[XP Unattended] Installatiegegevens aanpassen

Pagina: 1
Acties:

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-03 17:13
Ik heb via school een legale Windows XP cd (downloadbare image).

Ik heb hier ook enkele key's voor. Is er een manier om bijvoorbeeld een usb stick in te zetten met daarop een winnt.sif bestand? Met een floppy lukt dit in elk geval, net alsook de winnt.sif op de cd.

Het is belangrijk dat de winnt.sif makkelijk kan worden aangepast en dus met één en dezelfde cd kan werken.

Kan dit? Alvast bedankt.

• Tom_G
Ik heb het dan nog maar even getest, en de winnt.sif file wordt niet gelezen van de usb stick (alhouwel er wel meermaals activiteit is, aan de led van de stick te zien).

Nochtans wordt de usb stick wel herkend in de setup, want wordt aangegeven als een mogelijke installatieplaats voor windows...

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
volgens mij moet het kunnen ja, maar heb het nog nooit geprobeerd.

via unattended.txt (ipv winnt.sif, zelfde inhoud, alleen andere naam), kan je ook vanaf het netwerk installen, dus het lijkt me van wel :)

• Tom_G
nick_haak schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 11:14:
volgens mij moet het kunnen ja, maar heb het nog nooit geprobeerd.

via unattended.txt (ipv winnt.sif, zelfde inhoud, alleen andere naam), kan je ook vanaf het netwerk installen, dus het lijkt me van wel :)
Geprobeerd, maar schijnt ook niet te werken door file te hernoemen. :(

Verwijderd

www.nliteos.com

download Nlite dat gaat een stuk beter, je moet sowieso een image burnen met een unattended.txt maar dan kun je net zo goed dit gebruiken ;) zeer makkelijk!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
ehm, volgens mij begrijp je niet helemaal wat de bedoeling is ;)
de unattend.txt / winnt.sif, moet op een usb stick komen te staan, dat je met 1 xp cd, verschillende pc's kan installeren, en wel unattended :)

dan kan je de file op je stick aanpassen, en je xp installed zoals je aangeeft :)

• Tom_G
nick_haak schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 22:25:
ehm, volgens mij begrijp je niet helemaal wat de bedoeling is ;)
de unattend.txt / winnt.sif, moet op een usb stick komen te staan, dat je met 1 xp cd, verschillende pc's kan installeren, en wel unattended :)

dan kan je de file op je stick aanpassen, en je xp installed zoals je aangeeft :)
Dat is inderdaad toch de bedoeling, ja. :) Met nLite en dergelijke ervaring genoeg.

Het probleem is gewoon al dat ik verschillende key's heb (per pc 1) en dat ik toch een geautomatiseerde installatie kan doen.
Bvb van winnt.sif kan het handig zijn als ik daar pc naam kan veranderen of key, afhankelijk voor welke pc er moet worden geinstalleerd.

• Tom_G
Hetzelfde geld trouwens ook voor het F6 gebeuren tijdens de setup: je bent verplicht om ofwel drivers te slipstreamen ofwel van floppy te laden (geld ook voor winnt.sif).

Ooit eens met een usb stick geprobeerd met F6, setup leek deze te herkennen ik kon zelfs drivers kiezen maar even verder in de setup kon hij die locatie niet meer vinden...

Ik hoop dat dit dan toch verbeterd wanneer er vista is...

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-03 14:55

Acheron

updatepack.nl

Heb je wel gezocht?

http://labmice.techtarget.com/articles/winntcmd.htm

Je zou een installatiescript kunnen gebruiken om Windows XP setup te starten vanaf de commandline. Dan specificeer je voor elke PC een apart antwoordbestand.

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Pagina: 1