Ik gok dat dit een moederbord probleem is dus zet ik het hier maar hier.
Sinds vandaag heb ik een gloednieuw moederbord:
Gigabyte Nforce4 K8N Sli icm:
AMD 64 4000+
Seagate 160Gb SATA2
2x512MB Corsair ddr400
Alles goed aangesloten, bios aangepast en daarna windows installatie gestart.
Op een gegeven ogenblik moet je je naam invullen om de Windows installatie te voltooien. Maar, jullie raden het al: toetsenbord (PS/2) doet het niet: lampje van de numlock blijft ook branden (wil dus niet uit).
Wat ik heb geprobeerd:
EDIT:
Ik heb de oorzaak gevonden. Na het niet aansluiten van de harde schijf en daarna Knoppix gestart, deed het keyboard het wel. Ik heb toen de SATA kabel vervangen en in een andere SATA poort gestoken en toen deed ie het ook met harde schijf aangesloten in Windows. Dus een verkeerd SATA kabeltje of een slechte SATA controller zal waarschijnlijk het probleem zijn geweest....
Sinds vandaag heb ik een gloednieuw moederbord:
Gigabyte Nforce4 K8N Sli icm:
AMD 64 4000+
Seagate 160Gb SATA2
2x512MB Corsair ddr400
Alles goed aangesloten, bios aangepast en daarna windows installatie gestart.
Op een gegeven ogenblik moet je je naam invullen om de Windows installatie te voltooien. Maar, jullie raden het al: toetsenbord (PS/2) doet het niet: lampje van de numlock blijft ook branden (wil dus niet uit).
Wat ik heb geprobeerd:
- Kabeltje erin/eruit werkt niet.
- 2 andere toetsenborden geprobeerd
- werkt ook niet in Knoppix (linux) - dus het is geen Windows probleem neem ik aan dan
- werkt wel (altijd) in de bios
EDIT:
Ik heb de oorzaak gevonden. Na het niet aansluiten van de harde schijf en daarna Knoppix gestart, deed het keyboard het wel. Ik heb toen de SATA kabel vervangen en in een andere SATA poort gestoken en toen deed ie het ook met harde schijf aangesloten in Windows. Dus een verkeerd SATA kabeltje of een slechte SATA controller zal waarschijnlijk het probleem zijn geweest....
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2006 19:29 ]