Toon posts:

Kast schuren??? heb iets veel beters.

Pagina: 1
Acties:
  • 369 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ok mensen pas toen ik de top van mijn kast wou gaan schuren kwam ik erachter dat er iets VEEEL beters is.
Je hebt namelijk verf afbijt middel
** WARNING ** dit is wel zeer bijtend spul:o:o dus goede handschoenen en protector bril is nooit weg.
Dit spul is in elke praxis of gamma te koop en in plaats van 1 uur over 1 zijkant te doen heb je binnen 15 min een schoone zijkant ZONDER krassen.

Je brengt dit spul in een DIKKE laag aan en laat het 5 mijn zitten dan haal je het eraf en boem hij is verf free en is het niet helemaal goed doe je het nog een keer
effe wassen die zijkant en gewoon met hamerite eroverheen.

* dit spul is ECHT bijtend dus alles goed weggooien en nooit met blote handen ermee werken *
Ik weet het voortaan ik ga chemisch >:)

zorry no pics heb geen digicam of scanner:'(

echt waar dit spul werkt zo goed * doet je dit niet denken aan telsell? *
als je mog moet verven gebruik dit dan

Verwijderd

Ik beb nog veel beters nl. afbranden met een verfbrander :D!!! Maar wordt wel gloeiend heet!!!

Verwijderd

Topicstarter
ok nog een voor raptor met dit kan je na 10 min van het afwassen gelijk spuiten * en het wordt NIET heet *

Verwijderd

een heel licht schuurpapiertje
FF vlug eroverheen.
PEut erover en klaar.
Nog geen 2 minuten werk.

Waarom moeilijk spul kopen en lang wachten.
Als je een oud verrot schuurpapiertje genoeg aan hebt.

Gewoon fijn genoeg nemen en je hebt geen krassen hoor

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 18:37

yGiDoRp

Sawasdee

Een beter millieu begint bij jezelf ?

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Verwijderd

Omdat schuurpapier krast dus! Dit chemische rotzooitje geeft dus echt gewoon een COMPLEET gladde zijkant 8-)

Verwijderd

Topicstarter
naplio snapt het geen krassen kan jeje wel voorstellen hoe erg dit zal glimmenB-)

Verwijderd

Dat zeg ik: gamma (heu doing, daar ga ik heen :P)

Verwijderd

licht schuren en dan spuiten maar, weet wel zeker dat dat super glad word.

Op een gladde zijkant blijft het meestal minder goed zitten, schuren doe je om te zorgen dat de verf lang en goed blijft zitten .
Als je niet schuurt kan je net zo goed zo over de kast heen spuiten.

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Idd ennuh waarom ook al die moeite doen :?
Als je weet hoe hammerite eruitziet >:)

Powered bij meergranenbrood.

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 14:29
zucht,

Schuren doe je niet om de oude ver eraf te halen, maar om micro krasjes in de oude lak te maken zodat je het hechtoppervlakte van de verf vergroot.

Verwijderd

Als je wil verven moet je juist schuren. Dan gaat het toch in 1 moeite door om de oude verf er ook ff af te schuren.

Verwijderd

indd, als je de verf eraf haalt met bijtmiddel, dan krijg je een gladde kant en hecht de verf niet !
en dan moet je eerst je gladde kant terug mat schuren grondverf erop zetten en lak erover, en als je de oude verf laat zitten moet je het gewoon ff matschuren met zeer fijn schuurpapier p800 ofzo en met water schuren, dan hoef je geen grondverf meer zetten en kan je direct spuiten met lak

• Bass64
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-10-2023

Bass64

Be Good, Be There, Bye Bye

ohhhh wat je ook kan doen
skate boarden met je case
krijg je genoeg krassen mee |:(

AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

als je verf hebt wat niet op kunststof kan dan is dit wel een goeie oplossing. Eerst het verf eraf halen, dan het metaal schuren om een groter oppervlak te creëren, en dan verf erop.
Maar dit soort verf kan je beter toch niet gebruiken omdat je je frontje ook wel een kleurtje wil gegeven denk ik.

dit spul is trouwens gewoon verfafbijt middel..bestaat als sinds..uhh, het jaar 0?

• stealth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:43
Sorry hoor maar met een mouse heb ik in 20 minuten een hele kast spiegeltjesglad.
Ik heb het wel vaker gedaan maar goed. Werkt zeer goed.
Naast de Dremel die ik ook heb gebruik ik de Mouse van Black&Decker ook als overclock tool.

Asus A7V -=- Athlon 900@1200 - 2,2V

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

EHm maar sommige mensen WILLEN niet EROVERHEEN VERVEN!

Als je ALLEEN maar verfafbijtmiddel eroverheen mieterd, heb je een SPIEGELKAST 8-) .
Dat kan soms erg koel staan, word wel erg snel vies.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
Als je toch een scanner hebt, kan je het spul ff op die scanner leggen bij wijze van een foto?

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

• uibeltje
  • Laatst online: 10-06 15:57

uibeltje

Idiotheque

gewoon geconcentreerd salpeterzuur eroverheen kieperen, binnen 2 minuten verfvrij :) Niet langer laten zitten want ook het metaal lost er uitstekend in op.

Verwijderd

Krijg je daar wel zoŽn extreem mooie alu kast van? Kijk dan is het beter dan bijvoorbeeld schuren want als je mij ziet schuren :)

Ik heb er dus absoluut geen geduld voor schuren, maar wel voor de rest dus dta is een mooie oplossing :9

• lange
  • Laatst online: 10:38

lange

Boom Boom?

schuren hoezo schuren? kep m'n kassie alleen ff schoon gemaakt met glassex werk prima :Y)

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

dat d8 ik dus oowk, wat nouw schure?
ik hep mun kast meteen gespote, ging goed en ziet dur goed oit :)
Alleen wel as je neon kleutje gaat spuite: eerst primer durovur!

I see dead pixels...

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Als je een blik afbijt koopt, neem dan wel even deze tip van me aan (staat niet op elk blik afbijt nl.)

Neem een kleine spijker en sla deze in het deksel van het blik, alvorens het blik te openen. Dit voorkomt dat in sommige gevallen het deksel met een harde knal van het blik knalt, door een mate van overdruk, waardoor kleine druppeltjes afbijt in je ogen kunnen spatten.

Dit heb ik 1 keer meegemaakt, en ik kan weer zien........

Verwijderd

Op maandag 29 januari 2001 17:18 schreef Herman het volgende:
Als je een blik afbijt koopt, neem dan wel even deze tip van me aan (staat niet op elk blik afbijt nl.)

Neem een kleine spijker en sla deze in het deksel van het blik, alvorens het blik te openen. Dit voorkomt dat in sommige gevallen het deksel met een harde knal van het blik knalt, door een mate van overdruk, waardoor kleine druppeltjes afbijt in je ogen kunnen spatten.

Damn das nogal wat, SCHRIK!

Man, heb je mzl gehad!
Maar goed krijg je eccht een mooi glimmende kast? Beeetje chroom effect? If so, dan ben ik wel heel erg benieuwd hoe dat eruit ziet.. kom op met die plaatjes man! :P

Verwijderd

Je kunt m ook nog polijsten met zilver- of koperpoets,.. Wordt ie nog blinkenderer *D

Verwijderd

Op maandag 29 januari 2001 17:18 schreef Herman het volgende:

Ik heb inderdaad hetzelde gehad, deksel knalde er gewoon af. Heb dagen lang last van schrale jeukende handen gehad. Klotespul.

• Denhomer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2025

Denhomer

Doh !

Ik heb men case geschuurd op 5 minuten, volledig met schuurpapiertjen 600, waterproof, gaat perfect, verf pakt lekker goe en glad, hmm, gladder dan glad zou ek zo zeggen, wat jij allemaal met bijtent spul doet, gek :P

Verwijderd

Topicstarter
hey wie lui is moet slim zijn8-)
en ik kan niet tegen al dat stof:( dus dat was wel een goede oplossing dacht ik zo

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-05 10:53
Hee drLiter, maak zelf eens een icon in plaats van die van mij te rippen :(.
Deze heb ik dus zelf in 3d gemaakt , be creative !.

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

Verwijderd

Het dus jij bent het, ik kreeg deze via mail doorgestuurd, ik vond em echt rete bruut, daarom dacht het das kewl ...

Ik wist wel dat ie van tweakers kwam, maar jij bent het dus, mijn complimenten kerel!

Sorry 4 rippin` ya off like that, daarom nu wat eigen werk in me icoon :P

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Ik heb geen kast met afbijt gedaan, maar twee boten (16m2 per boot). Heb dus wel een blikje of wat erop gesmeerd.

Overigens: Geen latex handschoenen (huishoudhandschoenen) dragen, maar Neopreen. Is meestal zwart, en dicht voor de stoffen van de afbijt. In tegenstelling tot latex en vinyl.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-08 17:17

Demo

Probleemschietende Tovenaar

FF ouwe topic ophalen...
Als ik mijn kastje wil gan spuiten, moet ik dan alleen de oude verf opruwen/evt bobbeltjes eraf schuren of moet ik echt helemaal tot op het metaal schuren?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Heb dat afbijtspul ook in mijn ogen en gezicht gehad. Vriend had vergeten gat in de deksel te maken, na eerste gebruik. Is 15 jaar geleden, heb er soms nog last van. Kijk in godsnaam uit met die troep! Waarom spuit je je case niet met een strak kleurtje?
In een eerder topic over schermen verven van deze week staat veel info hoe je dat het beste kunt doen.

• Demo

Demo

Ik kan het niet met afbijt doen, want ik wil maar de helft van mn panelen spuiten (beetje zoals de kast van Phreak,:9~)
Maar dan matzwart en een zilveren streep...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

• Demo

Demo

Dat lange knip/plak gedeelte van klaaz bedoel je? Dat had ik al uitgeprint, en nu ik het gelezen heb denk ik er uit op te maken dat je niet helemaal door de verf heen moet. Klopt dit?

Verwijderd

Ja, ontvetten en licht opschuren met heel fijn schuurpapier. Oude verf is een mooie ondergrond. Als je iets kaal maakt, moet je toch ook weer primer (grondverf)aanbrengen.
Pagina: 1