Toon posts:

Bush bush in Nederland!

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik woon in klein dorp in Drenthe, vlakbij Emmen. Nu heeft Emmen al een tijdje kabel, ook nog lekker snel.

Maar, voordat we hier (15km verderop) een keer internet via de kabel krijgen zijn we 1 tot 5 (!) jaar verder :(

Dat is toch compleet belachelijk ?!
In een geavanceerd land als NL mag je toch verwachten dat je een redelijke internet aansluiting kunt krijgen (voor minder als 3800,- per maand)? Helemaal als je bedenkt dat ze in Groningen ook nog eens een 3e internet backbone krijgen. (Noorderlijke Internet Exchange gok ik :? )

Ik vindt dat de regering een (veel groter) deel van het overschot in infrastructuur moet pompen. In een land zo klein als nederland mag dat toch geen probleem zijn dacht ik.

Zo dat was dat, nu weer lekker verder surfen 8-) met 37.333bps :( :(

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik zit in vergelijkende situatie....ook 'in the middle of', en geen uitzicht op een kabeltje....vandaar ook tel. rekeningen van 800 piek >:)

Verwijderd

Het zal wel gewoon niet rendabel zijn op elk klein gat te voorzien van kabel.
haha (<-- zeer gemene lach ;))

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

'tzelfde geld voor Wijchen (bij Nijmegen)

een vd grootste dorpen van NL en geen kabel >:(

Terwijl Nijmegen als een vd eerste in NL kabel kreeg :(

Tis nie eerlijk :(

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:36
Het zal wel gewoon niet rendabel zijn op elk klein gat te voorzien van kabel.
Heb je gelijk in. Maar wat ik dan ze raar vind. In een klein gehucht naast ons hadden ze al een paar maanden kabelinternet voordat ons (vrij) grote dorp (veghel) dat eens kreeg. Dat vind ik dan ook raar.

En als het niet rendabel is voor commerciele bedrijven, dan is het juist nodig dat de overheid er geld in gaat pompen lijk me.

• Apronex
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-04 18:06
zelfde verhaal hiero.
woon maar 10 km van Groningen af (hoogezand ,zeker geen dorp), @home zou hier al in juli 2000 komen! en nu is het volgens hun op 06-04-2001. maar wie moet daar in geloven?

Think! B4 u doing instead of doing b4 u think!

Verwijderd

pffft hier in Waarde heb ik wel kabel internet en er zijn nog omgeveer 2 anderen hier die dat ook hebben van de ongeveer 1200 mensen.
En waarde ligt 20km vanaf de dichtsbijzijnde stad.

• boekenbon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-08-2023
Hmmm, het onderwerp van deze topic is een beetje misleidend :( !

Ik dacht dat het een aankondiging zou zijn dat de popband Bush een live optreden ging geven in Nederland.

Gaat het over kabelinternet in de bush, bush in Nederland. Ik woon ook in de 'polder' maar heb wel kabelinternet :). Ben maandelijks 60 piek kwijt aan Casema (tis traag maar ben wel 24 uur online). M'n hoge telefoonrekeningen zijn gelukkig verleden tijd.

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Zelfde hier, in Best: 10 minuten fietsen van Eindhoven. No kabel en de gemeente doet niets.

Verwijderd

Geen kabeltv hier. 300 meter verderop wel maar het signaal is te zwak om door te trekken en nieuwe kabel niet rendabel.

Adsl zie ik ook somber in. Een gehucht als dit op adsl aansluiten? Sinds wanneer zitten koeien op internet? (dpc uitgesloten)

Lang leve isdn!! (alleen die foonkosten :( :( :( :'( )

Verwijderd

Op zaterdag 27 januari 2001 22:34 schreef Mecallie het volgende:
Ik woon in klein dorp in Drenthe, vlakbij Emmen. Nu heeft Emmen al een tijdje kabel, ook nog lekker snel.

Maar, voordat we hier (15km verderop) een keer internet via de kabel krijgen zijn we 1 tot 5 (!) jaar verder :(

Dat is toch compleet belachelijk ?!
In een geavanceerd land als NL mag je toch verwachten dat je een redelijke internet aansluiting kunt krijgen (voor minder als 3800,- per maand)? Helemaal als je bedenkt dat ze in Groningen ook nog eens een 3e internet backbone krijgen. (Noorderlijke Internet Exchange gok ik :? )

Ik vindt dat de regering een (veel groter) deel van het overschot in infrastructuur moet pompen. In een land zo klein als nederland mag dat toch geen probleem zijn dacht ik.

Zo dat was dat, nu weer lekker verder surfen 8-) met 37.333bps :( :(
De 3de Internet exhance in Groningen? De 2de om precies te zijn!! De transatlantische kabel komt vanuit Amerika dan naar de UK en vervolgens Naar de Eemshaven (ca. 30 km van Groningen) Vervolgens gaat de kabel via Enschede (3de IEX) Duitsland in. Een van de redenen om hier de kabel 'het land' in te laten komen ligt in het feit dat het enorme energieverbruik geleverd kan worden door de gasgestookte Energiecentrale van de Edon. ;)
Pagina: 1