P4S800-MX moeder een PCI-express?

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• PeterFdeVries
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-11-2025
luitjes,

Ik wilde een 7300GS 256MB kaart halen. Maar deze kaart is een PCI-express, maar ik kan niet ergens terugvinden of ik zo'n slot op mn moederbord heb zitten of dat ik alleen AGP-sloten heb en gewone PCI-sloten? Kan iemand me helpen met mn onderzoek?

Thnx!

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-05 12:27

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

http://www.asus.com/produ...odel=199&l1=3&l2=12&l3=42

Al eens gezocht op de asus site ?

Expansion Slots 1 x AGP8X (1.5V only) 3 x PCI

Agp videokaartje dus kopen....

De kick van Electric!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

PCI-E is niet compatible met PCI, je zult dus gewoon een PCI of AGP kaart moeten pakken voor dit bord, of gewoon alles upgraden.

• PeterFdeVries
top, thnx mates! Ik kon die review van het moederbord wel vinden. Maar niet zo uitgebreid als jij hem linkte.
Dan ga ik dus op zoek naar ene leuk moederbord met flink wat prestaties MET pci-e. Hebben jullie daarvoor nog tips? Ik wil een beetje fijn kunnen gamen snappen jullie?! :)
Daarbij mogen jullie wel denken aan een studentbudget. Let's say max 150 euro?

[ Voor 13% gewijzigd door PeterFdeVries op 20-07-2006 17:17 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

PeterFdeVries schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 17:16:
top, thnx mates! Ik kon die review van het moederbord wel vinden. Maar niet zo uitgebreid als jij hem linkte.
Dan ga ik dus op zoek naar ene leuk moederbord met flink wat prestaties MET pci-e. Hebben jullie daarvoor nog tips? Ik wil een beetje fijn kunnen gamen snappen jullie?! :)
Daarbij mogen jullie wel denken aan een studentbudget. Let's say max 150 euro?
Gaat je voor 150 euro niet lukken. Daar heb je misschien net een mobo met cpu voor, dan ook nog een goede videokaart... gaat je echt niet lukken.
Verdubbel je budget (of ga hoger) of ga voor een (2e hands) 9700/9800 pro, X850, 6800 of iets in die richting. Moet lukken voor €75 - 125.
Verder vermeld je niet wat voor systeem je hebt. Heb je nu bijvoorbeeld 128MB ram incl een Celeron 1700 dan heeft videokaart upgraden verdomd weinig zin natuurlijk.

• PeterFdeVries
Nou, momenteel draai ik een Celeron 2667 Mhz processor op mijn moederbord. Het is ook eigenlijk meer mijn bedoeling om puur voor een goed moederbord te gaan en daarna in stappen de rest uit te breiden. Dit geldt dan ook voor de videokaart. Het klopt toch dat je met een goed moederbord het halve werk al hebt? (oke, een gig geheugen met een leuke frequentie helpt ook een boel samen met een fijne processor)
Oke, verder heb ik momenteel 1 gig geheugen dat volgens mij rond de 400 Mhz draait. en een XFX5500 als videokaart (snap je mn probleem nu? ;) )
Ik heb gisteren een 3dmark06 gedraaid en daar kwam als score voor mn processor uit +- 555. Heeft die score eigenlijk ook nog te maken met bijv. de resolutie waarop je een game speelt? Lijkt me niet he!

Thnx voor je/jullie hulp iig!

Verwijderd

Die cpu is goed zat ;)

maar met die 7300GS kom je niet erg ver...
die 7300GS "vervangt" de 6200TC (turbo cache)

en dat is een niet al te beste kaart :)

voor hetzelfde geld heb je een ATi X850pro (deze is dan wel PCI-E)
of een nVidia Geforce 6600GT

de x850pro presteerd een stukje beter, maar dan moet je wel eerst een nieuw moederbord etc kopen aangezien deze pci-e is :>

• Ossenaar

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

http://tweakers.net//pricewatch/101400

In plaats van een asus een leadtek pakken, dan ben je 2 tientjes goedkoper uit ;)

De kick van Electric!

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 07:34

LyP0

it is I , you worst nightmare

deze is natuurlijk ook wel leuk --> pricewatch: MSI GeForce 7600 GS 256MB DDR2 (PCI-e, 2x DVI) NX7600GS-T2D256EH=
ook goed te ocen maar levert op zich ook best leuke prestaties voor die prijs. kan btw nog veel goedkoper, als je de kans krijgt shop in duitsland, minder duur. Is ma 16 % btw op luxe ipv 19 % in nl.

ik voel me lekkaah !!!

• Ossenaar

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

LyP0 schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 03:01:
deze is natuurlijk ook wel leuk --> pricewatch: MSI GeForce 7600 GS 256MB DDR2 (PCI-e, 2x DVI) NX7600GS-T2D256EH=
ook goed te ocen maar levert op zich ook best leuke prestaties voor die prijs. kan btw nog veel goedkoper, als je de kans krijgt shop in duitsland, minder duur. Is ma 16 % btw op luxe ipv 19 % in nl.
Erg handig op een agp moederbord he :*)

De kick van Electric!

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 07:34

LyP0

it is I , you worst nightmare

jah idd want volg je t nieuws niet, hij komt ook binnekort met agp voetje, die stond alleen nog niet in de pricewatch.
zie hier , hier , en hier

ik voel me lekkaah !!!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit valt onder de basiskennis en het vermogen om logisch te kunnen redeneren. Dit topic gaat dan ook dicht met een verwijzing naar de Algemene gedragsregels (Netiquette) voor een uitleg over de werking van GoT.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.