Moederbord omgeruild, maar wat krijgen we nou...

Pagina: 1
Acties:
  • 89 views sinds 30-01-2008

• lujo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:11
Nadat mijn twee vorige topics zijn afgesloten hoop ik met deze wat meer succes te hebben.

Ik hoop dat dit wel legitieme vragen zijn.

Dus me moederbord is omgeruild. Het was me een nieuwe Asus P4P800 SE beloofd maar in plaats daarvan kreeg ik een Asus P4P800 SE doos met een gebruikte Asus P4P800 (zonder SE) moederbord, kebels enz. waren wel nieuw.

Dat zag ik in de auto en ging gelijk terug naar de winkel. Sorry, sorry enz.

Maar dus om een lang verhaal kort te maken krijg ik maandag een nieuwe moederbord met 865PE chipset en kan ik deze P4P800 tot maandag gebruiken.

Eerst wat ik thuis deed was alles inbouwen en Windows XP wou toch na een tijdje starten. Drivers geinstalleerd enz.

Dus SiSoft Sandra geinstalleerd om moederbord wat beter te bekijken.

Tot mijn verbazing krijg ik naar mijn beste weten veel niet kloppende gegevens.
Zo is onder andere Registratie Nummer: MB-1234567890.

Fabrikant, Model, Versie is niet uit te lezen.

Ik heb wat screenshots gemakat die te zien zijn op: http://www.mijnalbum.nl/Album=GKHW8EGZ

Dus mijn vraag is wat hier aan de hand kan zijn?

Een slechte flash van BIOS chip of een andere aangepaste BIOS software?

Dit is namelijk dat ik voor het eerst keer meemaak dat gegevens zoals fabrikant, Model, Versie door SiSoft Sandra niet uit te lezen zijn of dat een Registratie Nummer: MB-1234567890 is ....

Misschien dat iemand dit eerder meegemaakt heeft?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ja, ik. Maar so what? Je krijgt immers een nieuw MB?

ARME AOW’er

Verwijderd

Heb ik ook met mijn A8R-MVP.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat is het probleem nu precies? Ik zie aan het screenshot niets wat niet zou moeten kloppen en ten tweede vraag ik me af waarom je afgaat op de info van een of ander prog. Als je dingen wilt weten over de bios moet je gewoon in de post kijken welke biosstring je te zien krijgt. Daar kun je namelijk precies zien wat je wilt weten over je bios. En voor de rest moet je gewoon op het bord zelf kijken.

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
De eerste 3 zijn van volledige systeem volgens mij, daar zouden dingen staan zoals, HP, Dell enz. Aangezien jou systeem niet gemaakt is door een 'grote' bouwer, staat er dus niets.

En wat is er mis met dat registratie nr? Of asus geeft dit standaard in, of het is nog niet geregistreerd of zo.
Wat zou dit volgens jou moeten zijn dan?

Als je een nieuwe plank krijgt, waarom maak je je dan zorgen? Denk je misschien dat deze info verborgen is om een ander groot afluister complot te verdoezelen? 8)7
Breng die plank gewoon terug als je de jouwe gaat halen, niks aan de hand.

• lujo
Terw_Dan schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 00:21:
Wat is het probleem nu precies? Ik zie aan het screenshot niets wat niet zou moeten kloppen en ten tweede vraag ik me af waarom je afgaat op de info van een of ander prog. Als je dingen wilt weten over de bios moet je gewoon in de post kijken welke biosstring je te zien krijgt. Daar kun je namelijk precies zien wat je wilt weten over je bios. En voor de rest moet je gewoon op het bord zelf kijken.
Ok ik wist niet dat het probleem niet zo duidelijk was omschreven.

Ik heb ook op het moederbord gekeken en het is een P4P800 bord terwijl het volgens door een P4P800 SE zou moeten zijn.
Daarnaast vind ik het vreemd dat SiSoft Sandra informatie zoal fabrikant, Model, Versie niet kan uitlezen. Wat ik nog nooit eerder heb meegemaakt.
Een Registratie Nummer (Serial) MB-1234567890 vind ik op zijn zachts gezegd een beetje vreemd.

Daarom vraag ik me af wat met dit moederbord aan de hand kan zijn.

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:14
dit is eigenlijk altijd zo met nieuwe moederborden en niks waar je je zorgen over hoeft te maken. Het is ook niks unieks.

Fabrikant en model van het moederbord op je screenshot anders prima uit te lezen

• lujo
bastian433 schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 00:36:
dit is eigenlijk altijd zo met nieuwe moederborden en niks waar je je zorgen over hoeft te maken. Het is ook niks unieks.

Fabrikant en model van het moederbord op je screenshot anders prima uit te lezen
Ik maakte me niet echt zorgen, aangezien ik maandag een nieuwe bord krijg. Het was me alleen een beetje vreemd aangezien ik bij mijn andere moederbord die gegevens wel kan zien met SiSoft Sandra.
Zie: http://www.mijnalbum.nl/Album=VX3KACIW

Registratie Nummer is bij die andere dus 00000000. Maar ja blijkbaar hoort dat zo.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

lujo schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 00:33:
[...]

Ok ik wist niet dat het probleem niet zo duidelijk was omschreven.

Ik heb ook op het moederbord gekeken en het is een P4P800 bord terwijl het volgens door een P4P800 SE zou moeten zijn.
Daarnaast vind ik het vreemd dat SiSoft Sandra informatie zoal fabrikant, Model, Versie niet kan uitlezen. Wat ik nog nooit eerder heb meegemaakt.
Een Registratie Nummer (Serial) MB-1234567890 vind ik op zijn zachts gezegd een beetje vreemd.

Daarom vraag ik me af wat met dit moederbord aan de hand kan zijn.
Ehh, het serienummer is vreemd, maar waarschijnlijk is het of een OEM bord, of een refurb ofzo waarbij het aangepast is. Verder staan de gegevens gewoon in je screenshot. Dus ik zie het probleem niet.

• lujo
Terw_Dan schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 00:43:
[...]

Ehh, het serienummer is vreemd, maar waarschijnlijk is het of een OEM bord, of een refurb ofzo waarbij het aangepast is. Verder staan de gegevens gewoon in je screenshot. Dus ik zie het probleem niet.
Ok ik dacht zelf ook zoiets aan refurb (opgeknapt). Maar dat zou dan betekenen dat het door de winkel zelf is gedaan? Dus ia het dan geen nieuw moederbord maar een gebruikte...

• PiOn
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:47
Niets om je zorgen over te maken. Als bv HP een defect moederbord vervangt door een nieuwe, moet je in principe ook de BIOS aanpassen qua gegevens, serienr. e.d.. Komen blijkbaar 'clean from stock'.

Anderzijds,

met Asus vaker meegemaakt, dat een vervangend moederbord vaak een refurbished moederbord is, waar 'iets' mee is (meestal ook bij moederborden op de MyCom veiling ;) ). Meestal een obsolete versie, i.e. v1.02 terwijl v1.04 gangbaar is. Dit kan rare problemen opleveren met BIOS updates en/of CPU herkenning. Wat betreft technische werking is er doorgaans niets mis mee.

Daarbij, check goed of alles werkt. Op refurbished moederborden zit meestal een verkorte garantie, naar ik begrijp.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Precies heeft dus niks met de werking van het mobo te maken. Kan best zijn dat dit bord ooit als RMA terug is gekomen bij de leverancier, die is daarna bij Asus gerepareerd en weer teruggekomen bij de leverancier. Niks om je zorgen om te maken :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 15:06

Woohooo

Smilie, James Smilie

Wat is het probleem nou? Je hebt toch een goed moederbord die werkt..

Die SE maakt geen ene drol uit.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Woohooo schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 12:35:
Wat is het probleem nou? Je hebt toch een goed moederbord die werkt..

Die SE maakt geen ene drol uit.
wat is het nut van deze post :? Als je de hele thread had gelezen dan had je begrepen waar het om gaat

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• lujo
@woohoo

off-topic: die SE maakt (mij) idd niet veel uit, maar wel als je een refurb. mobo met een andere productnummer in een se doos krijgt, dat zijn natuurlijk praktijken (en ik zal de winkelnaam niet noemen) waar asus en de wet niet zo blij mee zijn. Dit terwijl duidelijk is afgesproken dat ik geen gebruikt mobo wou hebben en mij een SE mobo is beloofd, hoe vind je die? Kortom ik vond het allemaal vreemd en niet zo netjes aangezien er aan alle kanten is gelogen, als ze nou gewoon eerlijk hadden gezegd dan was er niets aan de hand. Je moet gewoon niet gaan liegen daar hou ik niet van.. eker niet tijdens de omruiling gaan roepen dat de mobo GEWOON NIEUW en SE is :?
wanneer je een nieuw mobo koop en hij gaat stuk dan verwacht je toch ook niet een refurb te ontvangen als compensatie terwijl je nieuw is beloofd :? net als garantie op een mobiel. Deze wordt ten eerste rerepareerd als dat niet mogelijk is ontvang je een swap (nieuw in doos) mits op voorraad en in productie, zo niet dan ontvang je je geld retour en mag je iets anders uitzoeken voor het bedrag... je krijgt geen used, refurb. ding :?

maar goed on-topic want mijn vraag ging niet over afzetterij.. :*)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

lujo schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 17:34:
@woohoo

wanneer je een nieuw mobo koop en hij gaat stuk dan verwacht je toch ook niet een refurb te ontvangen als compensatie terwijl je nieuw is beloofd
Ehh, als je mobo stuk gaat heeft de fabrikant altijd nog de mogelijkheid om je bord te repareren ipv gelijk een nieuwe te geven. En gerepareerde borden vallen onder de noemer refurbished.

Dat je alleen niet je eigen bordje terugkrijgt is natuurlijk alleen maar in je eigen voordeel, anders kun je (bij sommige fabrikanten) lang wachten tot je een nieuwe hebt.

• lujo
dus je msi bord gaat stuk en de fabriekant weet daar nix vanaf maar je krijgt wel een refurb ASUS van de winkel, terwijl je nieuw is beloofd :? terwijl aan alle kanten is gefraudeerd zowel in naam msi als asus..

dus als je sony tv stuk gaat en je bied hem aan ter reparatie en je ontvangt als garantie een gebruikte panasonic in een verkeerde doos.. alarm bells??

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

lujo schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 17:43:
dus je msi bord gaat stuk en de fabriekant weet daar nix vanaf maar je krijgt wel een refurb ASUS van de winkel, terwijl je nieuw is beloofd :? terwijl aan alle kanten is gefraudeerd zowel in naam msi als asus..
Als je MSI bord stuk gaat wordt dat ding teruggestuurd en komt hij vanzelf wel bij MSI terecht.
Maar gezien je 0,0 te maken hebt met de fabrikant, maar met de leverancier kan de leverancier je de keuze geven een Asus bord als vervanging.
En waar haal je vandaan dat er fraude is gepleegd. Het kan ook gewoon een fout zijn met die moederborden (dingen lijken nogal veel op elkaar dus een bordje is snel omgewisseld).
De winkel hoeft je ook geen nieuw bord te geven, maar een vergelijkend product.

• lujo
quote:
Als je MSI bord stuk gaat wordt dat ding teruggestuurd en komt hij vanzelf wel bij MSI terecht.
Maar gezien je 0,0 te maken hebt met de fabrikant, maar met de leverancier kan de leverancier je de keuze geven een Asus bord als vervanging.

ja ok, maar de core was zwart en op de se zilver, dat zie je echt niet snel over het hoofd. bovendien is er kunstmatig een sticker op de se doos geplakt zodat de kassiere het kan scannen als niet se zijnde mobo.. en mijn mobo is niet eens naar msi gegaan maar kwam eerst terug met het verhaal geen garantie terwijl DUIDELIJK op de site staat van wel :*) dus 2 weken gewacht voor air.. rookies.. toen pas werd mij een NIEUW asus SE mobo als vervanging beloofd omdat de verkoper het zelf ook beneden niveau vond waarop ik ja zei, maar kreeg een kat is de zak.. leuk he.. refurb en eentje "trying to pass as SE".. gecombineerd met het feit dat de sticker kunstmatig erop is geplakt kan ik met zekerheid zeggen dat er oprecht is geprobeerd de wet te omzeilen.. aangezien ik meteen wist hoe laat het was ging ik terug en toen kreeg ik een excuus.. dat vond ik wel netjes! maar ik zie het niet zo zeer als een probleem, ik vond het gewoon beneden niveau dat gesjoemel dus we kunnen weer ONTOPIC

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waar gaat dit over :?

Je product is overleden. De leverancier heeft de keuze om te repareren, vervangen of de koop te ontbinden. Hij koos voor vervanging en heeft het bord vervangen door een bord dat gelijkwaardig is. Dat bord werkt ook nog eens. Er is hier dus helemaal *NIETS* mis.

Waar haal je vandaan dat je recht hebt op een nieuw bord als vervanging voor jouw oud geval - je hebt recht op een werkende vervanging, meer niet :o

En om met termen als fraude, afzetterij en dergelijke te smijten is gewoon onzin. Ik kan boos worden om winkels die de kantjes eraf lopen bij het behandelen van klantproblemen, maar klanten als jij die bij prima service toch hoog en laag gaan tieren verpesten de boel voor de rest van ons :r

Je mag rustig andere meningen hierover erop nahouden, maar doe ons een plezier en onderbouw ze of hou ze buiten GoT...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.