OOo2.0.3: beamer (F4) werkbalk verdwenen

Pagina: 1
Acties:

• Uruk-Hai
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-07 10:19
Ik ben sinds kort aan het stoeien met de mailmerge functie van OpenOffice.org (Nederlandse versie 2.0 / 2.0.3) en dat ging allemaal prima, totdat van de ene op de andere dag ineens deze werkbalk was verdwenen:

Afbeeldingslocatie: http://documentation.openoffice.org/HOW_TO/word_processing/mail6.jpg

Het voornaamste hieraan dat mij interresseert is de knop waarmee ik gegevens uit een tabelrij van een database kan invoegen in een document (zie de afbeelding hierboven: dat is de derde knop vanaf rechts).

Ik heb binnen OpenOffice alle opties die ik kon vinden om een werkbalk toe te voegen bekeken, maar daar zit deze ene niet bij. Daarnaast heb ik verschillende websites (het artikel 'The Missing Mailmerge function' bood ook geen oplossing), o.a. die van OpenOffice.org zelf afgestruind en ook de GoT search gedaan. Blijkbaar is hier sprake van een zeer zeldzaam verschijnsel :/

Maar ik wil dus graag deze werkbalk terughebben of anders een sneltoetsen-combinatie die ik kan gebruiken in plaats van die verdwenen button.

OpenOffice opnieuw installeren heeft niet geholpen trouwens. Ik had namelijk versie 2.0, daarna upgraden naar 2.0.3 heeft niets opgelost.

Heeft iemand enig idee hoe je dit oplost?

[ Voor 3% gewijzigd door Uruk-Hai op 21-07-2006 08:01 ]

Recent door de mods hier op mijn sodemieter gekregen door het woordje "ik" in mijn berichten.

• Uruk-Hai
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-07 10:19
Ik ben er inmiddels zelf al uit gekomen:

1. Sluit alle toepassingen van OpenOffice af, dus ook de snelstarter (rechtsonderin de system tray);
2. Zorg dat in Windows Verkenner de mapopties zo staan ingesteld dat verborgen bestanden en systeembestanden worden weergegeven;
3. Ga naar D:\Documents and Settings\<gebruikersnaam>\Application Data\
4. Verwijder de map OpenOffice.org2;
5. Start Writer op;
6. Druk op de toets F4 van je toetsenbord.

De werkbalk is nu weer zichtbaar in het "beamer"-scherm :)

Mogelijk werkt dit ook goed bij andere vage OpenOffice klachten.

Nog een tip voor het geval iemand anders dit probleem ook tegenkomt en met het bovenstaande niet geholpen is:

1. Kies in het document (dat de aan de database gekoppelde velden bevat) voor Afdrukken;
2. Klik in het venster "Uw document bevat database-adres velden..." op JA;
3. Kies de records die in het document moeten worden afgedrukt (selectie of allemaal).

NB1: Als je "allemaal" kiest en dan afdrukken naar bestand, maakt OOo voor elke record een nieuw ODT bestand aan in een door de gebruiker handmatig in te stellen map.

NB2: Voor mijzelf had deze tweede tip niet geholpen trouwens, omdat ik de velden van meer dan 1 tabel aan het document gekoppeld had.

[ Voor 3% gewijzigd door Uruk-Hai op 21-07-2006 21:56 ]

Recent door de mods hier op mijn sodemieter gekregen door het woordje "ik" in mijn berichten.