[XP] gebruikt 100% recources met nix doen

Pagina: 1
Acties:
  • 209 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-02 17:28

LyP0

it is I , you worst nightmare

Topicstarter
beste tweakers,

mijn intel bak heeft sinds een week last van het volgende : hij gebruik 100% resouces als hij nix doet. Het is echt ongelofelijk moeilijk zo iets gedaan te krijgen. Backuppen van een map met serie's ,die ongeveer 35 gb groot is, duurde meer dan 5 uur.
het gaat om een :
pentium d 805 die niet overgeklokt is
asus p5wd2 mobo
1024 mb ddr2 in DC
wd raptor 74 gb en 3x samsung sp2504c.
enermax liberty 620Watt
virus/spyware/etc vrije windows xp pro

al gedaan :
overkloks terug gezet
voltages gecheckt
andere voeding geprobeert
met msconfig alles uitzetten bij opstart
adaware laten lopen
in een andere pc schijven gecheckt met norton
taskmanager gekeken wat er 100% gebruikt

Het laatste is nogal raar, taskmanager zegt namelijk t process venster dat t systeem volkomen idle is en bij het preformance venster dat ie 100% load is. Het systeem gebruikt ook 100% , dit kun je duidelijk voelen. Bijna alles wat ik doe zorgt nu voor een bsod, ik heb geen enkel id waar dit door komt en ik kan ook nix vinden op google. Een code uit de bsod invullen is ook geen optie want hij schakelt zich meteen uit.
Ik weet echt niet meer wat ik moet doen, formateren is de laatste optie waar ik aan denk want er staat vanalles op wat te groot is om te backupen.( geen dvdr oid beschikbaar en nauwelijk hd space op de andere pc )

alvast bedankt, LyP0

ik voel me lekkaah !!!

• ErikRedbeard
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-10-2025

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

Misschien eens in veilige modus opstarten en kijken of het daar ook zo is.

Verwijderd

Wat is de temp van de cpu?
Aangezien het al een week erg warm is.

• LyP0

LyP0

Topicstarter
bij booten in safemode blijft ie heel lang hangen bij sptd.sys
in safemode zelf kom ik niet want dan moet ik de keuze maken tussen mij eigen account en administrator account. Tegen die tijd funtioneren mijn usb poorten niet meer, die kappen ermee tijdens t booten. In de bios enz werken ze wel.
net bios reset gedaan, terug naar fabrieks instellingen. temps gecheckt en voltages gecheckt, zijn volgensmij allemaal in orde.
de temps zijn dus constant 58 omdat ie stressed is, eerst was ie unstressed 42-46

ps. vga fan en cpu fan zijn aangesloten op t moederbord en werken goed. Er zijn ook nog 3 andere 120 mm fans aangesloten via een zalman fan regelaar, maar als ik ze langzaam wil laten lopen stoppen ze zelfs helemaal terwijl ze toch eigenlijk 7 v moeten krijgen. nu draaien ze op fancontroler vol open evensnel als vroeger op 7v

[ Voor 25% gewijzigd door LyP0 op 21-07-2006 02:47 ]

ik voel me lekkaah !!!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
offtopic:
Wat is " nix" ? Je moet nou ondertussen wel weten dat er op tweakers.net zoveel mogelijk Nederlands gesproken wordt he..

Vreemd verhaal, in je task manager moet ie normaal toch aangeven wat er zoveel verbuikt op je processor. Als je backup's wilt maken zou je met een BartPE of een Linux live cdtje kunnen booten, lijkt me sterk dat ie dan ook 100% processorgebruik heeft.
Je zou ook een schone windows installatie naast je huidige installatie kunnen zetten en dan alles backuppen.

Wat krijg je te zien op je BSOD's?

sptd.sys is van deamon-tools schijnbaar, kijk ook eens in [rml][ XP] SPTD.SYS error bij opstarten PC (BSOD) *[/rml] . Gaat ook over sptd.sys .

Succes met je pc. :)

edit: Heb je ook een 100% gebruik van de processor tijdens het booten van Windows?
Dat lijkt me dan een hardware probleem?

[ Voor 10% gewijzigd door endless op 21-07-2006 03:11 ]

• LyP0

LyP0

Topicstarter
oftopic :ik weet wat de regels en normen zijn hier op tweakers.net maar ik heb er t woord nix neer gezegt omdat taskmanager geen applicatie ziet die zoveel gebruik, system idle process is 98 % geheugen gebruik 16 kb, voor de rest allemaal standaart dingetjes zoals steam of xfire enz. Maar die gebruiken allemaal 0 % dus om nu de titel te maken [xp] gebruikt 100 % van de resources met een applicatie die niet in taskmanager staat vond k een beetje, jah t zou de titel te lang maken.
Ik ben met je eens dat t woord nix niet goed gekozen is, dat wel. Had beter kunnen maken : [XP] 100% resources gebruikt terwijl systeem idle is. oid

nogmaals, bsod zijn te snel weg om ook maar iets te kunnen lezen. Ik probeer morge wel een snelle foto er van te maken. Daemon tools is trouwens gedisabled bij het opstarten dus die zou er niet tussen mogen komen. Helaas heb ik alleen usb stuf hier en kan ik dus in windows nix doen. Morge meteen ff zien of ik een ps2 tobo en muis kan regelen.

Of het een hardware of software probleem is weet ik niet maar ik heb t topic geopend in wc omdat t over windows xp pro gaat die issue's heeft. Waar de taskmanager last van heeft lijkt me geen hardware prob. Ook de lange kopieer tijd lijkt me geen hardware prob want als ik een file download naar de andere pc van shared docs gaat het wel/bijna op de normale speed.

Nog iemand suggesties wat ik kan proberen, heeft iemand dit ook gehad, meld t plz ff.
Als t goed is horen jullie dan morgen welke dingen gelukt zijn en welke niet, hopelijk komt er ook iets nuttigs van die bsod info.
bvd LyP0

ik voel me lekkaah !!!

Verwijderd

Heb je p2p prog. op je pc?
Heeft deze nog niet voltooide downloads?

Wanneer dit het geval is zit er vermoedelijk een corupte file tussen. Verwijder alle downloads die nog niet voltooid zijn. ---dit lukt vermoedelijk niet---- doe het dan via c:

heb het probleem al eerder gehad.
succes.

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:53

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Zelfs als daemon-tools niet mee opstart, wordt de scsi-loader/driver wel ingeladen tijdens boot (om dus de virtual-drive te activeren). Probeer eens d-tools te verwijderen en kijk daarna nog eens. Je kan het later altijd weer terug installeren.

Systeem specs

Verwijderd

Hmz ik ben er juist net vanaf.
Ik had het zelfde 100% mijn pc kwam niet meer vooruit.
Net voordat ik er last van kreeg was ik een internet pagina tegen gekomen die mijn firefox nogal wat vaage dingen liet doen.
Nadat ik BF2 opstarte en ik gerommel kreeg door een CTD en daarna "aangepaste content" als ik het opniew probeerde.

Na norton eroverheen gehaald te hebben was ik het kwijt het vond iets van trojan nogwat spul.

Verwijderd

Je kan ook ff in je logboeken kijken van XP. Misschien dat daar aanwijzingen in zitten.

En met dit progje kan je ook veel achterhalen.

• Big-R
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
LyP0 schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 03:36:

nogmaals, bsod zijn te snel weg om ook maar iets te kunnen lezen. Ik probeer morge wel een snelle foto er van te maken.
2 keer lees ik dit...

Start - configuratiescherm - systeem - geavanceerd - Instellingen (onderste, bij Opstart- en herstelinstellingen - Systeem fouten - vinkje weghalen bij De computer automatisch opnieuw opstarten.

Geniet van je BSOD :Y) (niet dat dit het veroorzaakt, maar dit laat het wel staan totdat je reset drukt oid)

Gooi die code + file in google en je komt waarschijnlijk tot een oplossing :9

[ Voor 1% gewijzigd door Big-R op 21-07-2006 07:40 . Reden: foutje ]

Greetz Big-R

• LyP0

LyP0

Topicstarter
raybe : nee ik heb geen p2p proc en dus ook geen nog niet voltooide downloads.

blisterin_bull : zal ik proberen, ik moet dan wel eerst een ander tobo en muis vinden.

warmonger : ik heb de schijven al gescant met norton en met adaware, beide vinden nix. Ik heb ook de schoijven gescant in een andere pc en die zegt ook dat ze clean zijn.

freaky_revolt : thnx voor t progje, eens zien of die strax iets kan vinden.

Big-R : thnx, dat wist k nog niet. maar dan moet ik net zoals freaky_revolt en blisterin bull zeggen eerst in windows komen en iets kunne veranderen. Daarvoor heb k 2 dingen nodig, een tobo en muis met ps2 en het geluk dat windows niet freezed of een bsod geeft voordat ik klaar ben.

ik voel me lekkaah !!!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
LyP0 schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 03:36:
oftopic :ik weet wat de regels en normen zijn hier op tweakers.net maar ik heb er t woord nix neer gezegt omdat taskmanager geen applicatie ziet die zoveel gebruik, system idle process is 98 % geheugen gebruik 16 kb, voor de rest allemaal standaart dingetjes zoals steam of xfire enz.
Waarom leest niemand?

System Idle Process = Datg je pc dus 98% Idle (dus niets doet) is.

Je moet het ergens anders zoeken :)

Heeft ook een computer!

• Cramthabam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-02 16:15

Cramthabam

Leef en laat leven

Big-R schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 07:40:
[...]

2 keer lees ik dit...

Start - configuratiescherm - systeem - geavanceerd - Instellingen (onderste, bij Opstart- en herstelinstellingen - Systeem fouten - vinkje weghalen bij De computer automatisch opnieuw opstarten.

Geniet van je BSOD :Y) (niet dat dit het veroorzaakt, maar dit laat het wel staan totdat je reset drukt oid)

Gooi die code + file in google en je komt waarschijnlijk tot een oplossing :9
Je kunt ook tijdens het opstarten op f8 drukken. In het opstartmenu van xp kun je deze instelling ook gewoon wijzigen dan hoef je xp niet eens in.

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

oftopic :Ik weet wat de regels en normen zijn hier op tweakers.net maar ik heb er t woord nix neer gezegt omdat taskmanager geen applicatie ziet die zoveel gebruikt, system idle process is 98 % geheugen gebruik 16 kb, voor de rest allemaal standaard dingetjes zoals steam of xfire enz. Maar die gebruiken allemaal 0 % dus om nu de titel te maken [xp] gebruikt 100 % van de resources met een applicatie die niet in taskmanager staat vond k een beetje, jah t zou de titel te lang maken.
Ik ben met je eens dat t woord nix niet goed gekozen is, dat wel.
Deze reply maakt het nog wat erger; blijkbaar zie je zelf niet dat je het woord "Niks" (een woord met slechts vier letters) verkeerd spelt.
Vandale.nl wil even niet meewerken, maar geeft in ieder geval bij "nix" aan dat het om een
"watergeest die jonge mensen tot zich lokt en laat verdrinken"

gaat. Dat lijkt met hier niet het juiste woord.

Mocht je overigens dyslectisch zijn, of om een andere medische reden deze fout maken, beschouw deze reply dan als niet verzonden, in dat geval bied ik mijn excuses aan ;)

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-03 17:59

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Bertus schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 13:39:
[...]

Waarom leest niemand?

System Idle Process = Datg je pc dus 98% Idle (dus niets doet) is.

Je moet het ergens anders zoeken :)
Helaas, in de eerste post wordt duidelijk aangegeven dat zijn CPU load naar de 100% schiet.
Er is dus wel degelijk iets mis.

Dus ondanks dat je task overview alleen System Idle 98% geeft, is je load op de CPU alsnog 100%??

Dat is wel erg vreemd. Is het je al gelukt om tijdens het opstarten het restarten bij een BSOD uit te zetten?
marcieking schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 13:43:
[...]

Deze reply maakt het nog wat erger; blijkbaar zie je zelf niet dat je het woord "Niks" (een woord met slechts vier letters) verkeerd spelt.
Vandale.nl wil even niet meewerken, maar geeft in ieder geval bij "nix" aan dat het om een

[...]

gaat. Dat lijkt met hier niet het juiste woord.

Mocht je overigens dyslectisch zijn, of om een andere medische reden deze fout maken, beschouw
deze reply dan als niet verzonden, in dat geval bied ik mijn excuses aan ;)
Ik ben het met je eens. Er mag best fatsoenlijk op fatsoenlijke spelling gelet worden. Ook hele posts in 1337 worden niet op prijs gesteld. Blijkbaar is het niet duidelijk dat dergelijke posts uiterst irritant om te lezen zijn.

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• LyP0

LyP0

Topicstarter
Ik heb nog geen acctie's kunnen ondernemen want zoals gezegd, tijdens en na het opstarten werken mijn usb poorten niet. Ik moet nu eerst werken tot 21:00 en daarna krijg ik van een vriend zijn toetsenbord.

Over de spelling.
Ik ben nooit getest op dyslectie, mijn ouders vonden dat niet nodig. Maar ik ben inderdaad erg slecht in spelling, ik moet elk woord na gaan om te kijken of t wel in de zin past en het goed geschreven is.
Zo koste deze kleine reactie mij 15 min. Maar als jullie het zo iritant vinden, reageer dan niet. Ik heb geen zin om dadelijk meer posts te lezen die alleen over spelling gaan dan echt over het onderwerp.
Ik stel wel elke reactie, die ik tot nu toe kreeg, erg op prijs.

ik voel me lekkaah !!!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

LyP0 schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 14:20:Over de spelling.
Ik ben nooit getest op dyslectie, mijn ouders vonden dat niet nodig. Maar ik ben inderdaad erg slecht in spelling, ik moet elk woord na gaan om te kijken of t wel in de zin past en het goed geschreven is.
Zo koste deze kleine reactie mij 15 min. Maar als jullie het zo iritant vinden, reageer dan niet. Ik heb geen zin om dadelijk meer posts te lezen die alleen over spelling gaan dan echt over het onderwerp.
Ik stel wel elke reactie, die ik tot nu toe kreeg, erg op prijs.
Ok, op zich duidelijk verhaal, maar het is mij persoonlijk niet zozeer om de spelling te doen, als wel om woorden als "nix" en "strax" etc.
Dat kan toch ook gewoon niks en straks zijn? Dat leest eenvoudig weg gewoon rustiger.
NOFI, maar het staat in mijn ogen kinderachtig.

Sorry, moest het toch even kwijt, verder hoop ik dat je hier een oplossing voor vindt, want het is een vervelend probleem! :)

• Big-R
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
Cramthabam schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 13:43:
[...]

Je kunt ook tijdens het opstarten op f8 drukken. In het opstartmenu van xp kun je deze instelling ook gewoon wijzigen dan hoef je xp niet eens in.
Enzo leer ik ook weer wat :Y)

----

Als je straks wel in Windows komt, kijk ook de eventviewer even na:

Start - uitvoeren - eventvwr.

Let op fouten en waarschuwingen, gooi ze in google en als je er niet uitkomt hier.

Greetz Big-R

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dit komt wel vaker voor. Het kan gebeuren dat een driver op kernelniveau iets verkeerd doet. De standaard taskmanager ziet dit niet. Process Explorer van Sysinternals doet dat beter:

Download Process Explorer (x86 - 1.47 MB) - you plan on using Process Explorer on 32-bit NT/2K/XP/Server 2003

Die kan je ook aangeven wat wat precies aanstuurt, bijvoorbeeld dat svchost.exe automatische updates regelt..en de volgende svchost de RPC service e.d..

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• LyP0

LyP0

Topicstarter
ik heb het geprobeert lopend te krijgen, ps2 muis werkt ook niet, ps2 toetsenbord wel maar beperkt.
De pc reageert alleen op de toetsen tab, alt,enter, f4, windows toets en pijltjes toetsen.
Ik kan dus geen screenshot maken. Digi cam heb ik ook niet.
Ik heb ook gekeken met processexplorerNt die geeft alles precies t zelfde aan als op deze pc maar er staat 1 extra ding bij, hardware interupts 50 %

ff gegoogle'd : Hardware Interrupt is a "message" that the hardware will give the CPU saying that attention is needed somewhere else. For example, if your CPU is adding some numbers together, and something comes in on the serial port (such as a modem connection), the port will send an interrupt to the CPU, and ask it to read the data sitting in the buffer. Keyboards, mice, even the video cards have interrupts.

Dus als ik het goed begrijp word een hardware interupt normaal. Alleen waarom merk je t normaal niet en nu wel. Blijft een bepaald apparaat steeds een signaal geven ? Hoe kom ik er achter welk apparaat dat is ?
Ik heb nu ook smart monitor aangezet om te zien of mijn harddisks niet dood t gaan zijn. Deze zegt niets, zijn nog gewoon in orde. Alle apparaten uitgetrokken, alleen psu stekker en dvi kabel zijn nog ingestoken. Ik heb ook een andere vga geprobeert, geen verschil.

[ Voor 53% gewijzigd door LyP0 op 22-07-2006 18:06 ]

ik voel me lekkaah !!!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Probeer eens wat drivers van verdachte apparaten te verwijderen.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Als dat niet lukt vanuit Windows, dan kun je altijd nog een aantal kaarten eruit halen.
Als het om onboard hardware gaat, dan kun je wellicht in het bios dit uitzetten.

Succes ermee zeg!

• LyP0

LyP0

Topicstarter
T gaat om de ich7 en volgens mij ook om de northbridge aangezien de pc deze problemen alleen heeft als er een usb apparaat is aangesloten, of als ik van de ene naar de andere harddisk kopieer.
En ik denk niet dat ik deze aan of uit kan zetten in de bios, intel inf chipset utility opnieuw instaleren hielp ook niet.

ik voel me lekkaah !!!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Is het dan niet dat j MoBo gewoon brak is?
Of komt het wellicht door het warme weer?
Heb je al een re-install overwogen. 'tis niet ideaal, maar wel een laatste redmiddel...
Je kunt ook de HD in een andere PC hangen en dan de data er in ieder geval afhalen.
Kan dat?

• LyP0

LyP0

Topicstarter
data er af halen gaat niet, geen ruimte op de andere pc met sata aansluiting. Ik heb vanmorge dus toch maar geformateerd, hij werkt nu goed maar dit is zonder drivers. Ik hoop dat ie ook nog goed blijft lopen als ik de drivers instaleer.
Maar ik heb via google een site gevonden dat dit probleem meestal terug keert, en ook nog systematisch.Ik heb de thread helemaal door gelezen en de jongen vind geen oplossing behalve om de 3 maanden complete reinstal doen.

ik voel me lekkaah !!!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Zo, dan ben je mooi zuur. Het gaat dus om de drivers van het mobo?
Wellicht is dit het moment om een upgrade of zoiets te doen?
Want om de drie maanden te re-imagen, is geen pretje...

Sterkte ermee man!

• LyP0

LyP0

Topicstarter
ElCondor schreef op zondag 23 juli 2006 @ 21:29:
Zo, dan ben je mooi zuur. Het gaat dus om de drivers van het mobo?
Wellicht is dit het moment om een upgrade of zoiets te doen?
Want om de drie maanden te re-imagen, is geen pretje...

Sterkte ermee man!
dat is t mooie dit bord is net 2 maanden oud, dit was dus bedoeld als upgrade. Denken jullie dat dit onder de garantie valt ?

ik voel me lekkaah !!!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Kun je even de link plaatsen waar je hebt gevonden dat dit probleem eens in de zoveel tijd terugkeerd?
Ik ben geen expert op het gebied van garantie, maar wellicht kunnen anderen aangeven of dit een gevalletje garantie is.

• LyP0

LyP0

Topicstarter
ik las het op dit forum -> http://www.daniweb.com/techtalkforums/thread7297.html

help !!! het probleem is weer terug. Dit suckt, 2 dagen draaide de pc goed en nu weer total crap.

[ Voor 41% gewijzigd door LyP0 op 24-07-2006 20:50 ]

ik voel me lekkaah !!!

Pagina: 1