een offtopic vraag, maar wel close to... ik maak meestal forms met input-velden ala
... omdat deze dan door php als array binnengetrokken kunnen worden. Echter, dit geeft steeds problemen om met js een element aan te spreken, zodat ik uiteindelijk altijd strand op het gebruik van enkele niet-in-de-array-horende-input-elementen of van numerieke forms[0]. Hoe is dat toch mogelijk met naamgeving?
HTML:
1
2
3
4
| <form name="atestform"> <input name="product_data[something]" ... > <input name="product_data[somethingelse]" ... > <input name="product_data[othersomething]" ... ></form> |
... omdat deze dan door php als array binnengetrokken kunnen worden. Echter, dit geeft steeds problemen om met js een element aan te spreken, zodat ik uiteindelijk altijd strand op het gebruik van enkele niet-in-de-array-horende-input-elementen of van numerieke forms[0]. Hoe is dat toch mogelijk met naamgeving?
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <script type="text/javascript"> function DoSmtWeird(obj){ var a = document.atestform[1]; var b = document.atestform.product_data[somethingelse]; // werkt niet var c = document.forms['atestform'].[1]; var d = document.forms['atestform'].product_data[somethingelse]; // werkt niet } </script> |