meukposter

Tja, geldt voor iedere ondernemer maar ook consument. Let op wat je betaald van facturen/acceptgiro's die je binnen krijgt. Dat bedrijven deze facturen toch betalen is geheel te wijten aan een te drukke financiele afdeling of een compleet chaotische. Maar betalen wat er binnen komt zonder te weten of je het inderdaad ook afneemt is behoorlijk dom.

[ Voor 3% gewijzigd door Qwerty-273 op 21-07-2006 11:10 ]

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Ik snap niet dat een behoorlijk opgezette financiele administratie daar nog in trapt.

Zonder matchende PO (Purchase Order) wordt hier gewoon niets betaald. (Tenzij er geen PO is opgesteld maar wel een opdracht gegeven is - dan krijgt iemand hier ongelooflijk billenkoek! :Y) )

Klinkt erg bureaucratisch maar zo hou je wel de kosten in de klauw en weet je exact je uitgeeft en waaraan.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:38

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ik haal de "oplichters" even uit de titel, is niet handig om een bedrijf zo te noemen wanneer dat niet is vastgesteld :)

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-11 23:09
Veel bedrijven trappen erin omdat het in dienst nemen van iemand die dit in de gaten moet houden, en onderzoekt of het geldige facturen zijn, vaak duurder is dan het gewoon betalen.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

PHiXioN schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 16:05:
Veel bedrijven trappen erin omdat het in dienst nemen van iemand die dit in de gaten moet houden, en onderzoekt of het geldige facturen zijn, vaak duurder is dan het gewoon betalen.
Slechte bedrijfsvoering dan. Als bedrijf weet je wat je inkoopt, en dus dat er een rekening komt. Facturen hebben factuurnummers, die matchen met een order-nummer. Alle orders boek je in.
Krijg je een factuur waarvan je geen ordernummer hebt, heb je niets afgenomen.
Je boekhouding moet ten allertijde kloppen.

En trouwens, een factuur per e-mail? Welk bedrijf gaat daar nou serieus op in? Ik ga er vanuit dat het per e-mail gestuurd wordt.

[ Voor 11% gewijzigd door RaZ op 21-07-2006 16:14 ]

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Bedankt voor de waarschuwing, ik heb hem een paar maanden geleden al 2x gehad en natuurlijk meteen bij het oud papier gemikt. Dit is ook erg makelijk aangezien ik alleen werk maar voor bedrijven met meerdere medewerkers zal het best wel eens fout kunnnen gaan.

[edit]
ik kreeg hem per postduif.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2006 16:23 ]

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
SmartDoDo schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 15:12:
Ik haal de "oplichters" even uit de titel, is niet handig om een bedrijf zo te noemen wanneer dat niet is vastgesteld :)
Bedankt, al is het met tegenzin. Het is overigens wel al eens vastgesteld. De eigenaars wisselen ook regelmatig van bedrijf om ernstig hete situaties te ontlopen.

Verwijderd

tazzman schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 12:33:
Ik snap niet dat een behoorlijk opgezette financiele administratie daar nog in trapt.

Zonder matchende PO (Purchase Order) wordt hier gewoon niets betaald. (Tenzij er geen PO is opgesteld maar wel een opdracht gegeven is - dan krijgt iemand hier ongelooflijk billenkoek! :Y) )

Klinkt erg bureaucratisch maar zo hou je wel de kosten in de klauw en weet je exact je uitgeeft en waaraan.
Damn, als ik niet beter wist zou ik stellen dat je bij mijn werkgever werkt. Die denkt daar precies hetzelfde over.

PS: Er hebben bij ons inderdaad al een paar mensen een stevig "gesprekje" gehad met de inkoop-director rond facturen zonder matchende PO.....

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:04
ik heb ook zo'n 'brief' uit de brievenbus gehaald bij ons, ik dacht dat het ook een factuur was.
Gelukkig had ik dit vrijdag al doorgelezen, waarna de papierversnipperaar al zijn werk deed.

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
msteggink schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 06:50:
ik heb ook zo'n 'brief' uit de brievenbus gehaald bij ons, ik dacht dat het ook een factuur was.
Gelukkig had ik dit vrijdag al doorgelezen, waarna de papierversnipperaar al zijn werk deed.
Mooi! Zou je eventueel hier nog even een melding achter kunnen laten? Hoe meer mensen klagen, des te sneller ze misschien weer op de vingers getikt worden.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 21:53

MeNTaL_TO

The future is not set

superduper schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 08:23:
[...]

Mooi! Zou je eventueel hier nog even een melding achter kunnen laten? Hoe meer mensen klagen, des te sneller ze misschien weer op de vingers getikt worden.
En weer onder een andere naam verder gaan, zolang dit niet strafbaar word, is het imo vechten tegen de bierkaai.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Verwijderd

Wij hebben er vandaag ook ééntje gehad. Gewoon je reinste oplichting. Ze hebben de adressen bij de KvK gekocht, je bedrijf wordt vermeld in hun online database, en dan sturen ze je een factuur/acceptgiro. Vervolgens staat er ergens in de kleine lettertjes dat het een aanbod is.

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Het was vandaag raak, ik kreeg em vanochtend in de bus. Heb mijn financiele afdeling (overdreven met 2 werknemers) gezegd om er op te letten en ze voortaan te vernietigen.

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

En vandaag weer een factuur mogen ontvangen van deze lijers! 284 euro en 19 cent!

Ik wou dat ik wist hoe ik ze terug kon spammen!

<edit>
Ik heb ze net gebeld, en heb gevraagd cq opdracht gegeven om mij per direct uit de database te halen. Wat volgens de telefoon dame ook per direct zou gebeuren.
</edit>

[ Voor 40% gewijzigd door sjolmers op 30-01-2007 12:10 ]

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
En ja hoor, vandaag ook weer eentje van 284,41 (ze worden nog duurder ook).

Dit na een uitdrukkelijke toezegging dat ik uit het bestand zou worden gehaald...al maanden geleden.

Ze hebben trouwens wel het grote woord factuur eraf gehaald, maar er staat nog wel op 'binnen 14 dagen betalen''.

Wederom weer heel sneaky getimed, vandaag moet de BTW aangifte weer naar de belastingdienst en finads hebben het dus weer druk..

Ik ga maar eens een ronde fax naar ze laten lopen vanacht met 'fuck off' erop.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:17
Het lijkt me onnodig om hier te melden dat je iets ontvangen hebt.

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
Rukapul schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 22:00:
Het lijkt me onnodig om hier te melden dat je iets ontvangen hebt.
Misschien wel, maar de indruk wordt (in mijn beleving dus onterecht) gewekt dat je met een simpel telefoontje er vanaf bent.

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:25

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

En? Heeft de fax een nachtje lopen blaffen? ;)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:34

paQ

Ik heb ook vandaag een factuur ontvangen.
Ze blijven lekker doorgaan zeg :r

Verkeerde rubriek
en 3 spelfouten 8)7

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Heeft iemand er een scan van?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
Naast TG-online krijg ik ze nu ook van Biz telefoongids. Zelfde idee, zelfde bedrag (295 per kwartaal).

Ze gaan bij mij nu rechtstreeks in de shredder, dus ik heb er geen scan van.

• MR_VIPER
  • Laatst online: 09:54

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Ook leuk... Een factuur terugsturen voor de kosten van verwerken van deze aanbiedingen, kosten voor onderhoud shredder, energiekosten etc etc... En die op een stevig bedrag zetten. In de kleine lettertjes zetten dat dit geen aanbieding is en dat ze in de toekomst deze kosten kunnen vermijden door de opname in hun database te verwijderen.

*empty*

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:57
Ach, je wil niet weten hoeveel bedrijven er een gammele financiele administratie op na houden. Hier komen ze ook vaak zat spullen halen in de winkel, vervolgens gewoon met cash/pin betalen en de faktuur bij hun baas indienen (BTW uiteraard) waarna deze nogmaals het bedrag op onze rekening overmaakt.... :D

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:34

paQ

valt me trouwens ook ineens de grote gelijkenis op met het T-mobile logo :{

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• joenevd
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11 20:54
stuur gewoon een spookfactuur terug naar die TG-online.. test hun finads eens..
Pagina: 1