[Hibernate] waar zit mijn flush?

Pagina: 1
Acties:

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02-2025
Ik heb de volgende code:

Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
public void saveOrUpdate(final Entity entity) throws DataAccessException {

TransactionTemplate template = new TransactionTemplate(transManager);
  template.setPropagationBehavior(TransactionDefinition.PROPAGATION_REQUIRED);
  template.execute(new TransactionCallback() {
      public Object doInTransaction(TransactionStatus transactionStatus) {
          getHibernateTemplate().saveOrUpdate(entity);
          return null;
      }
  });
}

De bedoeling is uiteraard dat een bepaalde entity opgeslagen wordt. Dit werkt naar behoren. Maar, ik snap even niet waar mijn session nu geflushed wordt? Ik gebruik een OpenSessionInViewFilter, die standaard de sessie niet flusht. Kennelijk is er iets anders wat de sessie flusht. Dat kan op meerdere manieren, en de meest logische in dit geval is dat de template.execute aanroep een transaction.commit() aanroept, die op zijn beurt weer een session.flush aanroept. Ik kan echter nergens in de documentatie terugvinden dat dat het geval is. Weet iemand dit toevallig? Doet template.execute een commit op de transactie?

[edit] transManager is uiteraard een HibernateTransactionManager

[ Voor 3% gewijzigd door zneek op 20-07-2006 17:07 ]

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Hoe staat je FlushMode ingesteld? Default is dit FlushMode.AUTO

• zneek
-FoX- schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 17:56:
Hoe staat je FlushMode ingesteld? Default is dit FlushMode.AUTO
De sessie komt hier uit: org.springframework.orm.hibernate.support.OpenSessionInViewFilter
Daar heb ik niets voor ingesteld, parameterloze definitie in mijn web.xml. De documentatie zegt:
NOTE: This filter will by default not flush the Hibernate Session, as it assumes to be used in combination with service layer transactions that care for the flushing, or HibernateAccessors with flushMode FLUSH_EAGER. If you want this filter to flush after completed request processing, override closeSession and invoke flush on the Session before closing it. Additionally, you will also need to override getSession() to return a Session in a flush mode other than the default FlushMode.NEVER. Note that getSession and closeSession will just be invoked in single session mode!
van http://static.springframe...nSessionInViewFilter.html

Dus moet er iets anders zijn wat alsnog een flush tot gevolg heeft.

• Cuball
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-02 20:14
je antwoord op je vraag staat toch al in die javadoc comment?
as it assumes to be used in combination with service layer transactions that care for the flushing,

"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"

• zneek
Cuball schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 20:17:
je antwoord op je vraag staat toch al in die javadoc comment?

[...]
Nee, jij herhaalt een deel van mijn vraag.

Mijn vraag is wat die template.execute doet. Geeft die een transaction commit, en dus een flush? Ik kan dat niet terug vinden in de Spring documentatie, maar ik vermoed van wel.

[ Voor 8% gewijzigd door zneek op 20-07-2006 23:07 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:03

momania

iPhone 30! Bam!

die template doet idd de commit... dat is je link naar een transactie manager waarin je de update uitvoerd :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• zneek
momania schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 23:11:
die template doet idd de commit... dat is je link naar een transactie manager waarin je de update uitvoerd :)
Ah. Hoe weet je dit? Zelf uitgedokterd? Of heb ik ergens een stuk documentatie gemist?

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

zneek schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 23:24:
[...]

Ah. Hoe weet je dit? Zelf uitgedokterd? Of heb ik ergens een stuk documentatie gemist?
Nou, dat doet de transactie interface van spring voor je :)

[edit]
uit de docs:
It handles the transaction lifecycle and possible exceptions such that neither the TransactionCallback implementation nor the calling code needs to explicitly handle transactions.
dwz: hij doet of een commit voor je, of een rollback in geval van een unchecked exception :)

[ Voor 45% gewijzigd door momania op 20-07-2006 23:34 ]

• zneek
momania schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 23:26:
[...]

Nou, dat doet de transactie interface van spring voor je :)
Dat geloof ik. Ik baal er alleen zo van dat ik het nergens bevestigd kan krijgen. Dat ze het niet voor elkaar krijgen in de documentatie te vertellen wat sommige dingen nu precies doen.

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

zneek schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 23:32:
[...]

Dat geloof ik. Ik baal er alleen zo van dat ik het nergens bevestigd kan krijgen. Dat ze het niet voor elkaar krijgen in de documentatie te vertellen wat sommige dingen nu precies doen.
zie edit ^^^

• zneek
* zneek bukt

niet te hard aub momania :)

Dat stuk heb ik vanmiddag echt wel 3 keer gelezen. Of beter gezegd, gezien naar niet gelezen.

• Cuball
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-02 20:14
zneek schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 23:32:
[...]

met een debugger door de code lopen kan ook al veel verduidelijken van wat er allemaal gaande is

"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"

Pagina: 1