harde schijf overleden

Pagina: 1
Acties:

• tsunami69
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-01 12:11
Ik heb hier een wat oudere pc staan (van een vriend) met een msi mobo, amd athlon processor, 512 mb geheugen, maxtor 160 gb hd en draaiend onder windows xp met service pak 2.

Ik wilde norton systemworks installeren wat resulteerde in een bsod
hierna wil de pc niet meer opstarten, hij herstart (loopt vast) op het moment dat het windows xp logo in beeld komt, hierna krijg ik een fractie van een seconde een blauw scherm waarna het verhaal opnieuw begint.

De pc wil ook niet opstarten in veilige modus of in de laatst bekende goede configuratie.
Om het blauwe scherm te kunnen lezen en dus de foutmelding te kunnen achterhalen had ik in de bios de optie halt on error oid uitgezet, ik kon verder geen optie vinden die het herstarten uitschakeld echter dit werkte niet.

De schijf heb ik eruit gehaald en even in mijn eigen pc gehangen, de schijf werd herkend maar ik kon hem niet openen of verkennen, ik wilde hem scannen met nod32 maar kreeg meteen de melding dat het path naar E (E is de maxtor schijf) invalid was.

Op dit moment kom ik niet in de schijf en heb zelf het idee dat de schijf is overleden,
heeft iemand nog tips of suggesties om deze schijf toch nog aan de praat te krijgen of is deze echt overleden

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je al geprobeerd het diag tooltje van maxtor te draaien?
Of gewoon dmv fdisk geprobeert een nieuwe partitie aan te maken en te kijken of dat goed verliep (zo test ik mijn disks altijd).

• tsunami69
het punt is dat de schijf wordt herkend maar verder kan ik er niks mee, in de andere pc kon ik er niet inkomen om dat de weg er naar toe niet correct is aldus nod 32, ook met hd tune kon ik er niet in

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

tsunami69 schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 22:10:
het punt is dat de schijf wordt herkend maar verder kan ik er niks mee, in de andere pc kon ik er niet inkomen om dat de weg er naar toe niet correct is aldus nod 32, ook met hd tune kon ik er niet in
Daarom is het ook aan te raden het eens via fdisk te proberen, zodat je zeker weet dat het neit je OS is die dwars ligt.

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-02 19:54

JorisPenders

Designer & Coder

Probeer HDD Regenerator eens, heeft bij mij al 3 disks gered!

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

• tsunami69
was ik nog even vergeten te melden 8)7
maar toen de schijf in de 2e pc hing, bleef hij ratelen, tikken in steeds dezelfde volgorde (alsof er een plaat blijft hangen)

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

tsunami69 schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 22:26:
maar toen de schijf in de 2e pc hing, bleef hij ratelen, tikken in steeds dezelfde volgorde (alsof er een plaat blijft hangen)
Die kun je weggooien.

Mocht je 'm eventueel nog aan de gang krijgen, dan nog is de HD niet betrouwbaar meer.

[ Voor 14% gewijzigd door Ruzor op 20-07-2006 22:35 ]

[This is what you get when you mess with us]

Verwijderd

kzal em eens in de pc hangen en booten met iets ala partitionmagic (flop/cd) en dan zien of je uberhaupt nog discacces kunt krijgen en partities kunt zien/aanpassen.
Zonee dan kun je hem eigenlijk wel wegpleuren, zoja dan kan je nog proberen te herpatitioneren (verkeerde fat-labels), low level format , fabrikant tootlje of bij bad sectors idd hdd regenerator te draaien (allemaal vanaf bootflop/cd)

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:12
tsunami69 schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 22:26:
Heb ik ook wel eens bij mijn platenspeler, moet je die arm even een zetje geven ;)

• tsunami69
ik heb net mijn pc opnieuw gestart en dat hangen doet ie niet meer even gekeken met hd tune en deze gaf het volgende in het geel aan "reallocated sector count" (ok) terwijl de rest in het wit is

ik wilde ook de schijf openen via start deze computer en daar kreeg ik de volgende melding: E:\ is niet toegankelijk, de parameter is onjuist.

is dit iets software matig of hardware?

[ Voor 3% gewijzigd door tsunami69 op 20-07-2006 22:49 ]

• bierschuit
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Probeer die harde schijf eens wanneer je hem in een anti-statische zak hebt gedaan en een nachtje in de koelkast.

Kan zijn dat wanneer de schijf koel is, je er mogelijk nog data van kan redden.

• doctormetal
  • Laatst online: 25-02 22:30
tsunami69 schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 22:47:
ik heb net mijn pc opnieuw gestart en dat hangen doet ie niet meer even gekeken met hd tune en deze gaf het volgende in het geel aan "reallocated sector count" (ok) terwijl de rest in het wit is

ik wilde ook de schijf openen via start deze computer en daar kreeg ik de volgende melding: E:\ is niet toegankelijk, de parameter is onjuist.

is dit iets software matig of hardware?
Op http://www.ariolic.com/ac...ocated-sectors-count.html staat een uitleg wat deze parameter betekent.
Het is dus een hardware probleem. Disk is dood aan het gaan.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Terw_Dan schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 22:04:
Heb je al geprobeerd het diag tooltje van maxtor te draaien?.
Bovenstaand advies is het enige juiste.
Heb je nu die diagnostics tool (Powermax) van Maxtor gedraaid of niet? De software van de fabrikant is de enige die uitsluitsel kan geven. De .iso downlaoden, op een CD branden. Alle HD's afkoppelen behalve de defecte en van CD opstarten.

[ Voor 13% gewijzigd door Henk007 op 20-07-2006 22:55 ]

• tsunami69
ik kon net even bij de eigenschappen van de schijf en daar werd aangegen dat er 0 bytes beschikbaar zijn en dat er ook maar 0 bytes in gebruik zijn,
ophet moment dat ik op de schijf klik begint het geluid weer alsof ie blijft hangen

• Dazsur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09-2022
Henk007 schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 22:54:
[...]

Bovenstaand advies is het enige juiste.
Heb je nu die diagnostics tool (Powermax) van Maxtor gedraaid of niet? De software van de fabrikant is de enige die uitsluitsel kan geven. De .iso downlaoden, op een CD branden. Alle HD's afkoppelen behalve de defecte en van CD opstarten.
BIOS moet de schijf herkennen.
Of niet?

• tsunami69
bios herkend de schijf, ik heb geen lege cd dus ik kan het iso bestandje (powermax) even niet branden

ik hou het voor vandaag even voor gezien, morgenochtend rond een uur of 5 ben ik er weer

:Z

[ Voor 34% gewijzigd door tsunami69 op 20-07-2006 23:10 ]

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:18
klap erop geven, kop blijft vaak hangen als het warm is, dan plakt die vast. natuurlijk wel met beleid en niet met een hamer ofzo :P .

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen hoe lang het programmaatje powermax nodig heeft, het loopt inmiddels een half uur en ik heb eigenlijk het idee dat er niks gebeurt, bij de 90 seconden test produceerde de schijf een hoop herrie en als resultaat werd gemeld dat het verstandig was om de uitgebreide test te doen, de uitgebreide test loopt nu en ik hoor helemaal niks geen geluid van de harde schijf

• tsunami69
de test is net klaar en geeft aan dat de drive is failing and must be replaced
en een nummer om rma aan te vragen

iedereen bedankt voor de hulp en het meedenken

• Dazsur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09-2022
Ik heb zelf een maxtor.
Geen herkenning door BIOS.
In 3 verschillende pc's en als externe schijf op firewire en USB2 gezet.
Helaas!
Je hoort tiktaktik-grrkrrr!
Ook in de freezer gezet!
Helaas!
Getimmerd erop.
Helaas!
Pagina: 1