Toon posts:

Wanadoo Livebox i.c.m. draadloos router geen internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,
Ik heb wat vragen over internetten via draadloze router die aangesloten is met de Wanadoo Livebox. Ik heb al een draad router (SMC-7904BRA) met de Livebox aangesloten via de rode ETH1 aansluiting. Bij SMC-7904BRA zijn 2 PC aangesloten en hebben teogang tot de internet. Bij SMC-7904BRA is DHCP uitgeschakeld waardoor deze als een switch fungeert. Sinds kort heb een laptop en een draadloos router gekocht (ASUS WL-550GE). Deze heb ik op de gele ETH2 aansluiting van de Livebox aangesloten. In de hoop dat de laptop draadloos kan internetten.
Ik krijg niet voor mekaar om met de laptop via de draadloos router te internetten. Ik kan ASUS WL-550GE wel aanspreken en configureren; de DHCP functie heb ik ook uitgezet. Ik heb ASUS WL-550GE eerst met zijn eigen software geconfigureerd (EZSetup wizard). Het mocht niet baten.
Ik ben een leek op dit gebied. Wat doe ik fout. Wat moet ik doen. Wat ben ik vergeten. Moet er bij de Livebox dingen ingesteld worden? En bij de ASUS WL-550GE? En bij Windows XP? Alvast bedankt.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

DHCP uitzetten op de asus, asus IP in de range van de livebox geven en SMC vervangen door de asus.
Niet vergeten je draadloze netwerk te beveiligen ;)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.