Toon posts:

[XP] Zoeken naar bestand.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Stel ik wil zoeken voor een file op iemands desktop, dan zou ik vanzelfsprekend %Documents and settings\Gebruikersnaam\Desktop moeten hebben, maar sinds deze scan op meerdere pc's zal plaatsvinden, hoe bypass ik de verschillende usernames :?

Ik heb al gekeken in Windows enviroments maar daar kom ik niet meer tegen dan TMP=%windir\tmp of TEMP = %windir\temp .

Aangezien ik met meerdere machine's te maken zal krijgen zal de username ook telkens anders zijn. Het hoeft geen ingewikkelde code te zijn en een Ruwe search op de hele schijf is ook geen oplossing.

De oplossing zou zijn zelf voordat de detectie plaatsvind de path instellen tot username maar aangezien ik iets in Uscript wil bouwen, gaat dat heel lastig worden :P

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zoeken in C:\documents and settings\
Dan zoek je toch alle profielen door. Zit je alleen met het feit dat niet in iedere windows daar de desktop staat. Die kan namelijk ook in c:\windows\desktop zitten

Verwijderd

Topicstarter
Zoeken in C:\documents and settings\
Ook dit kan varieren sinds bij mij XP op D:\ staat :P
Zit je alleen met het feit dat niet in iedere windows daar de desktop staat. Die kan namelijk ook in c:\windows\desktop zitten
Bij windows 95/98/ME was dit nog het geval, maar met 2000/XP is dit totaal anders.

Dit is toch wel de meest lastigste vraag die ik ooit @ got heb gevraagd.

Ik denk dat ik al dankzij korben iets gevonden heb, %userprofile%/desktop \o/

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2006 19:01 ]

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02 15:57
start > run > 'desktop' (of 'bureaublad') > ctrl-F ? :+

Verwijderd

Topicstarter
D:\>dir "%USERPROFILE%"\desktop
\o/ woei ! opgelost :P

• Skit3000
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-03 20:42
Als je alle %naam% variabelen wilt weten die je kunt gebruiken, moet je even op Start, Uitvoeren klikken, cmd.exe openen en dan SET typen en op enter rammen :)

• Skit3000
In de Nederlandse versie van Windows XP heet die map trouwens Bureaublad, geen Desktop ;) Dus je moet ook even in het register kijken in deze key:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders

• Big-R
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
Je gebruikt wel de variable %Documents and settings% maar de variable %username% vergeet je :Y)

Test maar, start - run - %username%.
In title balk.

// moet toch eerst even F5-en voortaan :/

[ Voor 14% gewijzigd door Big-R op 20-07-2006 19:08 ]

Greetz Big-R

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik hier geen bak met nl xp heb staan zou iemand mij de Key dan kunnen pasten? :P

Bedankt overigens allemaal voor de snelle hulp :)

• Skit3000
De inhoud van "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders\Desktop" is (bij mij dan :)) "C:\Documents and Settings\<gebruikersnaam hier>\Bureaublad"

Verwijderd

Topicstarter
D:\>dir "%USERPROFILE%"\bureaublad

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik zou zoiets gebruiken:

[code]for /f "tokens=1,2,*" %%i in ('reg query "HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders" /v Desktop ^| findstr /i Desktop') do @echo %%k[/code]

:)

edit:
n/m - je gebruikt dus iets genaamd uscript :P

[ Voor 14% gewijzigd door elevator op 20-07-2006 19:44 ]

Pagina: 1