Toon posts:

Sun Enterprise 10000 verhuizing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik zit met het probleem dat onze Sun Enterprise 10000 naar een ruimte in de kelder verhuisd moet worden, maar het apparaat past niet langs de keldertrap.

Het idee is nu, het hele apparaat uit elkaar te halen, in de hoop dat de onderdelen klein en handelbaar genoeg zijn om langs die keldertrap te manouvreren

Heeft iemand ervaringen met het uit elkaar halen van een E10K en vooral ook, het weer in elkaar zetten van zo'n beest?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zie dat dat ding 818 kilo weegt...hoe wilde je dat uberhaupt ooit over een trap krijgen :?
Als ik jou was zou ik Sun zelf even bellen, je accountmanager kan je vast wel vertellen wat de handigste aanpak is. Denk namelijk niet dat er veel tweakers zullen zijn die zo'n ding hebben, zelf niet op de zaak.
Om over thuisgebruik nog maar te zwijgen :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:31

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Geen ervaring, maar ik wil je best helpen ;)

Heb je Sun al gebeld? Die zullen ze normaal gesproken wel installeren als ze nieuw geleverd worden.

Signatures zijn voor boomers.

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

er staat wat op de site van sun zelf

http://sunsolve.sun.com/h...00/images/E10000_expl.gif

http://sunsolve.sun.com/s...k_search.cgi?terms=E10000

Gezien de link staat er ook in vermeld dat het in het handboek zal staan hoe en wat te demonteren.

[ Voor 15% gewijzigd door Edwin van Cleef op 20-07-2006 15:51 ]

computer voor alle werkzaamheden

• azteke
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-02 10:34

azteke

King

Zo te zien aan het plaatje blijf je met de omvang van de systeemkast zitten. Het probleem blijft dan hetzelfde, tenzij de kast zelf ook uit elkaar kan :)

Zoals anderen al gezged hebben: even bellen met de leverancier lijkt me de beste oplossing ;)

CMDR azteke || You never get a second chance to make a first impression...

Verwijderd

Topicstarter
Wat sunsolve betreft, ik zit daar natuurlijk wel doorheen te bladeren.

Sun bellen is niet echt een optie. De machine is niet onder contract bij Sun, tenminste voor zover ik dat weet, en omdat ik inderdaad zo'n tweaker ben die bij een clubje rondhobbelt die een E10K krijgt, is er geen geld voor het laten komen van een monteur.

Ik ken Sun Nederland niet zo goed, maar voor nop zullen ze waarschijnlijk niet veel willen doen.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:49
Tsja, wie niet waagt wie niet wint he, gewoon proberen.

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Qwerty-273

Meukposter

http://www.flickr.com/photos/isotopp/sets/72057594092943459/

Heeft iemand een aantal foto's gepost van zijn verhuizing van een sun E10K systeem. Misschien dat je via hem nog wat ervaringen kan achterhalen?

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Verwijderd

kan je niet gelijk wij op het werk doen voor het plaatsen van een groot toestel "gewoon" met een slijpschijf wat verbouwen? voor het binnenbrengen van een nieuwe koelgroep hebben wij zelfs een gaatje van 4 op 6 meter gemaakt in het dak, daarna een deur verbreed tot 4 meter en recht erover een muur weggehaald.

misschien dat jullie ook gewoon in de ruimte boven die kelder waar die "pc" moet komen een gat in de vloer kunnen maken en dan laten zakken? Qua prijs gaat dat nog veel zijn, maar ik vermoed dat je anders garantie verliest op een nog véél duurder toestel.

(als ik die machine van jou krijg, kzal hem zelf verhuizen, dan krijg je van mij een desktop met x2 cpu erin. Zéér makkelijk transporteerbaar langs de trap)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2006 12:44 ]

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-01 19:33

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Hebben jullie geen ramen met een katrol ? Dan breng je hem zo naar beneden..

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

Verwijderd

Topicstarter
Het eerste wat ik bedacht toen ik wist hoe groot het apparaat was, is "Als we hier nu een gat in de vloer maken van anderhalf bij anderhalf meter...". Men vond het wel een grappig idee, "maar doe toch maar niet".

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
800 kilo, dat zou hier niet eens op de vloer mogen staan :)

• silvans
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-02 22:15
Als ie UIT de kelder moet, hoe is ie er dan IN gekomen, is de vraag die dan in mij opkomt. Wij hebben ook een hele tijd een Sun 10K gehad, die is met een hijskraan naar binnen gebracht.

• stefklep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-02 11:04

stefklep

((Stefklepje))

Ik heb ook een tijdje zo'n machine boven op zolder gehad, Ik kan je vertellen ik doe het nooit meer van me leven. Met meer dan 5 man bezig geweest op de trap naar boven te krijgen, eerst alles netjes op foto gezet hoe het in elkaar zat en daarna alles los gehaald en opgeschreven hoe het zat. Het blijft een mooie machine alleen waaren ouders minder blij met de rekenening die we later binnen kregen ;)

Verwijderd

kan je de keldertrap er niet uithalen? en dan gewoon laten zakken? dat gat is toch wel 1.5 x 1.5?

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

silvans schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 18:41:
Als ie UIT de kelder moet, hoe is ie er dan IN gekomen, is de vraag die dan in mij opkomt. Wij hebben ook een hele tijd een Sun 10K gehad, die is met een hijskraan naar binnen gebracht.
Hij moet naar de kelder toe...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• silvans
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-02 22:15
Hij moet naar de kelder toe...
Oeps! Lezen is een vak.

Was bij ons ook het geval, hoewel het meer een soort souterrain was met een grote ingang. Daar heeft een hijskraan het hele zaakje op een pallet in laten zakken.
Pagina: 1