Toon posts:

[Cisco 837]Geen CD-lampje meer

Pagina: 1
Acties:
  • 213 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een hele goede avond mede-tweakers,

Op moment surf ik hier op tweakers met mn oude Speedtouch 510 modempje :) Sinds gisteren is mijn cisco 837 routertje overleden lijkt wel. Op een of andere manier gaat het CD lampje niet meer constant branden.De RXD en TXD lampjes blijven voortdurend knipperen en er wordt ook nauwelijks geprobeerd de DSL lijn te trainen. Zou het kunnen zijn dat hij een opdonder heeft gehad met een stroompiek (blikseminslag)? Ik heb hem even open gemaakt en de printplaat bekeken en ik zag inderdaad een verkleurd transistortje. VIa de console kan ik hem nog gewoon benaderen. Heb al geprobeerd een ander IOS erop te zetten, maar mocht niet baten. Al mn LAN-poorten werken ook nog gewoon, behalve mn DSL poortje. ATM komt ook niet up zodra ik het telefoonstekkertje erin steek. Logisch ook, want het CD lampje gaat ook niet constant branden.

Best weljammer van zo'n duur kastje (toch 450 euro zo'n beetje) om hem de prullenbak in te kieperen. Ik heb ook al even gezocht naar Cisco repair centers, maar kan zo gauw niets vinden. Misschien dat jullie iets weten?

Bij voorbaat dank voor de reacties.

Verwijderd

Wanneer de RXD en TXD erg snel knipperen alsof er enorm veel data over de lijn gaat,
is het een indicatie dat er iets mis is met de DSL poort of de carrier op de DSL lijn.
Aangezien de Speedtouch het wel doet, zit het defect in de Cisco router. Ik ben dit
vaak tegengekomen na een stroomstoring of blikseminslag in de wijk, bij thuiswerkplekken
van onze klanten.

Ik ben bang dat de 837 defect is ;(

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reply, hij ligt al in de container :)

Next time zet ik er een beveiliging tussen of achter mn ups

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:08
Verwijderd schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 21:23:
Bedankt voor je reply, hij ligt al in de container :)

Next time zet ik er een beveiliging tussen of achter mn ups
dan slaat de bliksem in op de DSL lijn :(

had ik namelijk ook een keer, alles op ups ding en dan toch inslag op de analoge lijn ;(

A wise man's life is based around fuck you

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-12-2025

Romke

Dieselhead

Sommige UPS'en kunnen ook DSL lijnen beveiligen tegen blikseminslag...

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:08
Anti-XP schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 21:29:
Sommige UPS'en kunnen ook DSL lijnen beveiligen tegen blikseminslag...
klopt moet je wel zon ding hebben :P en die had ik niet. je gaat er vanuit dat het via het stopcontact komt en nooit via de analoge lijn

[ Voor 14% gewijzigd door Zwelgje op 06-08-2006 21:30 ]

A wise man's life is based around fuck you

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-12-2025

TrailBlazer

Karnemelk FTW

837 is geen modulaaire router dus ik denk dat je hem weg kan kieperen. Hem laten reparen zal wel duurder zijn. Overigens lijkt het me sterk dat de DSL interface niet galvanisch gescheiden is maar het zou kunnen.
Pagina: 1