Toon posts:

dvd speler + mpeg kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om binnen kort een dvd-speler aan te schaffen en nu lijkt het me ook wel practisch om dan ook gelijk een mpeg kaart te kopen om beeld van computer naar tv te sluizen. Welke dvd speler en welke mpeg-kaart (of iets dergelijks) heeft de best prijs- kwaliteit verhouding? Ik hoor dat een vidoekaart met tv-out niet echt denderende kwaliteit geeft.....

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
iedere dvd speler kun je gebruiken.. maakt niet zo veel uit.. als hij maar regiovrij is..

als mpeg2 decoder board zou ik zeker de hollywood + van realmagic nemen.. geeft echt super kwaliteit.. en heeft ook ac3/dts digital out..
is ook niet echt duur geloof rond de 150 piek..

remoteselector eroverheen en je kunt alle regio's bekijken.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Probeer maar eens aan een regiovrije te komen :) .
Die zijn alleen nog maar 2e hands aan te komen :( .
Maakt toch ook niet zo héél veel uit, is wel jammer natuurlijk, maar regio 2 DVD's (Europa) zijn in NL ook niet zó duur... :D . Wat voor systeem heb jij trouwens, als je een 450Mhz processor of beter hebt, heb je waarschijnlijk niet eens een Mpeg kaart nodig ;).

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-06 23:05

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Precies, want kan je het softwarematig in stellen, en als je een TNT2 of Geforce kaart hebt (er zullen vast nog wel meer kaarten zijn die het ondersteunen), zit die Mpeg kaart er als het ware al ingebouwd, dus is die niet nodig. ;)

Verwijderd

Ik heb een Pioneer 10/40 (goeie drive, is regiovrij te flashen wat ik dus ook gedaan heb) met een Realmagic Hollywood+ kaartje. Werkt perfect!
Decoder kaartje is wel handig als je geen TV-out hebt, of geen digi out op je geluidskaart terwijl je toch een dolby digital versterker aan wilt sluiten. Vind je dit niet nodig of heb je die dingen al op andere kaartjes (je vidkaart en geluidskaart dus) en heb je een beetje processor (400mhz+) dan is het niet echt nodig een decoder te kopen. Beeldkwaliteit maakt namelijk weinig uit.

Verwijderd

hardware is alleen handig voor: ac3 en kijken op je tv gebruik je geen van beide en heb je een beetje cpu (ahtlon ofzow) gebruik dan gewoon software

Verwijderd

Ik geloof zelfs dat de beeldkwaliteit van een software decoder zelfs beter is dan die van een hardware decoder! ;)

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Uhm hoezo "ac3 en kijken op je tv gebruik je geen van beide"????

Zal wel aan mij liggen hoor, maar ik vind het toch wel beter om op m'n 80cm tv en dolby5.1 setje te kijken dan op m'n 17" en pc speakers enzo...

En mijn Sony 6x/32x was ook gewoon regio vrij....
Wel relax in combo met m'n realmagic hollywood+

Verwijderd

Heb een erg mooi beeld met software: PowerDVD van Cyberlink, een 3dfx Voodoo 3 en een Pentium III met 450 Mhz en 128 Mb RAM.

Verwijderd

Daylights, dus als ik het goed begrijp zit er in mijn Creative Tnt 2 ultra al een Mpeg 2 kaart ingebouwd?

Verwijderd

-BrZ-: volgens mij zijn sub z'n ... kapot :)
Hij bedoelt vast
......kijken op je tv. Gebruik je geen van beide en heb je een beetje cpu (ahtlon ofzow), gebruik dan gewoon software.
Pagina: 1