Beeld resolutie dramatisch na installeren WXP SP2

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-07 12:59

robbydw

live your life

Topicstarter
Ik heb hier een P2 666Mhz machine die ik aan mijn 32" LCD TV heb hangen.
Tot vanochtend had ik via de VGA aansluiting super beeld.

Nu heb ik vanmiddag echter WXP SP2 geïnstalleerd op deze PC waarna ik enkel nog de beschikking heb over een resolutie van 800x600 bij 4 bits kleuren. Waardeloos dus.

In een poging e.e.a. te herstellen heb ik SP2 gedeïnstalleerd. Tijdens deze actie wordt aangegeven dat SP2 beelscherm / GPU zaken heeft aangepast en dit verloren zal gaan. SP2 verandert dus duidelijk wat.

Met enkel SP1 heb ik gewoon super beeld (1024x768 met 24 kleuren)
Is iemand bekend met dit proleem en eventueel in het bezit van een oplossing hiervoor.

De GPU betreft een onboard Intel graphics controller. De TV is van het merk Mycom (maar dat zal er weinig toe doen)

Geen commentaar

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:10
Wat heb je al geprobeerd?

Beeldscherminstellingen al veranderd?
Nieuwe drivers Grafische Kaart gedownload?

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
s441558 schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 20:25:
Wat heb je al geprobeerd?

Beeldscherminstellingen al veranderd?
Nieuwe drivers Grafische Kaart gedownload?
Dat eerste lukt dus niet... genoemde mogelijkheid is ook enige mogelijkheid!

Vreemde is dat er met SP2 dus een nieuwere driver wordt geïnstalleerd dan diegene die voor SP2 aanwezig was... oudere driver lijkt dus beter :?

Geen commentaar

• Raphaelo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-07 20:53

Raphaelo

boeiend!!

Als je windows xp hebt kan je toch een 'driver rollback' (srry, heb engele versie van windows) doen?
mischien lost dat je probleem op.

succes

originele signatures zijn top!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Probeer eens te achterhalen WELKE gpu je hebt, en daar dan drivers voor afhalen, na de install van WINXPSP2. Want daar zit dus het probleem, de drivers dewelke meegeleverd zijn bij WINXP werken niet op WINXPSP2

(EVEREST = goed tooltje:))

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
Raphaelo schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 21:20:
Als je windows xp hebt kan je toch een 'driver rollback' (srry, heb engele versie van windows) doen?
mischien lost dat je probleem op.

succes
Ook geprobeerd. Ook zonder resultaat. Heb nu maar weer verse install gedaan. Nu alle driver info opgeslagen en even kijken of de betreffende versies ook nog ergens te downloaden zijn.

Daarna ga ik het nog één keer proberen op hoop van zegen!!

Geen commentaar

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
snake903 schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 21:24:
Probeer eens te achterhalen WELKE gpu je hebt, en daar dan drivers voor afhalen, na de install van WINXPSP2. Want daar zit dus het probleem, de drivers dewelke meegeleverd zijn bij WINXP werken niet op WINXPSP2

(EVEREST = goed tooltje:))
Vreemde is dat wanneer ik die drivers download en installeer, de problemen blijven bestaan :?
Modbreak:Schoppen binnen 24u is niet de bedoeling. Iets toe te voegen aan een eerdere post :? Gebruik de edit-knop...

[ Voor 13% gewijzigd door dion_b op 21-07-2006 15:00 ]

Geen commentaar

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-07 21:46
klinkt als een ATI kaart die de allernieuwste driver niet snapt :),
hier ook gehad, probeer eens versie 5.5 (https://support.ati.com/i...ask=knowledge&folderID=27) van de CATALYST driver).

/dev/null

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:09
www.guru3d.com heeft ook oude drivers om te proberen.

• robdejongNL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-07 15:26

robdejongNL

Bite me

klinkt als een ATI kaart die de allernieuwste driver niet snapt :),
hier ook gehad, probeer eens versie 5.5 (https://support.ati.com/i...knowledge&folderID=27) van de CATALYST driver).
robbydw schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 20:21:
Ik heb hier een P2 666Mhz machine die ik aan mijn 32" LCD TV heb hangen.
Tot vanochtend had ik via de VGA aansluiting super beeld.

*knip*

De GPU betreft een onboard Intel graphics controller. De TV is van het merk Mycom (maar dat zal er weinig toe doen)
Ik denk niet dat het met een ATi kaartje te maken heeft. alhoewel je wel gelijk hebt over de slechte support :>

[ Voor 19% gewijzigd door robdejongNL op 21-07-2006 00:20 ]

I'm a big fan of the Mars Bar Diet. Stick it up your arse and let a rottweiler chase you home

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-07 21:46
Andijvie schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 00:19:
[...]

[...]

Ik denk niet dat het met een ATi kaartje te maken heeft. alhoewel je wel gelijk hebt over de slechte support :>
oeps, overheen gelezen 8)7

/dev/null

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
Andijvie schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 00:19:
[...]

[...]

Inderdaad is gewoon een el cheapo onboard chip. Maar meer dan zat voor dat machientje. :)
Heb dus nog een poging gewaagd met installeren SP2. Vooraf de in gebruik zijnde driver van het net gehaald.

Na installatie van SP2 deze driver geïnstalleerd en dus nieuwere versie weer overschreven. Mag echter niet baten. Blijf met klote beeld zitten ondanks dat de oudere driver weer actief is. Weet niet wat SP2 hier doet maar het is NIET goed!

Dan maar geen SP2.

Ik hou er maar mee op tenzij er nog iemand een gouden tip heeft!

Geen commentaar

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Een GoT topic hoort geen vage gokspel te worden. Je specs hoor je duidelijk in je topicstart te posten, zowel exact welke hardware je hebt als welke driverversie je gebruikt. Hier geef je nauwelijks info en de info die je geeft is fout of onwaarschijnlijk :/

- je hebt nergens gezegd welke VGA chip je exact hebt (integrated, onboard of niet, het is relevant)
- je noemt meermaals het downloaden van drivers, maar geeft nergens aan exact welk en welke versie je gebruik
- er bestaat geen P2-666, de snelste P2 liep op 450MHz. Tenzij je je P2 uiterst ranzig overclocked hebt klopt hier niets van.
- een 32" LCD TV heeft meestal een native resolutie van 1360x768 pixels. WTF draaide je op 1024x768 :?

Kortom zo onduidelijk als wat. Zet eerst eens alles voor jezelf op een rij, misschien dat je er dan zelf uitkomt, maar dan kun je in ieder geval duidelijk de hulp van anderen inroepen...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.