msi p965 neo

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-05 16:38
Ik ben van plan over te stappen op core 2 duo helaas ben ik nog vrijwel een noob op het gebied van werkgeheugen en ook nog andere dingen. Ik ben van plan 2x512 OCZ DIMM Golden EL te kopen. Deze wil ik in dual channel draaien, in de handleiding staat: Single channel: All dimms in Green en bij dual channel: Channel A in green, Channel B in Orange. Het eerste wat ik niets snap is all dimms in Green, want er zijn ook oranje slots. En is het zo bij dual channel dat je bij combo 1 (2x512mb) ram A in de eerste groene steekt en ram B in de eerste oranje? Kun je trouwens ook 2x dual channel doen, dus 4x512mb van dezelfde soort. Ik hoop dat iemand mijn vragen zo kan beantwoorden want ik ben nog niet bepaald slim hiermee :?
Gr. Daniel

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Als je 2 modules heb en je wilt single channel moet je de 2 groene sloten gebruiken.
1 module ook in groen.
dualchannel met 2 modules, groen en oranje.
dualchannel met 4 modules, 2x groen 2x oranje.
dat mogen volgensmij zelfs 2 verschillende paren zijn.
bij een mengelmoes gaat alles op singlechannel.

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-05 16:38
Single channel is toch die mengelmoes? :? Want dan kun je er toch ook 4 indoen want in het boekje staat in de groene |:(

[ Voor 50% gewijzigd door danielkraak op 21-07-2006 10:18 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:39
Wat snap je niet aan de uitleg van duncanvdlinden ? Als je dual channel wilt draaien dien je twee (zoveel mogelijk) dezelfde dimmen in een groen en een oranje bankje te stoppen. Wil je vier dimmen gebruiken doe je hetzelfde met het tweede groene en oranje bankje. De paren in de beide eerste sloten hoeven dus niet hetzelfde te zijn als de paren in de beide tweede sloten. Overigens denk ik niet dat de Core 2 Duo op dit bordje gaat draaien.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

danielkraak, welkom op GoT zoals je tijdens het registreren, verwachten wij op GoT een grote mate van zelfwerkzaamheid zie ook De werking van het forum in het kort ;)

Lees ook PMG Beleid eens door om te weten wat wij hier in PMG van je verwachten. Jouw vraag is letterlijk te lezen in de handleiding van je moederbord. Dus topic dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Dit topic is gesloten.