Wireless netwerk, werkt onbeveiligd, maar beveiligd niet

Pagina: 1
Acties:

• burlapp
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-02 21:52
Ik heb een netwerk dat alsvolgd is geconfigureerd:

Internet --- Server (en ook router) -- switch -- aantal computers en een wireless router -- laptop

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Achter de server (ip 192.168.1.1) zit een switch, voor het bekabelde netwerk. Dit werkt allemaal ok. Nu werkt de wireless router (Sweex 54 mpbs wireless broadband router) ook goed, zolang ik het netwerk niet beveilig.

Als ik het netwerk beveilig met WEP, doet hij het ineens niet meer. Zowel 64 als 128 bit. Ik heb alles al geprobeerd, maar het lukt voor geen meter. De wireless router geeft de IP gegevens aan de laptop door. Op de laptop gebruik ik niet de standaard XP software, maar eNet van acer, dat zat bij de laptop. Daarvoor kreeg ik ook geen normaal contact.

Verwijderd

Misschien zie ik het te simpel, maar heb je de draadloos met het netwerk verbonden computers (de clients dus) ook op de beveiligde situatie aangepast?

• Raynman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-03 20:23
burlapp schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 22:46:
Als ik het netwerk beveilig met WEP, doet hij het ineens niet meer.
Zo moeten er nog veel meer vragen als die van treb2591 gesteld worden voordat er een oplossing gevonden kan worden. Iets meer info (wat verander je precies, wat gebeurt er nog wel, wat niet meer, enz) is wel handig.

• burlapp
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-02 21:52
op de router & op de laptop voer ik precies dezelfde sleutel in (128 bits, dus 26 hex. digits geloof ik). Verder verander ik helemaal niks. En toch werkt het niet. Ik zou niet weten wat voor extra info ik moet geven

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-01 15:55
Dit had ik vanavond ook met een 3com accespoint. Bij mij was de oplossing de voorgedefinieerde 128 bits sleutel te verwijderen en te vervangen door een zelf verzonnen key (alleen maar getallen). En daarna geen probleem meer.

offtopic:
Ik typ dit nu draadloos vanaf het balkon met een cappucino

http://specs.tweak.to/6635

Verwijderd

Je zou ook eens die toool van Acer kunnen verwijderen en windows het netwerkverkeer kunnen laten regelen.
Bij mijn 3com producten en bij een collega met Sweex producten werkte toen alles ineens vlekkeloos.
Pagina: 1