Toon posts:

Constante disconnects onder winxp.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb sinds een dag of wat een probleem met mijn internetverbinding. Systeempje geformatteerd, alles opnieuw er op gezet en het probleem was weg. Tot 2 dagen geleden. toen begon de hele ellende weer opnieuw.

Om de zoveel tijd, nooit meer dan 1 minuut, verliest mijn computer zijn 'lease' op het IPadres dat ik van het netwerk verkrijg.
Your computer was not able to renew its address from the network (from the DHCP Server) for the Network Card with network address BLABLABLA. The following error occurred:
The semaphore timeout period has expired. . Your computer will continue to try and obtain an address on its own from the network address (DHCP) server.
en deze melding:
Your computer has lost the lease to its IP address 10.0.0.X on the Network Card with network address BLABLABLA.
Heeft iemand enig idee wat ik hier aan kan doen? Ik word er langzamerhand gillend gek van. Gewoon surfen is haast onmogelijk, om het spelen van een spel ofzo nog maar niet eens te noemen.

Mijn comp hang aan een router en via dat onding krijg ik dus (nu niet) mijn internettoegang.

p.s.: 1) Netwerkkaart is al vervangen.
2) Het probleem blijft zich ook voordoen als ik mijn kabeltje direct en het modem duw en de router dus even 'passeer'.

Alle suggesties die niet het totaal aan gort timmeren van mijn computer behelzen zijn meer dan welkom :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2006 00:02 ]

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Wat is de leasetijd die je router aan het ipadres meegeeft? Heb je je router al eens gereset?

Verwijderd

Topicstarter
leasetijd zou goed moeten zijn, niemand anders op het netwerk (10 man) heeft er last van.

Router al meerdere malen gereset, geslagen, geknuffeld en vervloekt. :)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2006 00:04 ]

Verwijderd

Kan je testen met een andere PC ? (eventueel een laptop van een vriend of zo).

Misschien heeft je router last van de warmte en zit hij te flippen ?

Leg hem eens van de stroom af en sluit 'm dan nog eens aan en zie of 't iets helpt.

Krijg je trouwens ook het balonnetje in Windows XP dat zegt 'cable disconnected', of krijg je enkel
melding dat je geen IP kan verkrijgen ?

Edit : lees juist dat andere mensen geen problemen. Heb je na de herconfig van je PC windows updates laten lopen ? Indien ja --> Heeft hij misschien de driver van je NIC overschreven ?
Je kan eventueel nog wat prutsen met oa de line settings van je NIC, manueel op 100Mbps zetten ipv op auto bvb.
Edit 2: probeer eens met systemrestore een dag (of 2) terug te gaan en zie of het probleem dan weg is, om uit te sluiten dat het software/hardware probleem is. Verder is er ook spyware/adware die echt je netwerk mogelijkheden kan slopen (heb eens meegemaakt dat een pc wel een ip kreeg, maar verder niets meer kon, geen domain meer joinen etc.) . Er zijn hier tooltjes voor (zoek op 'fix winsock') die dit eventueel kunnen herstellen

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2006 00:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
[b][
Krijg je trouwens ook het balonnetje in Windows XP dat zegt 'cable disconnected', of krijg je enkel
melding dat je geen IP kan verkrijgen ?
Beide.

"network cable unplugged" zie ik eens in de zoveel tijd voorbij komen. Voor de rest valt alleen internet eventjes weg, en mekkert ie dat ie een nieuw IP moet verkrijgen.

Alles meerdere malen gereset/ af laten koelen. Probleem bestaat nogsteeds. Andere gebruikers hebben er GEEN last van.

Verwijderd

Topicstarter
Ga nu even system restore draaien van paar dagen terug. ben zeer benieuwd.

Verwijderd

Topicstarter
Leuk. De fout schijnt op te treden bij het installeren van SP2.

Nou ja, alles schijnt weer te werken. Verbinding is weer stabiel. Iemand nog enig idee waar het aan kan liggen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 00:37:
Leuk. De fout schijnt op te treden bij het installeren van SP2.

Nou ja, alles schijnt weer te werken. Verbinding is weer stabiel. Iemand nog enig idee waar het aan kan liggen?
http://support.microsoft.com/?kbid=299357 kan je eens proberen (herinstallatie van TCP/IP)

Zou ook aan firewall instelling kunnen liggen van SP2 misschien of aan een NIC driver die wordt geinstalleerd samen met SP2. Succes !

PS. Als je een ipconfig /release en /renew doet in een DOS venster, doet hij dan alles normaal of geeft hij je één of andere foutmelding ?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2006 00:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 00:43:
[...]

http://support.microsoft.com/?kbid=299357 kan je eens proberen (herinstallatie van TCP/IP)

Zou ook aan firewall instelling kunnen liggen van SP2 misschien of aan een NIC driver die wordt geinstalleerd samen met SP2. Succes !

PS. Als je een ipconfig /release en /renew doet in een DOS venster, doet hij dan alles normaal of geeft hij je één of andere foutmelding ?
Bedankt! Ik ga even kijken! Ik verdenk de sp2 drivers, iig.

Release/renew werkt gewoon. Maar hij houdt er niet mee op :)
Pagina: 1