Toon posts:

Netwerkprobleem RA2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een irritant probleem met RA2, we willen t via het netwerk spelen, maar dit werkt niet.
Op t forum staan er al veel topics over en heb vanalles geprobeerd maar niks werkt...
We zien elkaar wel in de lobby, als de ander zijn naam verandert zie ik dit ook gelijk, maar als we iets tegen elkaar zeggen komt dit bericht niet aan, en als een van de 2 een game start is deze bij de ander niet te zien, ook andersom niet.

We hebben op beide pc's IPX geinstalleerd, alle frametypes geprobeerd, netwerknummer alleen nullen, we hebben de goede netwerkkaart gepakt bij opties, alletwee het MAC van de draadloze verbinding gapakt...

Iemand enig idee wat we fout doen?

(firewall is ook niet het probleem, staat bij toegstaan)

Verwijderd

RA2 gebruikt TCP/IP en inmiddels geen IPX meer :) Wat gebruik je verder tussen de PC's voor de verbinding?

[ Voor 130% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2006 16:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
ohja sorry...

Hoezo gebruikt RA2 geen IPX meer?
Je moet IPX installeren voor je netwerk t doet, en andere spellen die dus wel TCP/IP gebruiken werken wel gewoon... Verbinding wordt gemaakt via een Router...

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

red alert2 gebruikte 16bit ipx....

Maar heb je all de ra2 patches geinstaleerd, die deden ook goed voor netwerk ondersteuning

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
leuk_he schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 16:30:
red alert2 gebruikte 16bit ipx....

Maar heb je all de ra2 patches geinstaleerd, die deden ook goed voor netwerk ondersteuning
We hebben allebei de versie van de C&C The First Decade DVD geinstalleerd, neem aan dat deze gewoon up-to-date zijn?

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
uhm volgens mij is een tijdje terug ervoor gezorgd dat in de lobby geen gesprekken meer gevoerd kunnen worden, omdat er teveel gescholden geflamed etc werd. Dus je moet zelf een game aanmaken. dan kan je wel tegen elkaar praten.

Dit is iig zo bij Tiberian sun. Volgens mij gebruikt RA2 dezelfde policy maar ik weet het niet zeker.

Dat zeg ik....

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-12 09:32

FastBunny

Give it the Works !

Ik kan me herinneren van een tijdje terug bij een mini lan-dagje het niet werkte met draadloze netwerkverbingen. Zodra de laptops met een draadloosnetwerkkaartje van een normale netwerkkabel werden voorzien werkte het wel goed. Kan je het ook zonder draadloos proberen, grote kans dat het meteen goed gaat.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:49
Ik heb zelf ook wat mplayer gedaan met "the first decade" en ken al die IPX problemen wel ja. Het probleem zit hem in de instellingen van het IPX protocol bij de desbetreffende netwerk-poort, maar ook bij het juist selecteren van de netwerkkaart (op Mac addres) in het spel zelf. Deze Mac addressen kan je overigens wel in de cmd-box opvragen met "ipconfig /all".

Als je voor de IPX-instellingen op internet opzoekt wat deze moeten zijn, kom je verschillende "versies" tegen van hoe het zou moeten. Bij de ene moet het intern netwerl nummer verschillend zijn op de diverse PC's en het netwerknummer anders (wat opzich het meest logisch is lijkt mij), bij de andere is het dan net andersom. Dit is gewoon een kwestie van proberen. Ook bij wat je bij frametype moet selecteren verschillen de meningen, maar ik heb het idee dat dit niet zo heel erg veel uitmaakt, zolang ze aan bijde kanten maar het zelfde zijn (had toen geloof ik 802.3 geselecteerd).

Ik heb laatst trouwens RA1 via netwerk gespeeld doormiddel van een programmatje dat over een netwerk een comm-kabel simuleert (kan je overigens maar met zijn tweeën spelen). Pure nostalgie :)

• DWattel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:38
Invisible_man schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 09:52:
Ik heb zelf ook wat mplayer gedaan met "the first decade" en ken al die IPX problemen wel ja. Het probleem zit hem in de instellingen van het IPX protocol bij de desbetreffende netwerk-poort, maar ook bij het juist selecteren van de netwerkkaart (op Mac addres) in het spel zelf. Deze Mac addressen kan je overigens wel in de cmd-box opvragen met "ipconfig /all".

Als je voor de IPX-instellingen op internet opzoekt wat deze moeten zijn, kom je verschillende "versies" tegen van hoe het zou moeten. Bij de ene moet het intern netwerl nummer verschillend zijn op de diverse PC's en het netwerknummer anders (wat opzich het meest logisch is lijkt mij), bij de andere is het dan net andersom. Dit is gewoon een kwestie van proberen. Ook bij wat je bij frametype moet selecteren verschillen de meningen, maar ik heb het idee dat dit niet zo heel erg veel uitmaakt, zolang ze aan bijde kanten maar het zelfde zijn (had toen geloof ik 802.3 geselecteerd).

Ik heb laatst trouwens RA1 via netwerk gespeeld doormiddel van een programmatje dat over een netwerk een comm-kabel simuleert (kan je overigens maar met zijn tweeën spelen). Pure nostalgie :)
Weet je toevallig nog hoe dat programmatje heet?

BF1 Stats, GoT - System Specs

• Invisible_man
DWattel schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 09:57:
[...]

Weet je toevallig nog hoe dat programmatje heet?
Het progje dat ik toen gebruikte was overigens maar een demo van één dag, maar dat was toen voor ons genoeg. Het zelfde progje kan ik overigens niet meer vinden op internet (krijg haast alleen maar hits van hardwarematige rs232 naar UTP converters), had hem toen zelf via via op een forum gevonden (zocht naar wat anders).

Je zou deze demo wel eens kunnen proberen.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
http://www.taltech.com/products/tcpcom.html

Dat is wat je zoekt. Heb het zelf nog niet getest alleen. De full versie is alleen een beetje duur... :{

• Invisible_man
g00fy schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 12:38:
http://www.taltech.com/products/tcpcom.html

Dat is wat je zoekt. Heb het zelf nog niet getest alleen. De full versie is alleen een beetje duur... :{
Ah, dat is het progje dat ik destijds gebruikt heb (alweer een half jaar geleden ofzo).
Pagina: 1