[XP] Ik moet Windows opnieuw activeren na netwerkfout?*

Pagina: 1
Acties:

• The 7th Guest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 17:24
Sinds enige tjd heb ik InternetPlusBellen via Planet Internet. Ik werk via de draadloze verbinding (Experia Box i.c.m. Siemens Gigaset USB Adapter 108). Soms valt de verbinding weg :(. Opnieuw opstarten of de computer even uit en weer aanzetten is dan de manier om weer online te komen.
Maar Windows XP Home SP2 (de legale, originele OEM versie) mekkert dan dat de hardware teveel veranderd is, en ik opnieuw moet activeren :?. Nou gaat dat wel steeds goed, maar ik vraag me af hoe dit kan en if ik niet een keer uit m'n activeringen loop en Microsoft kan gaan bellen. Niet dat het vaak gebeurt (hooguit eens in de 2,3 weken) en het activeren is geen moeite, maar het is wel vervelend.
Wie herkent dit en/of heeft de oplossing?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:19

lier

MikroTik nerd

Heeft het activatie probleem direct verband met de installatie van de Gigaset ?
Heb je al een keer contact opgenomen met Microsoft ?
Heb je al een keer contact opgenomen met Planet ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kijk eens met reg/filemon van www.sysinternals.com wat er precies stukgemaakt wordt?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Die Gigaset USB installeert zich waarschijnlijk telkens opnieuw.
Ik denk dat je als je alle ooit geinstalleerde devices bekijkt (set DEVMGR_SHOW_NONPRESENT_DEVICES=1 in een commandprompt) je een hele rits USB devices en netwerk adapters gaat tegenkomen.

Daar zit waarschijnlijk dan ook de reden in dat je teveel veranderingen hebt in je hardware en opnieuw moet activeren...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device